Svår FT och Svår hoppning - vilka gjort båda?

Förlåt att jag går emellan men. Vilken fantastisk häst Monderix måste ha varit! :love:
Internationell FT, flera SM i hoppning, StG dressyr och därtill frisk och kry i över 25 år innan han gick bort. :bow:
One of a kind :heart.

Han kunde takta till och från hagen men han skötte sig alltid och var det halt för mig så tog han det försiktigt. Och i ridningen kunde han ha sina hyss, men var ändå bussig. Han var en utmärkt läromästare som kunde sin sak och krävde att ryttaren gjorde rätt. Man fick inget gratis.

Han var frisk och fräsch men så blev ju tänderna dåliga tyvärr.

En sån häst lär jag aldrig mer få rida.
 
:heart Vi pratar ofta om honom, och saknade honom mycket. Han var väldigt speciell, extremt busig och slängde av rätt många inklusive mig. Han hade överkapacitet. Hade aningen svårt med tiden i svår fälttävlan då han flög lite högt, och fick därför bli hopphäst
Han bockade bara en gång med mig, men ändå hann jag åka av 5 gånger på de två år jag red honom. En gång snubblade han på en sten under snön och gick ner på knä och tappade mig, så det var ju ingens fel egentligen. Senaste gången jag åkte av var förra sommaren då han skyggade för en liten fågel i skogen. Tydligen var det en fullständig överraskning att det finns fåglar i skogen :grin:. Men piloten har ju ett visst ansvar att sitta kvar också.
 

Liknande trådar

Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp