Svensk ryttare tilldelad varning

Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Grus under bettet = Skarpt bett...
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Det e inte klokt alltså att sånt förekommer bland ponnyföräldrar/ungar!!
stäng av ryttaren istället! stackars häst...
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Jag tycker att detta är = djurmisshandel!

Uteslut vederbörande för all framtid!

:mad:
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Det skulle jag också vilja veta, har aldrig hör talas om detta förut.
Hur stannar gruset kvar i munnen, och borde inte hästen bli väldigt rörig i sina försök att spotta ut? Verkar ju väldigt omständigt??
Grus under nosgrimman har jag hört däremot, kan de ha skrivit fel?

Att folk måste hålla på med all skit, man blir ju så trött.
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Dessutom hoppas jag att ridsportförbundet sammankallar föräldrar och varnar dom oxå.
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Är det här något vanligt förekommande?

det är tyvärr vanligar än vad man tror i sverige. bättre som i tyskland där man har kontroll efter varje ritt att utrustningen är korrekt osv.

grus i munnen ska enligt vissa vara bra för att hästen inte ska bita sig fast i bettet och inte bli så stark.

idioti och djurmisshandel är vad det är!
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

bättre som i tyskland där man har kontroll efter varje ritt att utrustningen är korrekt osv.

Jag känner folk som har ridit mästerskap utomlands och enligt dom så var det alltid bett och sporrkontroll efter varje ritt (och det är inte länge sedan).
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Hur hålls gruset kvar i munnen egentligen?
Hemskt att sådant ska förekomma hur som helst!
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Kan oxå vara för att hästen inte skall gnissla tänder så mkt...

Man blir mörkrädd över vad folk gör mot sina hästar för att "förbättra" sig :(:(:(
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

*kl*
Eftersom flera här verkar känna till varför gruset fanns i munnen, är det här något vanligt förekommande i Sverige? Jag är ju rätt gammal och fattade inte vitsen med gruset faktiskt...
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Fattade inte heller först :confused: men eftersom flera verkar hört talas om det förekommer det väl tyvärr...
Människor som överhuvudtaget kommer på tanken att göra så här mot sin häst borde aldrig mer vara i närheten av ett djur. :devil:

Hoppas det blir kännbart straff för de inblandade!

Nä fy fan för sådana människor....
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Det är ett gammalt "knep" från dressyren. Man tar en näve grus och trycker in i käften på hästen och drar åt nosremmen innan man ska in på banan. Så gjorde folk redan på den tiden jag tävlade. Vanligt förekommande ja.
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Människor som överhuvudtaget kommer på tanken att göra så här mot sin häst borde aldrig mer vara i närheten av ett djur.

Onödigt, otrevligt och definitivt dumt tycker jag. Men knappast något som kan räknas som grovt djurplågeri. Djurförbuden ska vi kanske spara till de som verkligen ska ha dem.
 
Sv: Svensk ryttare tilldelad varning

Onödigt, otrevligt och definitivt dumt tycker jag. Men knappast något som kan räknas som grovt djurplågeri. Djurförbuden ska vi kanske spara till de som verkligen ska ha dem.

Håller helt med dig! Man kan inte anse allt som är totalt olämpligt vara djurplågeri, för då blir det ju "vargen kommer", dvs man skriker det så ofta att ingen då reagerar när det kommer rejält mycket värre saker.

Det som är skrämmande är ryttarnas "uppfinningsrikedom" när det gäller att hitta knep för att få placeringar! Man blir ju chockad! :crazy:

Någon sa att förbundet har mycket att jobba med, och jag instämmer! De har rejält mycket jobb med att ändra attityden till hästen hos ryttarna! Helt klart så är ju allt för många ryttare av den sorten att de borde hålla på med en sport där det inte är djur inblandade, för de verkar helt sakna känsla för att djur är en levande varelse och inte ett redskap som funkar som tex en fotboll eller en golfklubba som skiter i förnedrande behandling och tuffa tag!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Åtta svenska ryttare befinner sig i tyska Luhmühlen för den sista tävlingen innan OS-uttagningen. Det är mycket som står på spel, här...
Svar
0
· Visningar
64
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för årets största ridsporthändelse. Världseliten i bland annat hoppning och dressyr samlas i Danmark för att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen rids årets första femstjärniga Nations Cup i dressyr, med ett svenskt lag på startlinjen. Och det är på framgångsrik mark de...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter NM, Nordic Baltic Championship, i dressyr och hoppning rids i finska Ypäjä. Sverige skickar en stor trupp ryttare.
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp