J

JojjeG

Hej!

Jag håller på ett projektarbete om svart jobben inom hästbranschen...jag har kört helt fast och behöver lite hjälp, så om ni har egna erfarenheter av svartjobb så skulle det vara "kul" att läsa. Även om du jobbat "vitt"....är intresserad av vilka arbetsuppgifter ni hade, tider, lön osv...

Tack på förhand!

Hälsning Johanna

Sv: Svartjobb

oj .....gå ut i ett stall nära dig o fråga ,du kommer att finna att dom flesta jobbat svart någon gång mer eller mindre ,dom flesta mer faktiskt.. det räcker med att någon rider en häst mot att denne har hjälpt till i stallet med mockning eller dylikt,då varje tjänst skall avlönas och beskattas var för sig,men det är jätte svårt att få någon att träda fram och säga att dom jobbat svart:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 745
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 499
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 996
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka