Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men eller hur?? Stäng ner allt, jag orkar inte med det längre.Finns det något parti som jobbar för att förbjuda internet, och datorer av olika slag? Tror det nog är dags för sånt.
Och vad passar då bättre än att drämma till med att förbjuda att pojkar omskärs, utom judiska pojkar, då. (Jag är helt öppen för att omskärelse av pojkar kan vara urbota dumt, men det här inlägget handlar inte om det.)Jimmie Åkessons uttalande om att man inte kan vara troende muslim och samtidigt svensk, osar det av rasism eller hur problematisk känns den inställningen till religionsfriheten i Sverige?
Jimmie Åkessons uttalande om att man inte kan vara troende muslim och samtidigt svensk, osar det av rasism eller hur problematisk känns den inställningen till religionsfriheten i Sverige?
Nu vet ju alla att ordet rasism används på fler sätt än sådant som kan kopplas till "ras". Det finns ju heller inga raser. Men det är inte i sig argument mot att det finns rasistiska drag i en massa sammanhang.Är det rasistiskt ? Jag trodde det var religionsfientligt ? För mej veterligen är inte muslim "en ras" som hänvisas till. Finns ju dessutom många "vita" som är muslimer.
TRO mej återigen så är JAG emot religion PUNKT ... Så nej jag vill inte ha en massa religioner som styr å ställer i Sverige. Återigen se på Libyen som skräckexempel ...
Om han sagt att det inte går att vara religiös och vara svensk, då hade jag förstått din poäng. Men att påstå att man inte kan vara muslim och svensk, ja det är absolut rasistiskt.Är det rasistiskt ? Jag trodde det var religionsfientligt ? För mej veterligen är inte muslim "en ras" som hänvisas till. Finns ju dessutom många "vita" som är muslimer.
TRO mej återigen så är JAG emot religion PUNKT ... Så nej jag vill inte ha en massa religioner som styr å ställer i Sverige. Återigen se på Libyen som skräckexempel ...
Nu vet ju alla att ordet rasism används på fler sätt än sådant som kan kopplas till "ras". Det finns ju heller inga raser. Men det är inte i sig argument mot att det finns rasistiska drag i en massa sammanhang.
Man undrar ju om andra religioner som inte är kristendom är godkända? Finns ju hinduer, buddister, kreolska religioner med flera. Eller är det bara islam som inte går ihop med svenskhet?Jimmie Åkessons uttalande om att man inte kan vara troende muslim och samtidigt svensk, osar det av rasism eller hur problematisk känns den inställningen till religionsfriheten i Sverige?
Ja alltså om du är fast i att rasism enbart handlar om att man pratar om olika raser bland människor förstår jag om du tänker att rasism inte finns längre. Att man tycker att vita människor är mer värda än de med andra hudfärger är alltså ingenting konstigt alls så länge man inte kallar det för olika raser? Eller har du ett annat ord för det?OKEJ !!! Då förstår jag varför ni anser SD vara rasistiskt ... Ni har egna definitioner av vad rasism betyder... Rest my case !
Här är en definition från Levande historia:OKEJ !!! Då förstår jag varför ni anser SD vara rasistiskt ... Ni har egna definitioner av vad rasism betyder... Rest my case !
Man undrar ju om andra religioner som inte är kristendom är godkända? Finns ju hinduer, buddister, kreolska religioner med flera. Eller är det bara islam som inte går ihop med svenskhet?
Ja, den högerextrema regeringen i Israel har helt klart gjort susen mot antisemitismen inom svensk extremhöger. Det är lite märkligt, antisemitismen är ju en väsentlig del av SD:s bakgrund (och då inte jättelängesedan).Iofs var de väl något högdjur inom SD som för en del år sedan hävdade att man inte kunde var judisk eller sami och vara svensk. Numera är ju SD Netanyahu kramare så jag antar att de ändrat uppfattning vad gäller iaf *svenska* judar.
Ja, den högerextrema regeringen i Israel har helt klart gjort susen mot antisemitismen inom svensk extremhöger. Det är lite märkligt, antisemitismen är ju en väsentlig del av SD:s bakgrund (och då inte jättelängesedan).
Ja, Sd har ju gjort flera försök att flörta med minoriteter för att skapa mer islamofobi, tex när de gick på om att muslimer inte gillar hbtq-personer.The enemy of my enemy is my friend. Det idiotiska för Israel är att ju fler bruna muslimer slängs ut från Sverige, desto fler återvänder till sina hemländer, vilket är det sista Israel vill att de ska göra.
Vilket trams. Detta kan omöjligtvis vara nytt för dig.OKEJ !!! Då förstår jag varför ni anser SD vara rasistiskt ... Ni har egna definitioner av vad rasism betyder... Rest my case !
Här är en definition från Levande historia:
”Inom forskningen finns många olika perspektiv på, och definitioner av, rasism. Vanligt förekommande uppfattningar är att det handlar om intolerans mot olika grupper på grund av etnicitet, hudfärg, kultur eller religion”
Eftersom du tidigare använt AI-svar på vad kommunism är kan jag klistra in AIs svar på vad rasism är:
Racism is the belief, action, or institutional structure that disadvantages people based on their race, ethnicity, or skin color, often rooted in the false ideology of superiority of one group over another.
DN har pratat med en rad partikällor, från olika delar av landet, som alla vittnar om samma mönster. En övervägande del av de nya medlemmarna är män över 55 år. Många bor på adresser som normalt inte utgör starka fästen för Liberalerna.
Och bland de nya medlemmarna finns ett antal som har identifierats som medlemmar i just Medborgerlig samling. Efter att ha tagit del av det som skrivs på nätet har en oro för kuppförsök vuxit i Liberalerna.
Jag kan tycka att oron är obefogad.Tydligen verkar en del av den stora tillströmningen av nya medlemmar till L efter beslutet att samarbeta med SD vara medlemmar från Medborgerlig samling, efter en mer eller mindre "oorganiserad kupp".
https://www.dn.se/sverige/oron-inom-liberalerna-kuppforsok-och-infiltration/
De gamla folkpartisterna vänder sig nog i sin grav just nu...
Jag ser inga problem med det han säger. Vi i Sverige har ett starkt skydd i grundlagen gällande yttrandefrihet. Så man får säga väldigt väldigt mycket här i landet.Jimmie Åkessons uttalande om att man inte kan vara troende muslim och samtidigt svensk, osar det av rasism eller hur problematisk känns den inställningen till religionsfriheten i Sverige?