svårare att spåra i snö ?

Tja jag vet inte... Både och. Snön gör att det blir fuktigare och därmed lättare att spåra, men samtidigt gör ju snön att det fastnar mindre vittring. Mina hundar kan spåra tvärs över en snöig parkering och gå efter rätt spår trots att många andra korsat parkeringen.

Mina hundar nosar och spårar MYCKET mer när det är snö på en plan än när det inte är snö. Men själva spårarbetet blir nog sämre :D

Är det myckets snö så kan man ju använda sina gena ögon istället för hundens näsan!
 
okej så det är inte på nåt sätt "dumt" att spåra i snö ? :confused:
 
Tja det råder väl skillda uppfattningar om det. Jag tycker inte det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
847
Övr. Hund Om man vill slippa vintern med kyla och snö vilket land är då lämpligt att vara i med hundar? Gärna runt 20-22 grader.
2
Svar
26
· Visningar
1 692
Senast: Wingates
·
Utrustning Är det inte snö så är det flygfän.. Och idag blev jag påmind om att hästen HATAR insekter. Så, vad har ni för insektstäcken vid ridning?
Svar
10
· Visningar
284
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Idag är jag tacksam över att jag haft snö att skotta. Jag behöver den uppgiften. Ja, eller något att göra ö.h.t.
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp