Svansskydd vid transportering....

Sv: Svansskydd vid transportering....

690107.jpg
Till min förra häst använde jag ett svansskydd som påminner om det på bilden. Flanellaktigt foder och tyget på utsidan är i typ regntäckestyg. Skyddet har en rem som man fäster i en täckgjord, helst en med putor. Lite meckigt att klä på, men det brukar sitta kanonbra. Gamle hästen gillar att pressa rumpan mot baklämmen för att få stöd. Jag prövade ett neoprenskydd, men tyckte att det var rätt kass.

Min nuvarande häst åker utan skydd eftersom han hittills inte har visat några tecken på att vilja pressa rumpan mot lämmen.
 
Senast ändrad:
Sv: Svansskydd vid transportering....

Är inte vitsen med neoprene just att det SKA andas? Tvivlar inte på ditt ord, men det låter skumt..

Tex neoprenskydd andas inte, alltid fuktigt under benskydd i neopren... Nej jag tycker att det är ganska konstigt att ha ett skydd som inte andas...
 

Liknande trådar

Avel Ni som använt er av de har det stämt? Använder finally foal o tycker det stämt bra tidigare, men hur snabbt kan de slå över om den är...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: Karro-Lina
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: zarmino
·
Utrustning Vad använder ni för skydd när ni transporterar hästar? Jag har kört i lindor och boots den senaste tiden men eftersom det är lite...
Svar
15
· Visningar
751
Senast: LenaH
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 499
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp