Svenska småtjejer..

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Cappe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 616
C

Cappe

Jag tycker de är underligt att så många svenska småtjejer får erbjudanden att jobba utomlands hos stora tränare.. Ingen mer som tycker de? Undra vad dom tutas i egentligen. Att dom ska bli världsproffs o får sen jobba häcken av sig. Tycker de liknar travet. 1000 tals hästar som ska tränas upp men endast en handfull som verkligen blir nåt.. Jag tycker att dom utnyttjas!
Det är absolut ingen merit att ha varit nåns stallskötare.. tycker jag.

Sv: Svenska småtjejer..

kan ju vara så att dom helt enkelt söker jobb utomlands
eftersom westernridningen är mer utbredd i tex USA än här.
Och man lär ju börja nånstans, och stall/hästskötare är ju alltid en början. Man kan ju inte precis få ett toppjobb direkt :smirk:

Svenska tjejer är kända för att vara bra dressyrryttare och att dom därför mer än gärna sätter upp dom på unghästar för inridning och utbildning. Samt att svenska tjejer sällan klagar utan bara "tackar och tar emot" sålänge de får hålla på med hästar.

Så sa dom iaf på det stallet i england jag var på rid- och språkläger i för ett par år sedan.

Jag håller inte på med western men jag uppskattar verkligen tjejer som har varit hästskötare utomlands hos någon "stor" ryttare. Det har grym koll och en jäkla disciplin.
Vill man jobba som hästskötare så tycker jag iallfall att det är en stor merit att ha varit utomlands.

"Vill man jobba som hästskötare så tycker jag iallfall att det är en stor merit att ha varit utomlands."

Men varför är det så.. ?
Svenska tjejer må vara duktiga, men är dom för snälla..?
Vet ett antal både western och andra dicipliner där dom halvt sliter ihjäl sig, utan att få så väldigt mycket uppskattning. Inom western så bjuds det hit tränare bla ifrån det stora landet.. och ser dom några ambitiösa tjejer på sina träningar så blir dom erbjudna jobb. Det är synd för jag vet hur gärna tjejerna vill hålla på, men jag tycker iaf. att de är för snälla..(ger mer än dom får) Finns det inga föräldar här som tycker nåt?
Dom har ju liksom inget stöd där borta.. Det är ett jäkla slit och sällan några 8 timmars dagar.. Det borde vara mer kontroll tycker jag.
Trollduva: bra inlägg. Vet några tjejer som fick jobb i galoppstall i england som 13 åringar!!

Svenskar har ett bra rykte utomlands när det gäller att vara duktiga, kunniga, jobba hårt, ärliga o lojala. Kan vara en anledning till att många får jobb utomlands.

Jag tycker det märks på dom som varit i stora landet o jobbat. Tänket ändras. Ifrån att ha varit "mjuka, förstående, tålmodiga hästkännare" till att vara hårda, resultat krävande individer. De liksom styrs ju utav tränarna och deras assistenter. Säger dom att -"rid hästen tills den inte orkar mer../lyder".. så törs de ju inte säga emot ifall de kan förlora jobbet.. Jag tycker verkligen att tänket ändras.. tråkigt!.. Känslan försvinner. Och massa dumma påhitt tror folk är den "rätta vägen".
Fast jag tycker ändå att tyskarna/italienarna är värre än jänkarna när de gäller hästhantering.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare... 2
Svar
25
· Visningar
2 831
Senast: Puffindog
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 997
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka