Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade föräldern varit en förälder som man inte vet är engagerad i SD så är jag övertygad att det barnet hade fått kommit in o lekt med dom andra. Nu ser jag på saken att man ville göra en markering.
Nej. (Det är för övrigt inte heller det Karlsson säger, utan det handlar om att hetsa mot HBTQ.)

Hade föräldern varit en förälder som man inte vet är engagerad i SD så är jag övertygad att det barnet hade fått kommit in o lekt med dom andra. Nu ser jag på saken att man ville göra en markering.
Självklart inte! Syftet med olika teman är ju att de hålls, för barnens skull. Syftet är att barn som av någon anledning är i minoritet ska få träffa andra barn i samma situation för att stärkas i att de inte är ensamma.

Jag gissar att nästan alla, utom chefsideologer för homofobernas parti, skulle konstatera att man inte ingår i målgruppen dessa 1,5h per vecka och inte gråta över det liksom det finns 100 andra sammanhang där inte just min familj ingår i målgruppen. I en förlängning skulle man kunna argumentera för att om alla minoritetsgrupper måste ha egna tider så blir tillgången på öppna förskolor för liten och borde finansieras bättre så att fler finns tillgängliga - men då får man ju byta bort Tidölaget som vill minska alla offentliga utgifter först.

Inte Mattias Karlsson som gör denna men ändå:

Jag gissar att nästan alla, utom chefsideologer för homofobernas parti, skulle konstatera att man inte ingår i målgruppen dessa 1,5h per vecka och inte gråta över det liksom det finns 100 andra sammanhang där inte just min familj ingår i målgruppen. I en förlängning skulle man kunna argumentera för att om alla minoritetsgrupper måste ha egna tider så blir tillgången på öppna förskolor för liten och borde finansieras bättre så att fler finns tillgängliga - men då får man ju byta bort Tidölaget som vill minska alla offentliga utgifter först.

Inte Mattias Karlsson som gör denna men ändå:
Det blir ju lite säreget med ideologer som tycker att allt som inte riktar sig till eller gynnar just dem är diskriminering. Och att det konstigt nog alltid är vita män som diskrimineras i de sammanhangen, tvärtemot all kunskap om diskriminering i övrigt.

Du fattar inte för att vi är i olika världar rent politiskt. :)

Den orsak jag ser främst är att organisationen inte skulle tolerera. C är inte toppstyrt. Skulle ledningen föreslå något organisationen i stort inte gillar så lär förtroendet inom rörelsen ryka direkt.
Ingen mening att för mig att fortsätta rabbla orsaker.
Jo, jag fattar att det inte skulle tolereras. Det jag inte fattar är att man ser v till den grad - ja, vilket ord vi nu ska använda. Att v anses så omöjligt.

SD kommer att få ministerposter om Ulf bildar regering efter valet.

"Vidare kommer Sverigedemokraterna ha ett ”stort sakpolitiskt influytande” och viktiga ministerposter. Det handlar då om frågor om migration och integration, fortsätter Kristersson.

– Det är naturligt, säger han."

Jimmie tycker det låter bra med Migrationsminister Åkesson :up:

https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-och-akesson-kallar-till-presstraff/
Detta var ju i och för sig inte något oväntat, det har väl alla räknat med?

Ulf Kristersson är verkligen en person man kan lita på.

"Mina värderingar är inte SD:s. Jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD, däremot ska mina väljare veta att jag kommer göra allt jag kan för att det jag går till val på ska få så stort genomslag som möjligt efter valet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/rLWPbA/kristerssons-nya-markering-mot-sd

Undrar just om Mohamsson och Kristersson har en klubb där de diskuterar sina gamla värderingar jämfört med sitt nya desperata röstfiskande.

Ulf Kristersson är verkligen en person man kan lita på.

"Mina värderingar är inte SD:s. Jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD, däremot ska mina väljare veta att jag kommer göra allt jag kan för att det jag går till val på ska få så stort genomslag som möjligt efter valet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/rLWPbA/kristerssons-nya-markering-mot-sd

Undrar just om Mohamsson och Kristersson har en klubb där de diskuterar sina gamla värderingar jämfört med sitt nya desperata röstfiskande.
Nu har högerns fyrklöver bildats på riktigt och alla är nöjda och glada :) Hur glada är man på vänstersidan på en skala från 0 till -100? Sverige kan gå till val på en Majoritetsregering :up:

Vi fick ochså veta att asylinvandringen har inte varit så låg som nu på 40år. Känn på den påskkaramellen. Därmed får vi mycket pengar att istället genomföra satsningar åt oss själva här i landet.

Precis det. Vi har så diametralt olika glasögon

Hur diamentralt olika politik för S och C? C var ju drivande av privatiseringen av AF, vilket varit en katastrof. 77% av alla svenskar vill stoppa vinster i skolorna. Samtidigt har C en partiledare som har ett förflutet inom skolkoncernerna och om något anser att privatskolorna ska släppas ännu mer fria?

Jag går inte inte i polemik, men jag undrar hur bra det skulle gå för en röd-grön minoritetsregering som styr med hjälp av C.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka