Dressyrtävlingsschabrak

B

Beauty_Boss

Jag har tänkt beställa ett tävlingsschabrak från mias till mig och bebisen, men vet inte vilka färger jag vill att kanten och passpoalen (visst heter det så?) ska vara..
De flesta därifrån har ju mörkblått och gult/guld och just därför vill jag inte ha den färgen.
Svart känns lite tråkigt..
Funderar på oliv eller mörkgrön med guld eller silver, vad tror ni om det?
Vill ju ha brodyr också, hur blir det om man skriver färgen i oliv/grönt?
Vad skulle ni välja? :)

Kan ju tillägga att ponnyn är en fux, ungefär samma färg som den på min avatar :D
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Jag har ett champagnefärgat med mörkgrönt kantband och guldfärgad passpoal till min fuxherre.
Oliv hade varit snyggt på kantbandet!
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Vinrött är inte så snyggt på fuxar, men annars älskar jag den färgen.

Kratus: Ja, champagnefärgat och grymt snyggt på fuxar, men jag vill ju ha ett vitt schabrak.. ;)

Just nu är det alltså fortfarande grön/olivgrönt som gäller. Mer förslag? :D
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Du kan ju vara lite "tråkig" och ha vitt kantband? :angel: Med en passpoal som sticker ut lite. :p
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Vinrött är inte så snyggt på fuxar

Vinrött är skitsnyggt på fuxar:eek:. Jag älskar vinröd till min fux:love:

Men bästa färgen, som jag tycker, är helt klart olivgrön. Jag bara älskar den färgen på fuxar:love:. Jag har ett olivgrönt schabrak till min pojke som bara är sååå snyggt!

Guld passar ju bäst till fux, tycker jag. Men å andra sidan passar silver bäst till oliv, om du skulle ha den färgen. Men jag skulle nog välja guld ändå för att det ska matcha hästen bättre.:)
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Tycker du? Usch, jag tycker det är så fult haha :D

Ja, just nu lutar det mot olivgrönt kantband med guldfärgad passpoal :d

Bara för att vara på den säkra sidan, visst är passpoalen den tunna randen som går innanför kantbandet? :angel:
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

ja tycker det skulle vara jättefint med beige/sandfärgad kant och guldpasspoal på honom!! :love:
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Har ett vitt med grönt kantband o guld passpoal från mias:love: skitsnyggt:D passade både på min förra pålle som var fux oxh den nya mörkbruna:banana:
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Det blir nog ett sånt :D Har du ingen bild? :d

Winitou: Skulle också vara snyggt, men jag vill ha en färg som sticker ut lite mer. Annars är champagne hur fint som helst på fuxar :love:
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Jag ska köpa ett nytt också. Jag ska ha ett med vinrött kantband (klubbens färg) och sen silver passpoal och jag tror det kommer att bli SJUKT snyggt på "min" vita häst.. Vinrött på fux är jag däremot mer tveksam till.. Min tränare har marinblått och silver och det är jättefint!
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Jag tycker det ska vara så mycket vitt som möjligt. litet band i en diskret färg är väl ok men inte för mycket.

Alla tävlingsryttare på min klubb fick ett tävlingsschabrak i år. Det var en snygg modell med en liten passpoal i vitt och guld, MEN med värsta FETELOGGAN Telenor på vänster sidan :eek::eek:

ImageVaultHandler.aspx
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

mörkgrönt/skogsgrönt är absolut snyggast på fuxar! :d
Jag hade tagit gönt kanbtband o guld pp (tror redan nån skrivit det) och om du ska ha hästens namn eller nått kan du ju ta det i samma gröna, jätte snyggt! :idea:
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Men vad har du för färg på kavajen då? Jag tycker inte det blir snyggt när man blandar in för mga färger. Har du tex blå kavaj så tycker inte jag det är snyggt med grönt kantband. Har du däremot en svart så tycker jag att det kan var ok med lite färger.

Hittills tycker jag dock att Winitou:s förslag låter absolut snyggast! :love: :love: :love: Elegant!
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

håller med.

eller brun kant! inte vinrött iaf, hemskare färg finns inte...
 
Sv: Dressyrtävlingsschabrak

Svart kavaj, och jag är en person som Alltid vill ha mycket färg på mig (i skolan, när jag rider osv), så därför tyckte jag att dte skulle vara kul att blanda in lite grönt :D

Håller med om att Winiitous förslag skulle bli snyggt, men som sagt vill jag ha ngt som sticker ut lite mer :d
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 974
Senast: honung
·
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 072
Senast: mily
·
Utrustning Hej! Nu sitter jag och velar och behöver er hjälp! Jag ska beställa ett schabrak från Mias rs och vet inte vilken färg på schabrak...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp