Svart eller brunt läder till fjording?

Affa

Trådstartare
Ska snart beställa ny sadel till lilltjockisen men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ta :p Vilket är snyggast till en fjord med lite mörkare ton; svart eller brunt? Den bruna sadeln är rätt chokladbrun, inte rödaktig eller supermörkbrun. Han har faktiskt inte så mycket övrig utrustning att ta hänsyn till heller, tränset är visserligen svart men tanken är att han ändå ska få ett nytt hyfsat snart. Vad tycker ni? :)

Sv: Svart eller brunt läder till fjording?

Jag tycker det låter som om brunt kan bli riktigt snyggt. Inte rödbrunt, men chokladbrunt som du sa där. Det kan bli bra!

Vilket är snyggast till en fjord med lite mörkare ton;

Menar du musblack? Eller hur menar du med mörkare ton? :confused:

Jag har haft både svart, chokladbrunt och rödbrunt till mina fjordhästar, tycker att de passar i allt. Sedan kan det ju vara svårare att hitta matchande utrustning i bruna nyanser jämfört med svart.

Precis :)
Jag har svart på min fjording, jag tycker att brunt (chokladbrunt) och svart är lika snyggt på fjordingar, oavsett om de är ljusbrunblack, gulblack eller rödblack. Dock är ju svart lättare att matcha, så därför valde jag det. Musblackar däremot tycker jag nog är snyggare i svart.

Finns ingen färg som heter gulblack. Vad menar du för färg? :confused:

Vadå, "mörkare ton" var väl en strålande beskrivning?? :angel:
Han är lite mörkare än en "vanlig" ljusbrunblack, men inte så mörk som en "vanlig" brunblack....typ.
31828897.jpg

31828901.jpg

På nedersta bilden luras solen lite, färgen på frampartiet stämmer bäst. Han är även mörkare i vinterskrud.

Problemet är väl egentligen att han nog passar i både brunt och svart, hur ska jag kunna välja?? Svart är kanske lite tråkigt, men brunt kan vara jäkligt jobbigt att matcha. Och väljer jag den bruna sadeln, ska jag då ta silver eller mässingsdetaljer? Mässing tycker jag är klart snyggast till brunt, men då måste jag ju även byta bett. Och dessutom kanske inte mässing funkar riktigt mot hans färg? Beslut beslut beslut... :p

Ingen tvekan där inte! :D Silver eller mässingsdetaljer då?

Skrev lite snabbare än jag tänkte.:rofl: Vad jag menade var både den gula och den bruna tonen av ljusbrunblack.

En av ALLA fördelar med fjordisar är att de kan ha i stort sett vilka färger som helst. Allt klär en skönhet. :) Eller........... kanske inte rosa schabrak förstås.

Är den andra hästen en tinker?

Självklart kan de ha rosa schabrak, de är jätte söta i det. Har matchande lindor med, köpte det en gång när vi skulle ha show och skulle rida till Pink.

:) OK då. Passar i allt med andra ord. Men vad kul det låter! Show med fjording och Pink!!!!

Jag tycker att svart är snyggast, har det till min fjording, men man ska köpa den färgen man tycker är snyggast

Min gamla fjordtanta var faktiskt jättesöt i rosa :D Den här är ju dock för det första valack, och dessutom lite mer orange...så det blir inget rosa på honom!

Jag har äntligen (nästan) bestämt mig för den bruna sadeln, med mässingspännen. Så nu väntar jag bara på att lite pengar ska trilla in på kontot, sen blir det beställning! :)

Glömde: Skäcken är inte en tinker. Bara en salig röra av hbl, nsv och nf :)

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har ganska nyligen skaffat mig ny utrustning i kalvskinn, sadel, träns, gjord you name it. Nu är jag bara så orolig över vad jag ska...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Korven
·
Utrustning Som rubriken så snällt säger så har jag problem med att välja färg på läder till min häst. Hon är en brunskäck med lite rött i det... 2
Svar
29
· Visningar
6 498
Senast: carriemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka