Spårbytet försvann såvitt jag minns retroaktivt, så även om du redan spårbytt sedan många år och var jättenära att bli medborgare så åkte möjligheten bort tror jag. (ta bort/ändra retroaktivt anses ju vara helt emot svenska kulturen och västerländskt rättstänkande)
Det är ju en del i alla artiklar nu tror jag, förutom att de tagit bort anknytning vilket nog är orsaken till att bebisar till mammor med uppehållstillstånd kan bli utvisade -det får inte spela roll om de har en koppling till sin mor, de är helt egen oberoende individ i ansökan och förutsättsk klara sig själva utomlands.
Uhm du är ju jätteintresserad av flyktingar känns konstigt om du inte är mycket mer påläst än jag som knappt ens läst rubrikerna om detta.
Så den som läst får gärna rätta mig.
Roligt att du tror jag är "jätteintresserad" av flyktingar. När jag hela tiden hänvisar till AI google. Som svar : nope inte det minsta intresserad av flyktingar. För att låta som en riktig SDare så kunde jag inte bry mej mindre om dem. Inte mitt jobb och definitivt inte min vilja att ta hand om dem heller.
Men du som vurmar för flyktingar och deras väl och ve borde rimligtvis kunna mer än jag. Men som det ser ut nu så diskuterar vi tydligen något ingen av oss är direkt insatta i !
Min ståndpunkt är att de som får utvisningsbeslut har fått det efter den utredning som är gjord av myndigheten som har den rätten. De som har kunskap om det, har kommit fram till att det går att utvisa. De har helt enkelt inte rimliga skäl att vara kvar i landet. Är det min åsikt ? Ja ! Då jag litar på att de som jobbar på de myndigheter som har hand om detta vet vad som gäller. =)