Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja den VD som nu avgår gick från förlust på många miljoner till vinst på många miljoner. Så regeringarna fick det de ville, till bekostnad av folk som reser. Men fick tydligen avgå pga intern kritik, som gick till regeringen (läste jag nu).

Hon la ju ned allt olönsamt och sa att de skulle vara lönsamma, eftersom regeringarna sa så. (och det känns som att hon typ -ja det var det här ni ville ha, vassegoda)
Fast hon hade ett krav på sig, det var ju inte hennes personliga tyckande utan regeringen kräver att SJ ska drivas vinstgivande. Då blir det nedlagda linjer och gamla, uttjänta vagnar för de har inte råd att byta ut dem.

Fast hon hade ett krav på sig, det var ju inte hennes personliga tyckande utan regeringen kräver att SJ ska drivas vinstgivande. Då blir det nedlagda linjer och gamla, uttjänta vagnar för de har inte råd att byta ut dem.
Ja det var det jag sa. Men jag tror hon medvetet tydligt visade att hon uppfyllde deras krav och vad det innebar. Medan tidigare direktörer inte har varit lika tydliga med konsekvenserna av regeringens vinstkrav.

Flera gånger när hon drog in linjer, bland annat vår, lät det som -nu visar vi vad detta vinstkrav innebär. Nu kan ni bara glömma åka sovvagn från Göteborg norrut, nu kan ni bara glömma att era två städer slipper betala för de här tio avgångarna som vi kör till förlust, subventionera oss eller kör själva.

Jag frågar vad du tycker vi ska göra med kriminella, svenska ungdomar, vad har det med lagstiftningen att göra? Vad tycker du?

Vem har problem med att veta vad som händer med svenska medborgare (utan andra medborgarskap) tar vägen vid brott ?

Doh ? Rättegång och och vid dom fängelse :idea:

Vad är det för fråga ? Vet ni inte vart brottslingar tagit vägen innan utvisningar an icke svenska medborgare (eller svenska medborgare utan andra medborgarskap) ? Har ni tappat det helt ?

Uhm för pengarna man nu bygger vägar till exempel...

Det finns väldigt mycket infrastruktur som är eftersatt i Sverige, el, vatten, järnväg och det måste man helt enkelt åtgärda. Det är självklart tråkigt för politiker att hålla på och reparera och bygga ut istället för att klippa band men det kan inte hjälpas.

Politikerna har ju problem med Trafikverket som trots att de blivit uppmanade att prioritera järnväg och cykel och agera på minskat bilåkande har de väldigt svårt att i sin organisation klara av att göra just det istället för utöka vägarna för deras projiceringar för ökat bilåkande och minskat tågåkande och cyklande.

Det är ju så att människor använder den infrastruktur man bygger så genom att bygga vägar ökar man bilåkande och genom att bygga järnväg och cykelleder ökar man användningen av dessa. Just nu är järnväg och cykelinfrastruktur oerhört underdimensionerat jämfört med befolkningens önskemål om att använda desamma. På järnväg har de kanske senaste åren kämpat sig till att agera, men på cykel ligger de ännu långt efter politikens, kommunernas och befolkningens önskemål. Det är btw kommunerna som bygger cykelväg i en stad, Trafikverket mellan orter.

Då ser du betydligt fler vägbyggen än jag, för det var LÄNGE sen jag såg allt annat än "oj här håller inte vägen längre, vi måste akut laga den" ...

Vatten och Avlopp går LÅNGT före asylsökande alla dagar i veckan, så nej vi behöver inte få in mer problem i Sverige, vi tar hand om dem som ska stanna, andra ska efter beslut ut. Så vi kan BYGGA upp Sverige igen.
Som ni säger MKT infrastruktur som ligger efter så det dånar om det. Både pga S regeringar OCH M regeringar.

Då ser du betydligt fler vägbyggen än jag, för det var LÄNGE sen jag såg allt annat än "oj här håller inte vägen längre, vi måste akut laga den" ...

Vatten och Avlopp går LÅNGT före asylsökande alla dagar i veckan, så nej vi behöver inte få in mer problem i Sverige, vi tar hand om dem som ska stanna, andra ska efter beslut ut. Så vi kan BYGGA upp Sverige igen.
Som ni säger MKT infrastruktur som ligger efter så det dånar om det. Både pga S regeringar OCH M regeringar.
Så vi BYGGER Sverige genom att slänga ut skattebetalare som har jobb och utbildning?
Vill du se vägbyggen så kolla alla interaktiva kartor som kommer ut inför sommaren varenda år, då vet du var du ska åka för att få se några. T ex förbifat Sthlm har pågått i flera år och sprängt alla prognoser kostnadsmässigt.

Ja de håller på med totala mängder av jättestora motorvägsbyggen där jag kör. Och btw är de mycket bättre på att bygga nytt än underhålla. Som sagt klippa band osv.

Men nu står inte asylsökande mot vatten och avlopp. Det är andra saker som prioriterats framför vatten och avlopp.

Däremot minskar regeringen aktivt sina skatteintäkter när det gäller utvisningar och de skickar med skattepengar ut ur landet.

Ja jag har hela tiden skrivit regeringar när det gäller underhållningsskulden. Regeringar och kommunpolitiker, det är kommunpolitikerna som struntat i vatteninfrastruktur.

Vem har problem med att veta vad som händer med svenska medborgare (utan andra medborgarskap) tar vägen vid brott ?

Doh ? Rättegång och och vid dom fängelse :idea:

Vad är det för fråga ? Vet ni inte vart brottslingar tagit vägen innan utvisningar an icke svenska medborgare (eller svenska medborgare utan andra medborgarskap) ? Har ni tappat det helt ?
Jag tror att @Mia_R är inne att höra resonemanget efter flera inlägg i stil med #284, där det står bl.a. "vi ska bli fria från gängkriminalitet och andra som förstör vårt land och som förstör för enskilda medborgare". Det har ju hintats rätt duktigt här i tråden att bristande vandel inte är ett problem för etniska svenskar.

Jag tror att @Mia_R är inne att höra resonemanget efter flera inlägg i stil med #284, där det står bl.a. "vi ska bli fria från gängkriminalitet och andra som förstör vårt land och som förstör för enskilda medborgare". Det har ju hintats rätt duktigt här i tråden att bristande vandel inte är ett problem för etniska svenskar.
Du får väl lyssna på vad regeringen o SD säger

1774643200618.webp

Nu vill regeringen avlyssna högriskmän för att hindra mäns våld mot kvinnor. Det skulle säkert ha någon effekt även om många inte utmärker sig så att de skulle definieras som högrisk innan de gjort något.

Samtidigt har man ändrat regler för kvinnojourer och skyddade boenden så att många fått svårt att leva upp till kraven utan fått lägga ner. Detta trots att alla aktiva i verksamheterna sa att det var helt fel väg att gå.

Det som verkligen skulle hjälpa är möjligheter för våldsutsatta kvinnor att få en egen bostad. Förutom att det är bostadsbrist på många ställen i landet så är många kvinnor även utsatta för ekonomiskt våld och därför betalningsanmärkningar och annat som försvårar för dem att få egna boenden.

Nu vill regeringen avlyssna högriskmän för att hindra mäns våld mot kvinnor. Det skulle säkert ha någon effekt även om många inte utmärker sig så att de skulle definieras som högrisk innan de gjort något.

Samtidigt har man ändrat regler för kvinnojourer och skyddade boenden så att många fått svårt att leva upp till kraven utan fått lägga ner. Detta trots att alla aktiva i verksamheterna sa att det var helt fel väg att gå.

Det som verkligen skulle hjälpa är möjligheter för våldsutsatta kvinnor att få en egen bostad. Förutom att det är bostadsbrist på många ställen i landet så är många kvinnor även utsatta för ekonomiskt våld och därför betalningsanmärkningar och annat som försvårar för dem att få egna boenden.
Det känns rätt mycket för mig som att det där är en del av att demonisera de misshandlande männen så stt de framstår som så olika "skötsamma män" som möjligt. Och vi vet ju alla att det inte är så. En av de farliga sakerna med misshandlande män är ju just att de framstår som just skötsamma. Nuvarande typ av höger, vill dölja just det. Tror jag.

Åk till Göteborg om du saknar vägarbeten.

Det känns rätt mycket för mig som att det där är en del av att demonisera de misshandlande männen så stt de framstår som så olika "skötsamma män" som möjligt. Och vi vet ju alla att det inte är så. En av de farliga sakerna med misshandlande män är ju just att de framstår som just skötsamma. Nuvarande typ av höger, vill dölja just det. Tror jag.
Jag blir djupt bedrövad över att de inte lyssnar på de som arbetar ute i verkligheten, hör vilka behov som finns och försöka göra något åt det. Som ändrade regler för kvinnojourer och skyddade boenden vilka infördes trots att de som arbetar med det sa att det inte skulle leda till något gott utan till kraftig försämring. Nu tvingas ställe efter ställe att lägga ner för att det inte fungerar med de nya kraven.

I stället verkar det som att de själva spånar fram sånt som de, som aldrig arbetat i den verkligheten, tror skulle vara till hjälp.

Jag blir djupt bedrövad över att de inte lyssnar på de som arbetar ute i verkligheten, hör vilka behov som finns och försöka göra något åt det. Som ändrade regler för kvinnojourer och skyddade boenden vilka infördes trots att de som arbetar med det sa att det inte skulle leda till något gott utan till kraftig försämring. Nu tvingas ställe efter ställe att lägga ner för att det inte fungerar med de nya kraven.

I stället verkar det som att de själva spånar fram sånt som de, som aldrig arbetat i den verkligheten, tror skulle vara till hjälp.
Ja, detsamma verkar gälla för allt de vill genomföra som har med lagbrott att göra.

Svensk migrationspolitik når stora framgångar även i EU. Nu har EU parlamentet rösta JA med väldigt stor majoritet till återvändandecenter utanför EU. Där är det tänkt att man ska samla upp dom som inte ska vara i EU. Så nu går det förslaget vidare i processen.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/1470682-eu-ja-till-sd-linjen-utvisningscenter-utanfor-eu

Eller för de som vill ha det från andra källor

https://asylrattscentrum.se/eu-migrationspakt/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka