Det är ju bara som partiledaren säger. Det betyder ju inget. Kommunismen finns där iaf.Ja, en länk där partiledaren tar avstånd från kommunism.
För så säger ni ju om Jimmie när han tar avstånd. Då borde ju det även gälla V?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju bara som partiledaren säger. Det betyder ju inget. Kommunismen finns där iaf.Ja, en länk där partiledaren tar avstånd från kommunism.
Så då är SD ett rasistiskt och nazistiskt parti?Men V är ju ett kommunistiskt parti. Det går liksom inte att bara trolla bort dom rötterna.
Var i deras partiprogram står något sådant?Så då är SD ett rasistiskt och nazistiskt parti?
Jag frågar dig: om V idag är ett kommunistiskt parti, vilket du skrev alldeles nyss, är SD idag ett rasistiskt och nazistiskt parti?Var i deras partiprogram står något sådant?
BSS startade inte 1988. 1985 fanns de redan. Mina kompisar och jag startade BSB Bevara Sverige Blandat 1985 och då fanns BSS sedan flera år tillbaka.Nej nej, rötter gäller enbart de senaste åren. Allt annat är preskiberat enligt Buke.... Allt innan 1980 är "historia" (BSS startade 1988 så ALLT efter det räknas självklart med OAVSETT NAMN och partiledarbyten)
Edit, VPK försvann efter 1990... Så allt efter 1990 räknas men inte det innan ! (om nu inte VPK ska räknas menar jag)
Jaha, nej för SD fanns inte på den tiden. Dessutom erkänner Ung vänster att dom hyllar kommunismen och vill att samhället ska bli kommunistiskt. Det står ju i länken.Jag frågar dig: om V idag är ett kommunistiskt parti, vilket du skrev alldeles nyss, är SD idag ett rasistiskt och nazistiskt parti?
Vad svamlar du om nu? SD bildades 1988, av personer som varit med i nazistiska och rasistiska rörelser. Men du vet ju det här, du Dick Erixon-babblar för att frågan ska glömmas bort.Jaha, nej för SD fanns inte på den tiden. Dessutom erkänner Ung vänster att dom hyllar kommunismen och vill att samhället ska bli kommunistiskt. Det står ju i länken.
Ja, hade Dadgostar gått med i partiet när det var öppet kommunistiskt och därefter kommit med kommunistiska idéer även idag, haft svårt att välja mellan Stalin och Biden, sagt att vi inte är Sovjetunionen ”än” hade jag nog sett det som att V fortfarande var kommunistiskt.Det är ju bara som partiledaren säger. Det betyder ju inget. Kommunismen finns där iaf.
För så säger ni ju om Jimmie när han tar avstånd. Då borde ju det även gälla V?
Men du vet V:s rötter. Det började väl med SKP och man var Sovjet vänlig och verkligen gillade vad Sovjet sysslade med. Sedan bytte man till VPK och sedan bytte man till V. Allt detta för att försöka smyga undan kommunismen men ändå behålla rötterna som Ung Vänster alltid har hyllat. Det är ju där dom uppfostras till att bli kommunister och deras uppgift är ju att samhället ska bli kommunistiskt när dom ansluter sig till V som vuxna personer. Vad har man annars Ung Vänster till? Sen får ju partiledaren dementera och mörka sanningen bäst den vill. Även i C är man väl inte dumma i huvvetVad svamlar du om nu? SD bildades 1988, av personer som varit med i nazistiska och rasistiska rörelser. Men du vet ju det här, du Dick Erixon-babblar för att frågan ska glömmas bort.
Stopp. Du skrev i #497 att V är ett kommunistiskt parti. Nu vill jag att du förklarar hur, ifall det är så, SD inte är ett nazistiskt och rasistiskt parti.Men du vet V:s rötter. Det började väl med SKP och man var Sovjet vänlig och verkligen gillade vad Sovjet sysslade med. Sedan bytte man till VPK och sedan bytte man till V. Allt detta för att försöka smyga undan kommunismen men ändå behålla rötterna som Ung Vänster alltid har hyllat. Det är ju där dom uppfostras till att bli kommunister och deras uppgift är ju att samhället ska bli kommunistiskt när dom ansluter sig till V som vuxna personer. Vad har man annars Ung Vänster till? Sen får ju partiledaren dementera och mörka sanningen bäst den vill. Även i C är man väl inte dumma i huvvet
Stopp. Du skrev i #497 att V är ett kommunistiskt parti. Nu vill jag att du förklarar hur, ifall det är så, SD inte är ett nazistiskt och rasistiskt parti.
inte
BSS startade inte 1988. 1985 fanns de redan. Mina kompisar och jag startade BSB Bevara Sverige Blandat 1985 och då fanns BSS sedan flera år tillbaka.
Frågan är till @Smoothi , som skrev i inlägg 497 att V är, alltså nutid, ett kommunistiskt parti. Det är spännande eftersom SD:s rötter var så totalt irrelevanta för någon dag sedan. Min fråga, som inte fått svar, är: om V är kommunistiskt idag, då är SD rasistiskt och nazistiskt idag då?NEJ SD är inte ett rasistiskt eller nazistiskt parti ! Men att "röda väljare" vill fortsätta tycka så skiter nog en SD medlem i... Det är liksom ingen ide att diskutera detta med en V eller MP ...
Men om NÅGOT parti ska kallas judehatare så är det om NÅGOT V... Som vurmar för Palestina med sjalar mm och hatar Israel. Var hittar du att SD hatar judar ? Att C gjorde det i enligt Buke alldeles för långt bort i tiden har jag redan redovisat !
Var hittar ni nazisterna i SD ? De flesta är nog med i NMR om de är nazister.
Kommunismen i Sverige grundlades ju ibörjan av 1900 talet. Detta för man gillade hur det var i Sovjet. Efter ww2 fick ju Kommunismen kontroll över Östeuropa, ett genombrott och flera kommunistiska stater uppstod. Detta gillades av SKP/VPK. Man fanns alltså när kommunismen utfördes och hyllades. Där har V sina rötter och därför är V ett kommunistiskt parti. Efterom SD inte fanns på den tiden då man utförde rasism och nazism så är inte SD varken ett rasistiskt eller nazistiskt parti.Stopp. Du skrev i #497 att V är ett kommunistiskt parti. Nu vill jag att du förklarar hur, ifall det är så, SD inte är ett nazistiskt och rasistiskt parti.
Fast nu skarvar du rejält, nazismen var stark i Sverige både under och efter WW2, så bara för att det då inte hette SD betyder det inte att de har sina rötter där.Kommunismen i Sverige grundlades ju ibörjan av 1900 talet. Detta för man gillade hur det var i Sovjet. Efter ww2 fick ju Kommunismen kontroll över Östeuropa, ett genombrott och flera kommunistiska stater uppstod. Detta gillades av SKP/VPK. Man fanns alltså när kommunismen utfördes och hyllades. Där har V sina rötter och därför är V ett kommunistiskt parti. Efterom SD inte fanns på den tiden då man utförde rasism och nazism så är inte SD varken ett rasistiskt eller nazistiskt parti.
Haha! ”SD fanns inte när man utförde rasism och nazism.” Tror du att det bara var under andra världskriget?Kommunismen i Sverige grundlades ju ibörjan av 1900 talet. Detta för man gillade hur det var i Sovjet. Efter ww2 fick ju Kommunismen kontroll över Östeuropa, ett genombrott och flera kommunistiska stater uppstod. Detta gillades av SKP/VPK. Man fanns alltså när kommunismen utfördes och hyllades. Där har V sina rötter och därför är V ett kommunistiskt parti. Efterom SD inte fanns på den tiden då man utförde rasism och nazism så är inte SD varken ett rasistiskt eller nazistiskt parti.
Frågan är till @Smoothi , som skrev i inlägg 497 att V är, alltså nutid, ett kommunistiskt parti. Det är spännande eftersom SD:s rötter var så totalt irrelevanta för någon dag sedan. Min fråga, som inte fått svar, är: om V är kommunistiskt idag, då är SD rasistiskt och nazistiskt idag då?
Du hittar på att jag har skrivit att SD hatar judar. Men personen som var partiledare när Jimmie Åkesson gick med i partiet, var dömd för antisemitiska trakasserier. Extra intressant eftersom Åkesson påstår att han aldrig mött en "vanlig svensk" som var antisemit - men den partiledaren var å andra sidan knappast en vanlig svensk.
Varför tror du att vi svenskar skulle överge våra rötter? Jag är helt övertygad att folk resonerar likadat i andra länder. Man håller på sitt helt enkelt. Inget konstigt med det. Alla länder har väl en flagga och nationalsång som hyllas då p då. Speciellt vid sportevenemangFör övrigt vet jag en partiledare som i nutid (2021) ordagrant skrivit "vi kommer aldrig att överge våra rötter". Gissa vem? Han kommer ifrån Sölvesborg. https://www.gp.se/nyheter/sverige/a...d-rotter.311d0760-f06a-45de-87e5-dbd6077a045d
Nämen det är ju DU och MÅNGA här som började med tjatet om rötter. Då får man väl tåla kommunistiskta rötter och sånt som rasbiologiska institutet ...Haha! ”SD fanns inte när man utförde rasism och nazism.” Tror du att det bara var under andra världskriget?
Det du skrivit idag betyder att extremism är OK när SD gör den. Rötter är oväsentliga när SD har dem. Men andra partier kan man påstå saker om, det är helt lugnt.