Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När lagen om bristande vandel är på plats så tror jag att många miljöaktivister kommer att bli utvisade
När lagen om bristande vandel kommer, kommer en bunt politiker bli utvisade, se #709 som du fortfarande duckar. :up:
Om fattiga inte kan sysselsätta hantverkare och rika inte får skattereduktion så går ju hantverkarna i konkurs och får gå arbetslösa eftersom det ofta är fåmansföretag
Du menar att rika ska få mer i bidrag?

Senast ändrad:
Ja herregud, ibland tänker jag att jag nog har fått uppleva när det varit som allra bäst i det här landet, och nu går det bara tillbaka i utvecklingen igen. Jag minns 00-talet när jag tyckte Reinfeldt var den sämsta politikern som fanns och vill åka tillbaka och ge mig en örfil för att jag inte förstod hur bra jag hade det. Nu längtar jag efter Reinfeldt.

Nu blir det ingen generellt inlägg om politik men nu drabbas även några relativt ”nära” mig av utvisning.
Helt sjukt. En person som strax är klar ingenjör, jobbar utöver plugget och ville nu starta egen firma då personen tjänar mer än ”hobbynivå” på det. Aldrig varit i kläm någonstans. Istället för ok för sitt företag så fick han ett utvisningsbeslut i måndags. 10 dagar har han på sig att åka. Hans sambo och ett litet barn får stanna.
Så vi har en pappa, som lagt flera år på att plugga (som då ”vi” betalat), som kan svenska, som jobbar varje natt på sitt extrajobb och vill göra rätt för sig genom att starta företag. Fy fan!

Men visst, då kanske ju en ”svensk” söka hans jobb, hoppas alla arbetslösa svenskar gör det.

Nu blir det ingen generellt inlägg om politik men nu drabbas även några relativt ”nära” mig av utvisning.
Helt sjukt. En person som strax är klar ingenjör, jobbar utöver plugget och ville nu starta egen firma då personen tjänar mer än ”hobbynivå” på det. Aldrig varit i kläm någonstans. Istället för ok för sitt företag så fick han ett utvisningsbeslut i måndags. 10 dagar har han på sig att åka. Hans sambo och ett litet barn får stanna.
Så vi har en pappa, som lagt flera år på att plugga (som då ”vi” betalat), som kan svenska, som jobbar varje natt på sitt extrajobb och vill göra rätt för sig genom att starta företag. Fy fan!

Men visst, då kanske ju en ”svensk” söka hans jobb, hoppas alla arbetslösa svenskar gör det.
Det är helt sjukt hur samhället har blivit, det är så ledsamt att människor blir drabbade av den här regeringen.

Det är helt sjukt hur samhället har blivit, det är så ledsamt att människor blir drabbade av den här regeringen.
Ja det är vidrigt. 10 dagar på sig att sälja sitt bohag, säga upp sig från jobbet, köpa flygbiljett, hitta nånstans att bo och överleva i det andra landet. Säga hejdå till vänner.
Vem betalar uppsägningen av lägenheten? 3 månader.. Vem betalar om arbetsgivaren inte kan säga ”nej du kan inte sluta om max 10 dagar”.

Barnet och sambon har bestämt att följa med. Vad ska de annars göra, det är ju en familj som vill leva ihop.

Antar att de jagar röster från SD-håll med såna idiotförslag, som ska vrida tiden tillbaka och utradera de, lite för långsamma, men ändå hyfsat stabila förbättringar i fördelningen som uppnåtts.

För övrigt bestämmer inte staten hur föräldrapenningen ska fördelas (som Ebba vill påstå), däremot får man lite olika antal dagar totalt att förfoga över om man är beredd på att bidra till en positiv samhällsutveckling med mer jämställda löner och mer jämställt familjeansvar än om man inte vill det. Sen får man planera väldigt fritt själv och vill man att enbart ena föräldern ska vara föräldraledig är det helt tillåtet.

Jag tror att det är ett vågspel att tydligt attackera det som väldigt många, även borgerliga väljare, betraktar som en kärna i det moderna Sverige, en kärna som de är stolta över.

När lagen om bristande vandel kommer, kommer en bunt politiker bli utvisade, se #709 som du fortfarande duckar. :up:

Så här står det i lagrådsremissen:

"Det huvudsakliga syftet med ändringen är att skapa större möjligheter att kunna avlägsna utlänningar ur landet på
grund av brister i deras vandel. Därutöver föreslås bland annat att
uppehållstillstånd av andra skäl ska kunna återkallas i fler fall än i dag. Det
övergripande syftet är att åstadkomma skärpta regler för uppehållstillstånd"
Källa: Lagrådet https://share.google/D2bhw2hm4tuqTEZku

Så, nä jag tror inte det iaf inte Riksdagsledamöter för dom har ju svenskt medborgarskap.

Senast ändrad:
Så här står det i lagrådsremissen:

"Det huvudsakliga syftet med ändringen är att skapa större möjligheter att kunna avlägsna utlänningar ur landet på
grund av brister i deras vandel. Därutöver föreslås bland annat att
uppehållstillstånd av andra skäl ska kunna återkallas i fler fall än i dag. Det
övergripande syftet är att åstadkomma skärpta regler för uppehållstillstånd"
Källa: Lagrådet https://share.google/D2bhw2hm4tuqTEZku

Så, nä jag tror inte det iaf inte Riksdagsledamöter för dom har ju svenskt medborgarskap.
Så då kommer det inte heller att gälla dem som har asyl eller de grupper av tonåringar som utför våldsdåden i gängskjutningar eftersom de är oftast svenskar.

Så då kommer det inte heller att gälla dem som har asyl eller de grupper av tonåringar som utför våldsdåden i gängskjutningar eftersom de är oftast svenskar.
Det är ett förslag än så länge så ändringar kan tillkomma fram tills det är dax för Riksdagen att rösta. De klientel som har svenskt medborgarskap blir straffade enligt dom straffskalor som domstolarna förfogar över. Tex möjligheten att numera låsa in klientelet på obestämd tid. När det gäller barnen så är det planerat att Riksdagen ska rösta den 6maj om att ge domstolarna möjlighet att låsa in dom på barnfängelse. Så där får vi vänta några veckor till.

Bristande vandel behöver ju inte nödvändigtsvis betyda att man har begått ett formelt brott utan det kan räcka med just att man inte klarar själva vandelsprövningen när man ansöker om uppehållstillstånd eller vill ha det förlängt. Det kan tex räcka med ett oönskat beteende. Så framöver kommer det ju bli lättare för Migrationsverket att avslå betydligt fler uppehållstillstånd om bristande vandel blir lagligt att tillämpa när alla uppehållstillstånd ska omprövas. För Migrationsministern har ju låtit meddela att det kan röra sig om ett antal 100 000 fall som kan beröras. Men som sagt så ligger det ännu inte på Riksdagens bord att rösta om.

Ja det är vidrigt. 10 dagar på sig att sälja sitt bohag, säga upp sig från jobbet, köpa flygbiljett, hitta nånstans att bo och överleva i det andra landet. Säga hejdå till vänner.
Vem betalar uppsägningen av lägenheten? 3 månader.. Vem betalar om arbetsgivaren inte kan säga ”nej du kan inte sluta om max 10 dagar”.

Barnet och sambon har bestämt att följa med. Vad ska de annars göra, det är ju en familj som vill leva ihop.

Det är ju helt absurt. Varför blev han utvisad?

Nä för dem gäller det vanliga tillvägagångsättet... Åtal och domstol, vid fällande dom utfärdas straff enligt straffskalan !

Nä för dem gäller det vanliga tillvägagångsättet... Åtal och domstol, vid fällande dom utfärdas straff enligt straffskalan !
Exakt, för majoriteten av fall spelar det ingen roll. Det handlar om att man vill skapa en särlagstiftning där man ställer högre krav på vissa grupper än på andra grupper.

Jag tror personligen att skapa en rättspraxis gör god vandel är en otroligt dålig idé för vissa partier. Tänk vilka granskande reportage vi kommer se i framtiden där Uppdrag Granskning gräver fram exempelvis SD politikers livssituationer och intervjuar tunga och relevanta jurister huruvida de motsvarar kraven om god vandel. Tänk vad som hade hänt om lagstiftningen funnits på plats när det visade sig att Forsell hade en son i vit makt miljön. När det visade sig att familjen inte levde upp till de krav vi ställer på immigranter.

Exakt, för majoriteten av fall spelar det ingen roll. Det handlar om att man vill skapa en särlagstiftning där man ställer högre krav på vissa grupper än på andra grupper.

Jag tror personligen att skapa en rättspraxis gör god vandel är en otroligt dålig idé för vissa partier. Tänk vilka granskande reportage vi kommer se i framtiden där Uppdrag Granskning gräver fram exempelvis SD politikers livssituationer och intervjuar tunga och relevanta jurister huruvida de motsvarar kraven om god vandel. Tänk vad som hade hänt om lagstiftningen funnits på plats när det visade sig att Forsell hade en son i vit makt miljön. När det visade sig att familjen inte levde upp till de krav vi ställer på immigranter.

Jag får skit när jag blandar äpplen och päron... SÅ ... Är Forsell SD ? Ska Forsells son avisas enligt er ? Eller vad ska man göra i ett sånt här läge tycker ni ?

Tycker JAG att det är tragiskt att en pappa inte vet vad ens barn gör - ALLA dagar !
Ska någon skvallra på ens barn om någon vet att de begår "vandel" (säger vandel efter som det är lägre än brott) - ALLA dagar. JAG är för att vårdnadshavare ÄR ANSVARIGA för vad deras barn gör. OAVSETT netionalitet på barnen. Det är VÅRDADSHAVARENS uppgift att uppfostra deras barn. Har man tagit beslutet att vara vårdnadshavare över någon ska man sköta det jobbet. Säger vårdnadhavare och inte förälder då det finns adopterade eller andra lösningar än "egna födda barn".

Det är inte samhällets fel när en VÅRDNADSHAVARE brister i sin tillsyn. Har vårdnadshavaren bett om hjälp ska denne självklart få detta av samhället, men kom inte och säg "det visste jag inte, det är skolans fel, eller vems felet nu anses vara enligt vårdnadshavaren"...
Att säga "jag visste inte" om vad ens barn gör är väl bland det sämsta betyget en vårdnadshavare kan ge sej själv ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka