Svårt att nå upp till skolans mål

Sv: Svårt att nå upp till skolans mål

För nu börjar han tycka engelska är roligt och han klarade både geografi och matteprov med godkänt förra veckan.
Det där är tydligen vanligt enligt min gamla språklärare, det är lättare att lära sig ett främmande språk än det man har från födseln.
Ett främmande språk använder man teknik och regler för att lära sig, det gör man inte med modersmålet.
Det stammer med min son, engelskan har aldrig varit så jobbig som svenskan.

Sv: Svårt att nå upp till skolans mål

Återigen tack till alla som svarat.

Mailet som jag skickade gjorde nog lite nytta iaf för rektorn ringde samma eftermiddag. Och till veckan skall vi ha ett möte med klasslärare, specialpedagog ch rektor.

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 946
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka