Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade aldrig hört talas om gruppvåldtäkt innan den i mariannelund för några år sedan. Nån som vet nån?
Gruppvåldtäkter har troligen utförsts så länge det funnits människor på jorden, och i synnerhet är det något som praktiseras i krig. Men i modern svensk kultur får vi väl ändå säga att det är en anomaly. Eller har varit. Det är troligtvis kontroversiellt att föra statistik över förekomsten, då man även måste titta på mönster, orsaker och detaljer som ursprung och inte enbart socioekonomiska faktorer på förövarna. Då kommer det segla upp saker som vissa delar av etablissemanget (och buke) inte vill ska se dagsljus.

Nu har jag själv varit inne en snabbis på BRÅ och hur läser ni egentligen?
Statistiken för sexualbrott har ju formligen exploderat efter 2015 (konstigt......) Och värsta platsen är allmän plats inte hemmet! Ohotat vanligast är även att gärningsmannen är helt okänd för offret!

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html
Återigen, som jag skrev redan på sidan 4, får vi inte glömma att det här har mycket att göra med att folk anmäler sexualbrott i större utsträckning nu än de gjort förr.

Tinos siffor är inaktuella, året är inte slut än .. Här kom en till. Konstigt nog på den, enligt bukeanvändare, säkra platsen Rinkeby.
"
Den man i 20-årsåldern som hittades skjuten på nyårsafton i Rinkeby sköts med åtta skott – bland annat i huvudet, enligt uppgifter till Expressen.
Han avled på platsen och polisen utreder händelsen som mord. Dådet kan ha koppling till en annan skjutning i Rinkeby under gårdagen."

https://www.expressen.se/nyheter/skottskadad-man-hittad-i-garage-avled-pa-platsen/

Tinos siffor är inaktuella, året är inte slut än .. Här kom en till. Konstigt nog på den, enligt bukeanvändare, säkra platsen Rinkeby.
"
Den man i 20-årsåldern som hittades skjuten på nyårsafton i Rinkeby sköts med åtta skott – bland annat i huvudet, enligt uppgifter till Expressen.
Han avled på platsen och polisen utreder händelsen som mord. Dådet kan ha koppling till en annan skjutning i Rinkeby under gårdagen."

https://www.expressen.se/nyheter/skottskadad-man-hittad-i-garage-avled-pa-platsen/

Märkligt är också att det vidhållits att det är vanligare med brott i hemmet och av nån man känner än det motsatta, när den älskade statistiken säger helt tvärt om! åtminstone vad gäller sexualbrotten.

En del har verkigen helt enorma skygglappar på sig.

Märkligt är också att det vidhållits att det är vanligare med brott i hemmet och av nån man känner än det motsatta, när den älskade statistiken säger helt tvärt om! åtminstone vad gäller sexualbrotten.

Eller så har vi läst lite mer fakta än du.

Hur tror du anmälningsfrekvensen ser ut?
Den är enormt mycket större när det gäller okända förövare jämfört med brott inom en relation

Den är enormt mycket större när det gäller okända förövare jämfört med brott inom en relation
Antag att det du säger är sant, på vilket sätt förklarar detta att antalet sexbrott mer än fördubblats de sista 2 åren?
Varför skulle kvinnor plötsligt börja anmäla mer enligt er?

Ni kan inte alls se att det kan ha med invandringen 2015 att göra?

När man talar om att farligaste platsen för en kvinna är i hemmet brukar det inte handla om sexbrott, utan om misshandel och mord. Det är nog det du far efter.

Återigen, som jag skrev redan på sidan 4, får vi inte glömma att det här har mycket att göra med att folk anmäler sexualbrott i större utsträckning nu än de gjort förr.
Det finns två faktorer som delvis är inblandade i ökningen, brukar BRÅ säga: benägenheten att anmäla har antagligen ökat, som du säger, och våldtäktsbegreppet vidgades 2005. Om själva brottet ökat vågar jag inte spekulera om.

När man talar om att farligaste platsen för en kvinna är i hemmet brukar det inte handla om sexbrott, utan om misshandel och mord. Det är nog det du far efter.

Möjligt, så vad gäller sexualbrott så är vi iallafall överens om att allmän plats med okänd/okända förövare är vanligast/farligaste platsen :up:

Å ena sidan så hänvisas det till FAKTA, å andra sidan skulle ett rent antagande som det inte finns siffror eller fakta om, vara ett bevis på att den första siffran som är faktiskt statistik - inte stämmer? Lite luddigt är det måste jag säga. Lever vi i tvrtomistan? Vad är det för fakta du hänvisar till egentligen?

Det finns två faktorer som delvis är inblandade i ökningen, brukar BRÅ säga: benägenheten att anmäla har antagligen ökat, som du säger, och våldtäktsbegreppet vidgades 2005. Om själva brottet ökat vågar jag inte spekulera om.

Märkligt ändå att sexualbrotten då minskade marginellt/låg ganska stadigt under 2 % efter 2005. Fram till 2015 då "nåt" hände.

Är även en liten peak 2013. Vad hände då?

Väldigt fult att få det att se ut som jag svarar på ett helt annat inlägg. För mig är det helt självklart att någon som bott här hela sitt liv inte bör utvisas för att de inte får godkänt i ett skolämne. Jag kan inte ta ansvar för vad någon annan skriver begriper du väl?

Ja, det var lite fult. Ber om ursäkt. Jag var en smula trött och irriterad efter flertalet inlägg där det raljerats över hur vi som försöker balansera bilden av invandring och kriminalitet skulle tro att allt är en idyll. Men du hade inte skrivit något av de inläggen, så det var onödigt att använda ditt inlägg.

• Gilla
Reactions: Sar
Det handlar visst om oro. När jag går hem på kvällen är jag rädd. Att någon säger att det är si eller så liten risk gör ingen skillnad. Det är inte statistik som gör männisopr rädda.
Dessutom oavsett hur statistiken ser ut så här jag varit med om saker.
Dvs statistik är inte det som avgör folks rädsla.

Det har jag heller aldrig hävdat, att det finns en 1:1-koppling mellan dessa. Men jag ser inte på något vis i världen hur det kan skada att fixa sig en mer rationell och verklighetstillvänd bild.

Gruppvåldtäkter har troligen utförsts så länge det funnits människor på jorden, och i synnerhet är det något som praktiseras i krig. Men i modern svensk kultur får vi väl ändå säga att det är en anomaly. Eller har varit. Det är troligtvis kontroversiellt att föra statistik över förekomsten, då man även måste titta på mönster, orsaker och detaljer som ursprung och inte enbart socioekonomiska faktorer på förövarna. Då kommer det segla upp saker som vissa delar av etablissemanget (och buke) inte vill ska se dagsljus.

Det verkar helt klart vara mycket vanligare med personer som inte är etniska svenskar som gärningsmän i våldtäkter med mer än en förövare men det motsatta förekommer absolut. Om man dessutom räknar med de som blir frikända(vilket många invandrarkritiker av någon anledning verkar göra) blir de ännu fler.
Säger man att det är en anomali med gruppvåldtäkter i svensk kultur påstår man samtidigt att det inte är något som avviker från det normala i andra kulturer och det tycker jag är en grav överdrift.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 473
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II