Har du konkreta exempel på "fallskärmar till politiker som tvingats avgå för att de sextrakasserat folk eller till gratis tandvård och boende till rumänska tiggare"?
För övrigt låter det som om det vore en god idé att att flytta från Sverige, med den uppfattning du verkar ha om Sverige.
Jag har bott i flera Europeiska länder i min ungdom (jag har släkt lite runt om), samt några år i USA.
Inget av de länder jag bott i är långsiktigt lockande. Framförallt eftersom demokrati, jämställdhet och/eller välfärd i lite olika kombinationer, ligger ljusår efter sverige.
Att leva som priviligierad invandrare med t.ex. arbetskontrakt kan ju fungera i de flesta länder, men då emigrerar man inte på allvar.
Jag tycker att det intressant att du inte vill avslöja vilka länder du funderar på att flytta till.
Min tolkning är att endera så finns det inga riktigt uttänkta länder, utan det hela är mest gnäll, eller så är länderna du funderar på att flytta till, såpass kontroversiella, så att du inte vågar skriva vilka det är.