Svart och grönt?

N

Nellie

En fråga om hur "omatchade" man kan vara på tävling...

Jag har svart kavaj, hjälm, stövlar och hästen har svart sadel och träns. Innan har vi haft ett helvitt schabrak med tunn guldpasspoal, det matchar ju kanske inte men det är ändå inte olika färger. Men den häs säsongen har vi bytt klubb, och ska då få ett tävlingsschabrak, vitt mias med mörkgrön kant och brodyr (klubbnamn). Frågan är alltså, kan man ha detta schabrak till allt annat som går i svart? avternativet är att köpa ny kavaj + hjälm i mörkgrönt, men vet ej riktigt om jag har ekonomi till det just nu, plus att det känns som om det skulle bli lite för mycket...
eller, vad tycker ni? :)
 
Sv: Svart och grönt?

grön kavaj och hjälm är icke vackert... :crazy:

behåll du dina grejer, är ju bara ett kantband!
 
Sv: Svart och grönt?

Håller helt med Centaur. Grönt på hjälm och kavaj är inte snyggt. :crazy:

Och självklart kan du ha grönt till svart. Är ju hur snyggt som helst!! Värre hade det varit om du haft marinblått och brun utrustning.

Det är ju dessutom snyggt att ha någon utstickande accentfärg (dock i harmoni med övriga färger). Vill du sedan vara riktigt matchad kan du ju ha pannband med grön strass. Blir snyggt!
 
Sv: Svart och grönt?

klart du kan ha det! låter skitsnyggt :Dsäger som dom andra, det är mycket finare än att ha grön kavaj och hjälm för det är inte fint:crazy:
 
Sv: Svart och grönt?

gröna kläder på dressyrtävling?? :crazy: Håll dig till svart och använd ditt nya schabrak. Det är ju bara ett kantband!
 
Sv: Svart och grönt?

Tack alla :) ja det blir så då, behåller det svarta :)
 
Sv: Svart och grönt?

Ska du tävla för HRK?

I vilket fall som helst så ser du då likadan ut som jag som också kommer tävla i svart/vit/grönt :)
 
Sv: Svart och grönt?

Behåll det svarta, ett kantband i annan färg är inte hela världen.
 
Sv: Svart och grönt?

Om du absolut vill matcha det gröna kan du ju sätta på hästen ett pannband och nosgrimma med grönt foder. Då tar du upp det gröna utan att det tar överhanden på något sätt.
 

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
1 932
Senast: Wilfa
·
R
Utrustning Hjälp mig! Jag har letat som en galning för att hitta nytt tävlingsschabrak men jag vet inte alls vad som passar:crazy: Jag har...
Svar
14
· Visningar
1 134
Senast: Saagaa
·
B
Dressyr Jag har tänkt beställa ett tävlingsschabrak från mias till mig och bebisen, men vet inte vilka färger jag vill att kanten och passpoalen...
2
Svar
22
· Visningar
2 485
Senast: Victovie
·
Dressyr Jag och min pålle ska ut på dressyrbanorna nu i vår och jag ska köpa ett tävlingsschabrak, det ska vara vitt med guldpasspoal och svarta...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: KallaMigBecca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp