Vad har vi lagarna till? Jo bla för att få slut på tjafs och vem som har rätt o vem som har fel. Till syvende o sist är det "nån" som sätter ner foten och bestämmer. Det får även du accepteraMen antyda saker och hänvisa till lagen går bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har vi lagarna till? Jo bla för att få slut på tjafs och vem som har rätt o vem som har fel. Till syvende o sist är det "nån" som sätter ner foten och bestämmer. Det får även du accepteraMen antyda saker och hänvisa till lagen går bra.
Och snart får du sluta tjafsa och acceptera att Tidöpaktens dagar är förbi.Vad har vi lagarna till? Jo bla för att få slut på tjafs och vem som har rätt o vem som har fel. Till syvende o sist är det "nån" som sätter ner foten och bestämmer. Det får även du acceptera

Nä varför det? Men lagen säger ju så? Förstår inte varför lagen ska vara så knepig för dig att förstå. Demokratin har ju bestämt att det ska vara så. Sen får ju du naturligtvis ogilla det men klaga inte på mig för att jag stödjer mig på lagenFör att du döljer ditt eget perspektiv genom "Ja nu är det så här" och "Så säger lagen". Det är ett sätt att smita undan och slippa svara på obekväma frågor.
En del av politiken är ny och förändrad lagstiftning. Det vet inte minst Tidölaget. Därför går det inte, i ett politiskt diskussionsforum, använda lagen som en slutgiltig punkt för diskussionen. Jag förstår att du gärna vill att just den här regeringens lagar ska vara punkt slut stjärnstopp, men så är det inte.Vad har vi lagarna till? Jo bla för att få slut på tjafs och vem som har rätt o vem som har fel. Till syvende o sist är det "nån" som sätter ner foten och bestämmer. Det får även du acceptera
Ålrajt, då kan vi ju länka till lagarna här och stänga ner tråden Svensk politik? För inte är det nån vits att diskutera något, vi har ju ett permanent facit?Nä varför det? Men lagen säger ju så? Förstår inte varför lagen ska vara så knepig för dig att förstå. Demokratin har ju bestämt att det ska vara så. Sen får ju du naturligtvis ogilla det men klaga inte på mig för att jag stödjer mig på lagen
Det är inte så enkelt som du vill få det att verka. En lags tolkning är inte självklar. Och den är inte det förrän det finns prejudikat från hd eller högsta förvaltningsdomstolen. Så det tar ett tag innan en ny lag har satt sig och fått en gemensam tillämpning.Nä varför det? Men lagen säger ju så? Förstår inte varför lagen ska vara så knepig för dig att förstå. Demokratin har ju bestämt att det ska vara så. Sen får ju du naturligtvis ogilla det men klaga inte på mig för att jag stödjer mig på lagen
Det är inte den värsta delen av ditt feltänkJag likställer deras arvoden med lön, de får betalt för att sköta ett jobb.
Du menar att sverige är så speciellt så vi inte kan få vindkraft att fungera?Men jag diskuterar Sverige eftersom tråden heter Svensk politik. Så får andra länder sköta sitt
Sverige!
Nja men ok, ungefär.Du menar att sverige är så speciellt så vi inte kan få vindkraft att fungera?
Sverige? midsommar med öl och köpta blommor.
Den möjligheten finns ju naturligtvis i vår demokrati. Men en dag och tillslut tar det stopp helt enkelt hur mycket man än ogillar ett beslut.Det är inte så enkelt som du vill få det att verka. En lags tolkning är inte självklar. Och den är inte det förrän det finns prejudikat från hd eller högsta förvaltningsdomstolen. Så det tar ett tag innan en ny lag har satt sig och fått en gemensam tillämpning.
Ett exempel från nutid är den nya lagen om förolämpning av tjänsteman där någon domstol har friat en person som kallat en polis för grova könsord och där en annan har dömt för att personen kallade en myndighetsanställd för råtta. Alltså vet vi inte riktigt än var gränsen för förolämpning går.
Ja Vattenfall krävde ju väldigt mycket övertalning för det här med kärnkraft. De ville bli av med lönsamhetskravet på den.Nja men ok, ungefär.
Du ser ju själv, vindkraft hela tiden förlust år ut och år in. Vattenfall har tröttnat på sånt
Men sd och regeringen är så korkade? Varför stöttar du då dem?Vad ska @Smoothi med en bensinbil till. Smoothi är inte så korkad som du tror. Smoothi är redan förberedd
![]()
De har försökt bli svenska medborgare i 22 år och vi utvisade då inte till Uzbekistan för det var för farligt.Vad jag inte förstår med den här rubriken (nej jag kan inte läsa hela artikeln) är HUR kan man bli utvisad om man är svenska medborgare ? OM de inte är svenska medborgare... VARFÖR lever man i Sverige i 22 år men inte blir svenska medborgare ?
Klart dagarna är förbi snart och vi får en ny regering. Men först har vi ett helt chok med viktiga omröstningar kvar som ligger och väntar för Rikadagen att ta rösta igenom så att nya lagar kommer på platsOch snart får du sluta tjafsa och acceptera att Tidöpaktens dagar är förbi.![]()

Nu yrar du bara.Den möjligheten finns ju naturligtvis i vår demokrati. Men en dag och tillslut tar det stopp helt enkelt hur mycket man än ogillar ett beslut.
De har försökt bli svenska medborgare i 22 år och vi utvisade då inte till Uzbekistan för det var för farligt.
Nu verkar de ha suttit i förvar i flera år, en av dem på dyr psykiatrisk vård för hon har kraschat.
Det är ju mycket billigare än att de arbetar och betalar skatt?![]()
Ja alltså det gjorde man ju inte iom att folk riskerade dö i det landet då...Nä de billigaste hade vart att skicka ut dem direkt när de inte fyllde kriterierna för att bli svenska medborgare.
Så att de bägge är skattebetalande arbetande personer är också fel ? De bidrar alltså inte med något ? Mer än att de har en 21 årig svensk medborgare son ?
Ja alltså det gjorde man ju inte iom att folk riskerade dö i det landet då...
Men det kanske inte du anser har med saken att göra?
De betalade skatt och arbetade, fram tills dess de rycktes in i förvar, blev inlåsta och fick hälsoproblem på grund av hanteringen.
Sonen var 18 då de åkte in i förvar när han fått sitt permanenta uppehållstillstånd.