ridtravare
Trådstartare
Jag tror att om vi har gratis TV för alla så skulle även de ha svensk tv- nu är ursäkten- ja vi ska få bredband till sommaren...alla serier är textade på arabiska eller persiska!!! Jag blir galen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ju så.Du har en bra poäng faktiskt. Det kan misstolkas grovt det där. Dock har jag för mig att Astrid, i åtminstone någon av filmerna, berättar att på den tiden var det okej att göra ___ med barn men att det inte är det idag.
Men vi vet vad taberas betyder eller hur?Eller hur, vem i hela friden tar taberas?
Ärligt talat Vilket bra tios-det har jag inte tänkt på eller gjort- tack så mycketTips 1: bjud på fika med bullar! De blir säkert jätteglada!
Spelar det någon roll? Det är dialektalt. Jag begriper inte vad varken en extrem norrlänning säger och har ibland svårt att förstå skåningar. Första visiten hos mitt skånska ex förstod jag 3 ord av vad hans svåger sa, någon sammanhängande mening efter en helg eller såMen vi vet vad taberas betyder eller hur?
Man måste ju betala licensen oavsett om man tittar på svensk tv eller ej. TV-innehav, radioinnehav eller datorinnehav räcker. De är i gott svenskt sällskap om de inte betalar licens dock. http://wwwc.aftonbladet.se/noje/0011/28/tvlicens.htmlJag tror att om vi har gratis TV för alla så skulle även de ha svensk tv- nu är ursäkten- ja vi ska få bredband till sommaren...alla serier är textade på arabiska eller persiska!!! Jag blir galen!
Jaa.. Och frågan är, om de haft svenska kanaler, hade det varit mer intressant att kolla på svensk tv då?Man måste ju betala licensen oavsett om man tittar på svensk tv eller ej. TV-innehav, radioinnehav eller datorinnehav räcker. De är i gott svenskt sällskap om de inte betalar licens dock. http://wwwc.aftonbladet.se/noje/0011/28/tvlicens.html
Och, vi bor i hus och har BARA parabol - det är fullt möjligt att få in svensk TV via en parabol också. Det är väl bara mindre intressant för dem.
Jag har nu bott i Göteborg i ett år och jag är så jävla less på alla invandrare som inte kan svenska!!! Jag hjälper barn med deras skola och i varje jävla hem jag kommer till ser de turkisk, irakisk och , iransk tv!!!
Nu har jag sagt till alla mina familjer att vi ska se Emil i Lönneberga för att förstå den svenska folksjälen!!! Och historieätarna den är jättebra för att förstå svenskt 70noch 80 tal.!!! Jag tycker att om vi nu ska betala varenda invandrare tandvård så visst ihelvete kan vi betala allas TV - De ser ju inte på svenska nyheter ens!!!
FYI, svenskar anses överlag bra på engelska och orsaken till det är bland annat att vi just textar våra tv-program istället för att dubba de och således lever med språket. Jag skulle snarare säga att textade program faktiskt hjälper invandrare att lära sig språket. Att skippa textning för att folk ska lära sig språket låter för mig som om man skulle använda lexikon utan översättningar och det är, no offence, så jävla dumt att jag inte förstår hur man ens kan knyta sina skor när man får såna idéer.alla serier är textade på arabiska eller persiska!!! Jag blir galen!
Självklart gör jag allt detta- har även lexkon som jag slår iJaa.. Och frågan är, om de haft svenska kanaler, hade det varit mer intressant att kolla på svensk tv då?
Jag undrar hur ts kommunicerar med sina vänner om de inte ens tittar på svensk tvTeckenspråk? Ritar förklarande bilder?
Men gud, har du ätit någon galen svamp eller nåt?Men för att vara allvarig, vi låter just nu 10 procent av Sveriges befolkning bli gamla utan att de vet vad Sverige är, Allemansrätt, fika, varför vi har systembolaget- många av de nyanlända dricker inte ens alkohol,, måga andra traditioner som vi har- varför och för vem! Det bygger ju på att vi all vill göra rätt för oss- betala skatt så vi har för at försörja de grupper som inte arbetar...
Du menar allt allemansrätten, fika och systembolaget har stark påverkan för att man ska känna att man "vill göra rätt för sig" och betala skatt?Men för att vara allvarig, vi låter just nu 10 procent av Sveriges befolkning bli gamla utan att de vet vad Sverige är, Allemansrätt, fika, varför vi har systembolaget- många av de nyanlända dricker inte ens alkohol,, måga andra traditioner som vi har- varför och för vem! Det bygger ju på att vi all vill göra rätt för oss- betala skatt så vi har för at försörja de grupper som inte arbetar...
Jag pratar flytande Svenska, tyska, engleska , franska begränsat spanska, italienska, mycket dåligt japanska, perisiska och arabiska.ch jag blir störd av att foilk som bott i Sverige 7 år beklagar att de inte kan svenska- då de aldrig tittat på tex svenska nyheter!!Självklart gör jag allt detta- har även lexkon som jag slår i![]()
Följdfråga, förutom att du kan starta en tråd på Buke om hur hemska människor de är som inte ser till att lära sig ditt och datt om Sverige, vad får du ut av relationen? Ni hade nog varit gladare utan varandra som det verkar på dig.Självklart gör jag allt detta- har även lexkon som jag slår i![]()
Men prata med dem då!Jag pratar flytande Svenska, tyska, engleska , franska begränsat spanska, italienska, mycket dåligt japanska, perisiska och arabiska.ch jag blir störd av att foilk som bott i Sverige 7 år beklagar att de inte kan svenska- då de aldrig tittat på tex svenska nyheter!!
Och jag tycker det är jävla dåligt att man inte kan ett skit om Sverige om man är född och uppvuxen härMen gud, har du ätit någon galen svamp eller nåt?
Allemansrätt är viktigt att lära sig, det bör behandlas under SFI eller någon annan start. Vill man veta varför vi har bolaget är det enkelt att ta reda på men varför måste folk dricka alkohol? Det är väl jättebra att låta bli? Och varför måste man fika? Det är sånt jag själv inte ser poängen med, jag gillar att äta sötsaker men de gör sig bäst hemma i soffan, gärna själv eller möjligen med familjenJag vet många, många som inte kan ett skit om Sverige trots att de är födda och uppvuxna här, av svenska föräldrar.