Jag har aldrig fått en färdig ponny/eller häst..det närmaste jag har kommit är inriden! ändån har jag ridit nm, OCH tagit medalj på sm! jag har utbildat mina ponnyer själv jag har köpt ponnyer för 7000, 8000, 35 000, 5000 you name it! alla har varit bra ponnyer! dessa ponnyer har vi hittat inne i skogar, ute i hagar, ny importerade..
jag är glad att mina föräldrara inte är så rika för om de hade varit det så skulle jag inte ha fått lära mig rida ordentligt, och jag skulle kanske få fina ponnyer som jag ändån aldrig skulle kunna rida, hur kul hade det varit?? mina föräldrara är inte rika, visst vi bor på en gård i skåne, men vi kör en äldre boj. släp och en äldre volvo..har inget ridhus..vi är en medelsvensson..men mina föräldrar sattsar allt, åker inte på semster, sätter mina hästar framför allt.
Och jag uppskattar det, att mina föräldrar är med över allt, stötar, tröstar, och glädjs med mig, jag tycker synd om de som är så rika så att de skickar med stallskötaren istället för att följa med själva (vet att det finns för att har sätt det själv), eller när de rider på ridbanan och hälften av de som sitter på läktaren säger, att hon som har så fina ponnyer inte kan rida dem, synd om ponnyerna!, bortskämda!, kanske lika synd om barnen som rider på den ponnyn hon aldrig lärt sig att rida?
Det kvittar hur mkt pengar du har, hur bra ponnyer du än får för kan du inte RIDA så struntar hästen i hur många tusenlappar du viftar med framför ponnyns ögon!