Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Fast varför kan du inte använda ägarens hoppsadel då så slipper du köpa ny?

Då får du ju lite mer pengar över till ny ridgarderob åt hästen och dig...Jag håller inte med Magic Mac om att man kan ha samma färg på sina schabrak osv när man har svart sadel som när man har brun. Iaf inte när man har såpass ljusbrun/mellanbrun färg som den sadeln hade. Är det mörkbrunt går det nog men inte annars.

Själv skulle jag också vilja skaffa brun sadel till min pålla men det verkar ju så svårt att få rätt nyans på lädret och så kan man inte använda sschabrak i vinrött eller rosa eller grått och det är ävldigt snygga färger till min dam... :( Å andra sidan är det ju snyggt med brunt.

Alltså hans Gamla svarta hoppsadel är för trång och ligger dåligt,och denna bruna är en allround.
Jag har nu länge sparat pengar för att kunna köpa en riktigt fin hoppsadel som passar både mig och häst (jag suktar och trånar efter en Henri De Rivel Fletcher sadel :love: )
Så om ngn månad ska jag köpa nya sadeln. (och för er som Undrar-JA jag ska ta ut min underbara och duktiga sadelprovare för det-så oroa er inte för;) )

Tycker inte heller att alla färger passar Brunt,tog först ett blått schabrak till sadeln,men sen när såg jag att sadeln var brun så gick jag tillbaka och hämtade mitt gammla vita ist.:p
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Sadeln är även tänkt som slit och släng sadel till en tillfällig medryttare pga. av ägarens gravititet då jag ej har tid eller ork att ha hästen helt själv 7 dagar/veckan i 3 månader frammåt

Så sadeln kommer att användas en gång i veckan av denna tillfälliga medryttare i "bara" 3 månader frammåt,dvs mer eller mindre 12 gånger!!

Tror knappast att hästen bryter ryggen och får bestående men av den fåtaliga användningen av den sk "skitsadeln":rofl: ;)

Men du-Diabolical_Kitten, Du har möjlitvis inte tänkt att börja jobba inom det yrket då? Jag menar,att du enbart efter EN (dålig)bild ur fel vinkel kan uttala dig om hur en sadel ligger och hurvida den passar eller ej....Så kommer du få väldigt mkt jobb kan jag lova:smirk: :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Jag tycker brunt, som många andra.:D
Har sjäv en brun sadel och jag är på jakt efter ett träns som ska passa. Men det är ganska svårt för min sadel är gammal och "missfärgad", den har lite olika nyanser av brunt.:p
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

okej, då förstår jag.

Så lyxigt det låter! :p Men en sadel är å andra sidan väl värd pengarna, den kan förstöra eller ge så mkt om den sitter fel eller rätt.

Fast marinblått tycker jag passar till brunt. Nä, men det är krångligt med färger. Kanske borde göra som en jag känner som i princip bara har vita och svarta schabrak, visserligen inte så snyggt men det passar ju till nästan allt. ;)
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

okej, då förstår jag.

Så lyxigt det låter! :p Men en sadel är å andra sidan väl värd pengarna, den kan förstöra eller ge så mkt om den sitter fel eller rätt.

Fast marinblått tycker jag passar till brunt. Nä, men det är krångligt med färger. Kanske borde göra som en jag känner som i princip bara har vita och svarta schabrak, visserligen inte så snyggt men det passar ju till nästan allt. ;)

jo men det är så sant som det är sagt,jag är den typen av människa som vill "min" häst allt det bästa,och köper jag nu en sadel,som är så viktigt att den sitter bra-så tar jag ut ett "proffs" som kan detta med sadlar,ryggar,utprovning mm,för det kan inte jag,kosta vad det kosta vill-men sånt snålar iaf inte Jag med.:D

Hehe det blåa schabraket jag först hade igår har gult/grönt kantband,så passade INTE för 5 öre alltså haha:p
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Ajo, om man typ har london eller New tan eller ljus havanna, eller vad alla ljusa färger heter, då är det skillnad på svart och i det fallet ljusbrun sadel. Ljusbrun sadel går i mina ögon inte ihop med brunt ( lite mörkare brunt ) vinrött, gult, tja, vad man nu än tycker...

Men vad jag kan se så ser sadeln på bilden lite mörkare ut, och det vad det jag syftade på, mörkbrun.;)
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Brunt:love:
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Brunt :love:
Fast svart var också väldigt fint..
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Man kan inte säga att det är fel storlek på bommen bara för att hästen i "vanliga fall" har en storlek mindre. Om sadeln passar så passar den, men den här var ju alldeles för smal!
Dessutom så förstår jag inte hur du resonerar om du säger att sadeln passar när du provred, men du hade lagt den på helt fel ställe!
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Det var ju en bild tagen från sidan, hur svårt kan det vara att se att sadeln inte ligger i balans? Man behöver knappast vara kunnig för att se att nåt inte står rätt till.
Och ja, jag hade visst tänkt jobba inom sadelbranschen, men jag har så mycket annat för muig så det får vänta. Dock åker jag runt och hjälper folk helt kostnadsfritt redan. Och tro mig, det finns gott om folk som vill ha min hjälp. Jag blir bombarderad med mail varje dag från folk som har haft den ena dåliga utprovaren efter den andra och inte vet hur de ska göra, när de själva inte är kunniga och ingen i deras närhet är heller.
 
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*

Vet du vad,jag vill inte att du ska förstöra min tråd nu. Nu är det så att det Inte är Jag som köpt denna sadel,så klandra Inte mig.
Jag får se om jag tar fler bilder idag eller ej och startar en ny tråd om det...

Så var snäll och respektera detta. Ska be moderatorn att rensa tråden lite.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken så snällt säger så har jag problem med att välja färg på läder till min häst. Hon är en brunskäck med lite rött i det...
2
Svar
29
· Visningar
6 191
Senast: carriemma
·
Utrustning Jag har en D-ponny i färgen brun men svart man och svans och knähöga svarta strumpor, ni vet såhära "normal" färgad, och jag ska köpa ny...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: Johnny_boy
·
S
Utrustning Hej, jag har precis skaffat en hoppsadel till nya hästen. Den verkar ligga super oc ser riktigt fräsh ut och dessutom var den inte något...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Saaaaraaaaa
·
Utrustning Jag använder bara svart och mässing på mitt läder + spännen/detaljer, allt annat är strängt förbjudet! :love:;) (Undantaget är mitt...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 773
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp