svart/brunt big no no?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellyra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 8 765
Sv: svart/brunt big no no?

Haha jo men det är så att jag sparade i 8månader för att köpa detta träns (och då hade jag en svart sadel) och är så jätteglad för det, sen fick jag tyvärr byta sadel och då blev det denna och nu har jag inte råd att köpa ett nytt fast i brunt.. :( så det får va ;)

Du får helt enkelt köpa ett billigare brunt träns och spara detta lite tills du hittar en svart sadel igen :) Eller så kan du ju svärta sadeln? :)

svärta sadeln känns väl lite extremt det är inte alltid sånt blir bra. Köpa ett billigt brunt träns känns väl ändå bra dumt även ett billigt träns kostar ett par hundralappar. Jag hade sparat till ett nytt matchande men under tiden hade jag inte brytt mig det minsta :p

svärta sadeln känns väl lite extremt det är inte alltid sånt blir bra. Köpa ett billigt brunt träns känns väl ändå bra dumt även ett billigt träns kostar ett par hundralappar. Jag hade sparat till ett nytt matchande men under tiden hade jag inte brytt mig det minsta :p

Ne det är ju bättre att rida runt omatchad än att lägga typ 300kr på ett nytt träns :cool:

knäppte kort idag på min "ihopmatchning":p

dsc00942_15398977.jpg

galet eller genialiskt;)

Färger struntar jag i men är du säker på att sadeln ligger ok?
Kan vara att hästen står ojämt men sadeln ser för smal ut för hästen.

Ne det är ju bättre att rida runt omatchad än att lägga typ 300kr på ett nytt träns :cool:

Men vad fn spelar det för roll? Bättre att spara dom 300 kr då och köpa ett snyggt matchande träns än att köpa ett billigt bara för att ha så länge.

Jag tror folk har fattat nu att du inte gillar när det är omatchat :cool:

mahlmt
Skulle inte uttala mig om sådant efter en såndär bild, helt omöjligt att se hur sadeln ligger där ju.

Jag gissar att din häst har ett andra bakben som hamnat utanför bilden. Men vars är det andra frambenet?! :eek: Hur sjutton kan du rida på en häst med tre ben? DJURPLÅGARE! :mad: Han måste säkert kämpa för sitt liv för att kunna galoppera sådär!!!!! :eek: :eek: :eek:

Nej, jag lägger i såfall pengarna på ett träns jag verkligen VILL ha och inte på ett billigt, dels för att han får skav lätt och är kinkig med passform (och det är ju ändå prio 1 i vilket fall som!), ska köpa sadelfett som är mörkt så sadeln bli mörkare (som sadelmakaren skulle fixa) så jag hoppas på att dne blir mörkbrun sen och då blir det lite bättre iaf :D Viktigaste för mig är att hästen trivs i grejjerna ;)

Går inte göra den svart har redan kollat, lädret är blankt så den svarta färgen skulle bara ramla av och så blir det bara fult, Har jättesnälla människor här (sadelmakare/sadelutprovare/sadelförsäljare) som hjälper mig så jag ska hitta en likadan sadel fast i svart och om de får in nån sådan får jag byta min mot en i svart så jag väntar på det ist och behåller mitt älskade träns :love: ;)

Jag tror folk har fattat nu att du inte gillar när det är omatchat :cool:

De va väl ändå en riktigt onödig kommentar!

Usch nej, tycker inte om att blanda, det ser liksom så "billigt" ut.

Vet inte om detta var en pik till mig, men om du syftar på min hästs skavsår som syns på bilden jag visade tidigare så kan jag meddela att det är från en ny grimma och hon fick det efter en dag och hon har inte den grimman på sig längre stunder längre.

Ville bara säga det, om det nu var en pik till mig. :p

va? nej det var ingen pik åt någon! ;)
syftade på att utrustning som inte passar, oftast ger skav när man tar av den...

Jag gissar att din häst har ett andra bakben som hamnat utanför bilden. Men vars är det andra frambenet?! :eek: Hur sjutton kan du rida på en häst med tre ben? DJURPLÅGARE! :mad: Han måste säkert kämpa för sitt liv för att kunna galoppera sådär!!!!! :eek: :eek: :eek:

anar jag ironi, eller menar du allvar..?

tycker mig se skuggan av det andra frambenet.. tror inte att det är borta :p har sett flertalet bilder där hästarna ställt upp "för perfekt" med frambenen, fotar man då från sidan kan det se ut så :idea:

Nä hon har faktiskt bara 2 ben. Jag gillar att vara lite out of order så tvåbenta hästar och omatchade grejer är min grej liksom:cool:

Hehe seriöst, du tror väl inte att det fattas ett framben på henne.

Till den som funderade om sadeln var för smal: Jag är inte expert på hur sadlar ska ligga men tycker inte den är för smal. Men är nyfiken på varför du tycker det:laugh:. Jag har vanligtvis en bomlös sadel till henne, så det där är en lånesadel som jag hittills tyckt legat hyfsat bra för att vara en bomsadel:p

Jag har ett svart träns & en brun sadel med en svart sadelgjord. helt okej :D

Liknande trådar

Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: carriemma
·
Islandshäst När jag kollar på islandsutrustning, kan jag inte hjälpa att jag tänker, att en svart häst vore ju fint, den passar i alla fina saker...
Svar
18
· Visningar
5 541
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·
Utrustning Som så många andra har jag stoira problem att blanda svart o brunt. Men nu har jag hittat den perfekta sadeln! Helt underbar enligt... 2
Svar
30
· Visningar
2 972
Senast: Kafferosta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka