Bukefalos 28 år!

Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Fashionistan

Trådstartare
Jag använder bara svart och mässing på mitt läder + spännen/detaljer, allt annat är strängt förbjudet! :love:;)

(Undantaget är mitt Sprengerbett (och även vissa kommande bett, bla fler sprenger men det är så bra för min häst att det får vara så!)


(Kanske ska berätta att jag har ett riktigt rött/eldfärgat fuxsto som utöver svart & guld :love: även bär färger såsom olivgrönt, mörkblått, vitt, champagne och i viss mån brunt (mest fleecetäcken med olika kombinationer!)


Er tur! :laugh:
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

visa bild :)

förr hade jag svart o silver på allt, sne köpte jag kastanjebrunt/guld på all hopputrustning till ena halvblodet.
nu har vi dock allt i allt typ- fast matchat förstås ;P.

och främst i spanska/akademiska så kör vi på svart/guld
I3248013W676H436V20110905T204722Z.jpeg


I3245909W367H507V20110906T031757Z.jpeg


behöver dock svart-guld nosplatta (har svartsilver o kastanjebrun guld, underremmet är iaf svart/guld)
I3245124W663H507V20110905T211031Z.jpeg


*ignorera tyglarna här vill bara visa hack-skänklarna*
I3230212W339H507V20110905T092611Z.jpeg


I3226153W337H507V20110908T074008Z.jpeg


svart träns med guldfärgat foder/spännen
I3239499W676H449V20110905T092611Z.jpeg


I1746530W340H507V20110905T092612Z.jpeg
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

16026473.jpg


9242811.jpg


16603649.jpg


12597039.jpg


31919903.jpg


31178087.jpg

Iof inte min häst på sista bilden, det är pappan till henne.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

det undrar jag med?
Skriver ofta om dina fantastiska häst o alla prylar men visar inte en endaste bild?

Men men...

Tanas hoppträns är i svart o mässing, tycker inte mässing gör sig på en fux men jag gillar själva tränset.
Är ett John Whitaker plain hunter bridle med utbytt pannband o med en jw repnosgrimma. Har ett sprengerbett med rostfria ringar.

110824013.jpg

härligt att jag är så slö att jag inte orkar ta bort nummerlappen från bröstan :p
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Jag har visat flera bilder på henne med grejorna på sig!
Den andra kommentaren bryr jag mig inte om... :grin:

Just nu har jag ingen sadel förutom en lånesadel som är i helt fel färg, därför har jag inget speciellt att visa just nu, men när jag får det så visar jag såklart! Vill ju också ha inspiration från andra, därav tråden!

Jesus..... :angel:
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Jag har sett bilder och blev förvånad då det var både omatchat och budgetsaker.

Inget som helst fel med det, men man får ju lätt en annan bild i TS inlägg... Lite som en fantasivärld.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Jag har visat flera bilder på henne med grejorna på sig!
Den andra kommentaren bryr jag mig inte om... :grin:

Just nu har jag ingen sadel förutom en lånesadel som är i helt fel färg, därför har jag inget speciellt att visa just nu, men när jag får det så visar jag såklart! Vill ju också ha inspiration från andra, därav tråden!

Jesus..... :angel:

Fast vad spelar det för roll om du visat dom i andra trådar?
Nu handlar det ju om DENNA tråden...

Å sen hur mkt finns det i svart och mässing på en sadel? 2 pyttesmå ringarna vid framvalvet...

Är väl kanske mer träns, grimmor, benskydd osv man visar upp i första hand?
Spelar väl ingen roll om det dessutom råkar vara en ful lånesadel i fel färg på bilden, det intressanta är väl den utrustning som är i svart och mässing?
Tror du folk ska börja skrika å skälla på dig för att du råkar ha en lånesadel i annan färg?
Det låter helt galet...

Å likväl som du vill ha inspiration vad gäller fin utrusting vill väl andra också ha det och därmed är intresserade av att se dina saker...

Någon annan kanske blir jätteintresserad av den där fula lånesadeln i fel färg ;)
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Fast lånesadeln är en Prestige så den är inte ful! ;)
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Jag har sett bilder och blev förvånad då det var både omatchat och budgetsaker.

Inget som helst fel med det, men man får ju lätt en annan bild i TS inlägg... Lite som en fantasivärld.

Jo, Dyon och Sprenger är ju verkligen budget... :angel::crazy:
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Skitsamma vad du nu må ha för saker!

Kan du inte visa upp dom istället? DET är MYCKET ROLIGARE!

Även om det nu råkar finnas ngt omatchat i fel färg yadda yadda med på bilden...
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Tror att det är rätt svårt att visa upp sånt som bara finns i fantasin och i drömmarna. :)
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Såvitt jag kunde se vart där inga kantflätade Dyon-tyglar, inga Bow Balance-stigbyglar heller som du skrev så mycket om ett tag. Benskydden ser ut som Börjes billigaste, och martingalen har silverspännen, inte mässing. Sadeln ser inte heller ut som en Prestige.

Och det var bara hästen..

Som sagt, folk får se ut precis som de vill, men det är så himla löjligt att skriva om hur välmatchade och dyra saker man har när det inte stämmer sen.
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

På just den bilden är vi sjukt omatchade Ja, jag vet! ;)

Jag ville inte rida ut med ett träns som tillsammans med bettet kostar typ 5000kr.. Så det har vi i paddocken! ;)

(finns andra bilder där vi har vårt Dyonträns, tyglarna och bettet!)

Sadeln där är inte heller den vi har nu, den låg inte så bra så den red jag i typ en gång....

Benskydden är verkligen inte från Börjes, köpa på Lerums Ridsportsbutik!

Och jag... Ja det kanske inte var min snyggaste dag, men det också för att vi skulle ner till vattnet... :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Tror att det är rätt svårt att visa upp sånt som bara finns i fantasin och i drömmarna. :)

Du menar i dina drömmar? :grin:

Du vet, jag ska skicka ett special PM till dig så att du kan få se hur vi brukar se ut, har allt som jag skrivit att jag har här... :devil:
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Som vanligt är det vissa puckon som ska förstöra mina trådar! :mad:
Är ni avundsjuka för att jag råkar ha pengar eller vad? :cool:

SKÄRPNING! :devil:


Återgå gärna till ämnet, ni som visat är supernsygga! :laugh:
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Du vet, jag ska skicka ett special PM till dig så att du kan få se hur vi brukar se ut, har allt som jag skrivit att jag har här... :devil:

Varför måste du skicka ett special PM till henne? Eller honom..

Jag vill också se varför inte lägga upp det här? Så som du brukar se ut...
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Som vanligt är det vissa puckon som ska förstöra mina trådar! :mad:
Är ni avundsjuka för att jag råkar ha pengar eller vad? :cool:

SKÄRPNING! :devil:


Återgå gärna till ämnet, ni som visat är supernsygga! :laugh:

:rofl::rofl::rofl: Verkligen inte.. Jag har råd att rida med min utrustning i skogen ;);)
 
Sv: Vi med utrustning i svart och mässing! (GÄRNA BILDER!!)

Som vanligt är det vissa puckon som ska förstöra mina trådar! :mad:
Är ni avundsjuka för att jag råkar ha pengar eller vad? :cool:

SKÄRPNING! :devil:

Jag tror inte att orsaken till detta bottnar i avundsjuka över din rikedom, utan i hur du framställer dig och densamme i dina trådar. Lite självreflektion tror jag absolut kan vara på sin plats här.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag avgudar mässingsdetaljer! :banana: Svart läder, naturfärgat ludd & alla detaljer i mässing är något av det snyggaste jag vet...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Elanor
·
Utrustning En tråd för alla oss som nästan alltid har svart & guld/mässingsutrustning till våra hästar! :) Skriv gärna vad din häst har för...
2
Svar
20
· Visningar
2 176
Senast: Qodrofenia
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 319
Senast: Nikkis
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så...
2
Svar
35
· Visningar
6 086
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp