Svartvinbär? Rönnbär?

Hastflickan

Trådstartare
Jag funderar på att bygga hage hemma på gården, men hur fungerar svartvinbär med hästar om de skulle smaka/äta på busken? Vi har nämligen lite svartvinbärbuskar här i ett hörn. Lika så ett rönnbärsträd har vi, som kommer isåfall vara i hagen. Fungerar det?
 
Jag stängslade in 12 vinbärsbuskar i sommarhagen, på hösten var de borta! Så frågan är hur rädd du är om busken :p Hästarna verkade enbart nöjda och glada.

Rönn har jag i vinterhagen, den verkar totalt ointressant för mina djur.
 
Jag stängslade in 12 vinbärsbuskar i sommarhagen, på hösten var de borta! Så frågan är hur rädd du är om busken :p Hästarna verkade enbart nöjda och glada.

Rönn har jag i vinterhagen, den verkar totalt ointressant för mina djur.

Haha nämen det var väl bra då, vi gillar inte svartvinbär alls, så de får gott och väl käkas upp ;) Vi har 6 buskar i en drös, dock får våra röda vinbär stanna utanför hagen ;)
 
Varken svarta vinbär eller rönnbär är giftigt för vare sig människor, fåglar, hästar, eller några andra djur öht ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: yamyam
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp