Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har vi lagarna till? Jo bla för att få slut på tjafs och vem som har rätt o vem som har fel. Till syvende o sist är det "nån" som sätter ner foten och bestämmer. Det får även du acceptera
Och snart får du sluta tjafsa och acceptera att Tidöpaktens dagar är förbi. :bump:

För att du döljer ditt eget perspektiv genom "Ja nu är det så här" och "Så säger lagen". Det är ett sätt att smita undan och slippa svara på obekväma frågor.
Nä varför det? Men lagen säger ju så? Förstår inte varför lagen ska vara så knepig för dig att förstå. Demokratin har ju bestämt att det ska vara så. Sen får ju du naturligtvis ogilla det men klaga inte på mig för att jag stödjer mig på lagen

Vad har vi lagarna till? Jo bla för att få slut på tjafs och vem som har rätt o vem som har fel. Till syvende o sist är det "nån" som sätter ner foten och bestämmer. Det får även du acceptera
En del av politiken är ny och förändrad lagstiftning. Det vet inte minst Tidölaget. Därför går det inte, i ett politiskt diskussionsforum, använda lagen som en slutgiltig punkt för diskussionen. Jag förstår att du gärna vill att just den här regeringens lagar ska vara punkt slut stjärnstopp, men så är det inte.

"Tjafs", som du kallar det, är sund debatt i en demokrati.

Nä varför det? Men lagen säger ju så? Förstår inte varför lagen ska vara så knepig för dig att förstå. Demokratin har ju bestämt att det ska vara så. Sen får ju du naturligtvis ogilla det men klaga inte på mig för att jag stödjer mig på lagen
Ålrajt, då kan vi ju länka till lagarna här och stänga ner tråden Svensk politik? För inte är det nån vits att diskutera något, vi har ju ett permanent facit?

Det är inte så enkelt som du vill få det att verka. En lags tolkning är inte självklar. Och den är inte det förrän det finns prejudikat från hd eller högsta förvaltningsdomstolen. Så det tar ett tag innan en ny lag har satt sig och fått en gemensam tillämpning.

Ett exempel från nutid är den nya lagen om förolämpning av tjänsteman där någon domstol har friat en person som kallat en polis för grova könsord och där en annan har dömt för att personen kallade en myndighetsanställd för råtta. Alltså vet vi inte riktigt än var gränsen för förolämpning går.

Det är inte så enkelt som du vill få det att verka. En lags tolkning är inte självklar. Och den är inte det förrän det finns prejudikat från hd eller högsta förvaltningsdomstolen. Så det tar ett tag innan en ny lag har satt sig och fått en gemensam tillämpning.

Ett exempel från nutid är den nya lagen om förolämpning av tjänsteman där någon domstol har friat en person som kallat en polis för grova könsord och där en annan har dömt för att personen kallade en myndighetsanställd för råtta. Alltså vet vi inte riktigt än var gränsen för förolämpning går.
Den möjligheten finns ju naturligtvis i vår demokrati. Men en dag och tillslut tar det stopp helt enkelt hur mycket man än ogillar ett beslut.

Vad jag inte förstår med den här rubriken (nej jag kan inte läsa hela artikeln) är HUR kan man bli utvisad om man är svenska medborgare ? OM de inte är svenska medborgare... VARFÖR lever man i Sverige i 22 år men inte blir svenska medborgare ?
De har försökt bli svenska medborgare i 22 år och vi utvisade då inte till Uzbekistan för det var för farligt.

Nu verkar de ha suttit i förvar i flera år, en av dem på dyr psykiatrisk vård för hon har kraschat.

Det är ju mycket billigare än att de arbetar och betalar skatt? :cry:

Och snart får du sluta tjafsa och acceptera att Tidöpaktens dagar är förbi. :bump:
Klart dagarna är förbi snart och vi får en ny regering. Men först har vi ett helt chok med viktiga omröstningar kvar som ligger och väntar för Rikadagen att ta rösta igenom så att nya lagar kommer på plats :banana:

De har försökt bli svenska medborgare i 22 år och vi utvisade då inte till Uzbekistan för det var för farligt.

Nu verkar de ha suttit i förvar i flera år, en av dem på dyr psykiatrisk vård för hon har kraschat.

Det är ju mycket billigare än att de arbetar och betalar skatt? :cry:

Nä de billigaste hade vart att skicka ut dem direkt när de inte fyllde kriterierna för att bli svenska medborgare.

Så att de bägge är skattebetalande arbetande personer är också fel ? De bidrar alltså inte med något ? Mer än att de har en 21 årig svensk medborgare son ?

Nä de billigaste hade vart att skicka ut dem direkt när de inte fyllde kriterierna för att bli svenska medborgare.

Så att de bägge är skattebetalande arbetande personer är också fel ? De bidrar alltså inte med något ? Mer än att de har en 21 årig svensk medborgare son ?
Ja alltså det gjorde man ju inte iom att folk riskerade dö i det landet då...

Men det kanske inte du anser har med saken att göra?

De betalade skatt och arbetade, fram tills dess de rycktes in i förvar, blev inlåsta och fick hälsoproblem på grund av hanteringen.

Sonen var 18 då de åkte in i förvar när han fått sitt permanenta uppehållstillstånd.

Senast ändrad:
Ja alltså det gjorde man ju inte iom att folk riskerade dö i det landet då...

Men det kanske inte du anser har med saken att göra?

De betalade skatt och arbetade, fram tills dess de rycktes in i förvar, blev inlåsta och fick hälsoproblem på grund av hanteringen.

Sonen var 18 då de åkte in i förvar när han fått sitt permanenta uppehållstillstånd.

Men NÅT ligger ju bakom att de inte fått medborgarskap på 22 år. DET kommer ju inte upp ...

76 procent av svenskarna säger nej till tonårsutvisningarna. Ändå tycker Ulf Kristersson att det är naturligt att SD får hantera migrationen efter valet.
Bestämmer Åkesson eller någon av hans partikollegor migrationspolitiken kommer det att bli av, vilket övriga Tidöpartier hittills har bromsat. Och det bör de fortsätta med.

För förslaget strider mot rättsstatliga principer om att den som har fått ett positivt besked från staten ska kunna lita på att det ligger fast. Ingen av remissinstanserna stödjer idén. Många ledande migrationsjurister menar till och med att reformen vore olaglig. Och alla omprövningar skulle göda byråkratin och öka kostnaderna, framför allt för Migrationsverket och migrationsdomstolarna.

https://www.dn.se/ledare/forestall-dig-protesterna-om-manniskor-borjar-massdeporteras/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka