Bukefalos 28 år!

Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Men du, du framställer dig väldigt konstig i många trådar. Jag vet inte hur gammal du är, men det låter som drygt 15 år. Du startar trådar om ston du vill ha om 5-6 år, vad din häst ska ha för avkomma om många år osv. Hur din supersuperunghäst har sån talang, du missbrukar smileys till förbannelse och verkar lite okunnig i det mesta. Det gör inget, man lär sig varje dag!

Din fuxfärgade unghäst (eldig röd färg har hon inte, utan hon är vanlig fux) får man aldrig se, finns knappt en bild på henne alls, så man kan börja undra om hon finns. Nu vet jag att hon gör det för jag har sett henne IRL.

Är det inte dags att låta handling visa hur du/ni är istället för massa snack hela tiden?

Ingen är avundsjuk, vi är många som rider på hög nivå med våra Hööks träns, det funkar utmärkt, till och med omatchat :D

Fundera på hur du vill framstå här istället för att få utbrott med massa smileysar.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

32287494.jpg


Gammal bild och vi är inte så matchade. Tränset har iaf mässingspännen, då satt ett OS pannband med blåa och gula stenar på, nu sitter ett svart pannband med ett guld streck på. Men det har jag inte bild på. Bettet är rostfritt men hästen gillar det:)
Sadeln är en John Whitaker med mässingdetaljer. Den är tyvärr solblekt på bakvalvet och ser brun ut där men jag älskar den ändå! Stigbyglarna är ett par svarta bow balance så dom stämmer ju inte in på din beskrivning men jag gillar dom ändå.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Jag har ett kandar som är svart med mässing. Ett Kieffer. Pannbandet är köpt senare:
bild0991_158103537.jpg
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Är det C****a på bilden? Vi har pratat tidigare men jag hade ett annat nick då:)
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Som vanligt är det vissa puckon som ska förstöra mina trådar! :mad:
Är ni avundsjuka för att jag råkar ha pengar eller vad? :cool:

Jag tror tyvärr inte du har det, det är det som är grejen. Har man pengar har man inget behov av att framhäva det i varenda tråd.

Du låter oftast som nån 14-årig tjej som fantiserat ihop nån fantasivärld, till den milda grad att vi är många som sitter och skrattar för det blir för mycket.

Är det förresten inte dags att komma ut på banan med din häst som ska gå så långt?

Och nej, eftersom det är ditt vanliga försvar, jag är inte det minsta avis, har allt jag vill ha både i hästväg, stall och utrustning.

Jag säger som jag brukar, tomma tunnor skramlar mest..
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Jo jag också, men jag har valt att ha 3 olika uppsättningar beroende på vad jag ska göra!
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Misstänker att det kan vara *jösses glömt namnet* som ser till att hästen inte kan fippla med tungan. Lägga den över bettet.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Det som är roligt är att det är typ 2 år sen du skulle köpa en ny, dyr sadel med alla tillbehör, men nu rider du fortfarande i lånesadlar.

Och ja, unghästar musklar om sig, men har man pengar har man råd med det..

Dessutom, du har väl själv sagt att det är en dödssynd med omatchat oavsett om man bara rider i skogen, men du visar ju nåt annat med dina bilder.

Hade jag varit du hade jag visat bilder för att få tyst på alla tvivlare, men det tror jag inte vi får se.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Kan vi inte vara lite snällare mot alla oavsett om några lever i sin fantasi värld och andra inte? Kan vi inte återgå till ämnet istället? Tycker faktiskt att denna tråd är lite kul då ja älskar svart med mässings beslag :).

Och som vanligt kan ja inte bidra med bilder då ja endast har internet på mobilen och kan bara skicka bilder men inte lägga ut på internet :(.
Men har dock en del som ja skulle vilja visa.

Men nu till ämnet, fler fina bilder någon? :bump:
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Misstänker att det kan vara *jösses glömt namnet* som ser till att hästen inte kan fippla med tungan. Lägga den över bettet.

Tungfelsbett/sticka.;)

Ah ja det måste det ju vara.. :P
Har nog aldrig sett sån på riktigt :D
Kunde inte begripa vad det var (jag tänkte mest typ check bett som man har på travhästar men fanns ju ingen vits när den inte satt fast i nått mera.. :p )
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

OK! Jag kastar in några bilder.


Huvudlag: Hubertus Classic Show
Tyglar: Globus huntertygel (slätt läder med gummifodring)
Bett: Sprenger WH Ultra bridong

32445999.jpg


Hubertustränset är sålt då hästen inte uppskattade pullback-knäppningen på nosgrimman. Jag var dessutom inte nöjd med läderkvalitén.
_ _ _ _ _ _

Huvudlag: GlenGordon Classic Ritz remont, classic collection
Tyglar: GlenGordon Classic huntertygel, classic collection
Pannband: GlenGordon Bling Bling
Bett: Sprenger WH Ultra Soft
32446000.jpg

_ _ _ _ _ _

Huvudlag: GlenGordon Classic Ritz, classic collection
Nosgrimma: GlenGordon Lotus, classic collection
Tyglar: GlenGordon Classic huntertygel, classic collection
Pannband: GlenGordon Supernova
Bett: Sprenger WH Ultra Soft
32446001.jpg

_ _ _ _ _ _

I dagsläget används remonttränset vid hoppning och rena uteritter och tränset med aachennosgrimman vid dressyr. Nackstycket vid hoppning är dock inte från ett Ritzträns idag, utan från ett GlenGordon Lotus. Har fipplat runt med pannbanden och båda tränsen har varsit GlenGordon Gold 'n' bling. Bild nedan.
_ _ _ _ _ _

Pannband från GlenGordon uppifrån och ner:
Gold 'n' bling (Har denna modell på båda mina "vanliga" träns)
Supernova (Detta sitter på kandaret, kandaret är ett Corromant från GlenGordon)
Bling Bling (Sålt)
Ritz (Originalpannbandet som medföljer vid inköp av Ritz-tränset)
Lotus (Originalpannbandet som medföljer vid köp av Lotustränset)

32410551.jpg

_ _ _ _ _ _

Jisses, så rörigt det här blev! Men lite bilder i alla fall som kanske kan inspirera TS och andra. Ska väl tillägga att jag helst har svart läder med gulmetall-/mässingsspännen (fast kandaret har vanliga rostfria spännen), men matchar inte med "gula" bett, mässingsstigbyglar etc. Om hästen funkar med bett som finns med gula ringar så väljer jag ett sådant, men gör inte hästen det får det bli mixat.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Ah ja det måste det ju vara.. :P
Har nog aldrig sett sån på riktigt :D
Kunde inte begripa vad det var (jag tänkte mest typ check bett som man har på travhästar men fanns ju ingen vits när den inte satt fast i nått mera.. :p )

Typ ett sånt Här
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

KL
Jag försöker också ha svart och mässing på utrustningen, men det är inte så lätt att hitta alla gånger. Just nu letar jag efter tyglar med mässingsspännen. Det ska vara släta rätt smala lädertyglar och jag vill ha sådana spännen som är "dubbla", (där man inte har en sölja bakom spännet utan stoppar in änden i spännet också) Svårt att förklara, men hoppas det går att förstå. Om man tittar på Jempas bilder så har hästen på sista bilden ett sådant spänne på aachenremmen.
Någon som vet vart man kan få tag på sådana tyglar? (det ska vara mässing och inte gulfärgat överdrag)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag avgudar mässingsdetaljer! :banana: Svart läder, naturfärgat ludd & alla detaljer i mässing är något av det snyggaste jag vet...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Elanor
·
Utrustning En tråd för alla oss som nästan alltid har svart & guld/mässingsutrustning till våra hästar! :) Skriv gärna vad din häst har för...
2
Svar
20
· Visningar
2 180
Senast: Qodrofenia
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 336
Senast: Nikkis
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så...
2
Svar
35
· Visningar
6 094
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp