Sveriges tredje bästa bastist?

golit

Trådstartare
Vem är Sveriges tredje bästa basist? Tänkte vi kunde roa oss lite medans SD-s nättroll är upptagna med att slita stupen ur varandra inför uteslutningen av SD och de kommande partidagarna.

golit röstar på Nikke Ström eller Stig Vig.
 
golit definierar uppenbarligen bra på ett annat sätt än vad jag gör. Efter att i mer än 30 år har ägnat en betydande del av min fritid med att kolla på band har jag konstaterat att basisten i väldigt många fall är fulast i bandet. Trummisen är ofta snyggast. Min kompis Roger har en basist som tillhör undantagen.

Om jag ska följa golits sätt att resonera röstar jag på Christian Falk.
 
Nu är jag förvirrad.
När jag läste rubriken kände jag en stark drift att skriva "jag läste Sveriges tredje bästa basist, och tänkte säga Petter Dahlström/Orwin", men det går ju inte.
 
Vem är Sveriges tredje bästa basist?
Den frågan är ungefär lika lätt att besvara entydigt som frågan om vilken som är den bästa bilen, det bästa semestermålet, den bästa skivan eller den bästa boken. ;)

Men jag tolkar frågan brett och genreöverskridande, och föreslår en bubblare som trea: Sebastian Hankers. Bland topplaceringarna generellt hamnar annars lågoddsare som Cassemar, Lindvall, Gunnarsson och Walter.:up:
 
golit definierar uppenbarligen bra på ett annat sätt än vad jag gör. Efter att i mer än 30 år har ägnat en betydande del av min fritid med att kolla på band har jag konstaterat att basisten i väldigt många fall är fulast i bandet. Trummisen är ofta snyggast. Min kompis Roger har en basist som tillhör undantagen.

Om jag ska följa golits sätt att resonera röstar jag på Christian Falk.
Jag har konstaterat samma sak och med stor umgängeskrets i musikbranchen på ett eller annat sätt även fått höra att trummisen oftast får snyggaste tjejerna. Men jag är partisk också, med två tidigare förhållanden med trummisar.

Annars har jag även hört fenomenet att sångaren spelar trummor på fester, trummisen spelar gitarr och gitarristen sjunger. När jag frågade vad basisten gör på fester fick jag en dumförklarande blick och svaret "basisten är inte bjuden".
 
golit definierar uppenbarligen bra på ett annat sätt än vad jag gör. Efter att i mer än 30 år har ägnat en betydande del av min fritid med att kolla på band har jag konstaterat att basisten i väldigt många fall är fulast i bandet. Trummisen är ofta snyggast. Min kompis Roger har en basist som tillhör undantagen.

Om jag ska följa golits sätt att resonera röstar jag på Christian Falk.

Lemmy spelar bas. Tror vi kan avsluta diskussionen där.
 
Jag har konstaterat samma sak och med stor umgängeskrets i musikbranchen på ett eller annat sätt även fått höra att trummisen oftast får snyggaste tjejerna. Men jag är partisk också, med två tidigare förhållanden med trummisar.

Annars har jag även hört fenomenet att sångaren spelar trummor på fester, trummisen spelar gitarr och gitarristen sjunger. När jag frågade vad basisten gör på fester fick jag en dumförklarande blick och svaret "basisten är inte bjuden".

Jag som alltid levt i tron att basisten är den coolaste! Känner att jag levt hela livet på en lögn. Har alltid varit en tönt så känner inga coola bandmedlemmar som kunnat tala om sanningen för mig. Tyckte bara att bas lät häftigt.
 
golit definierar uppenbarligen bra på ett annat sätt än vad jag gör. Efter att i mer än 30 år har ägnat en betydande del av min fritid med att kolla på band har jag konstaterat att basisten i väldigt många fall är fulast i bandet. Trummisen är ofta snyggast. Min kompis Roger har en basist som tillhör undantagen.

Om jag ska följa golits sätt att resonera röstar jag på Christian Falk.
Jag har konstaterat samma sak och med stor umgängeskrets i musikbranchen på ett eller annat sätt även fått höra att trummisen oftast får snyggaste tjejerna. Men jag är partisk också, med två tidigare förhållanden med trummisar.

Annars har jag även hört fenomenet att sångaren spelar trummor på fester, trummisen spelar gitarr och gitarristen sjunger. När jag frågade vad basisten gör på fester fick jag en dumförklarande blick och svaret "basisten är inte bjuden".
Nej nej såhär är det: basisten är fulast, sedan trummisen och gitarristen i stigande snygghetsordning. Basister och trummisar kan dessutom inte dansa, vilket ger ytterligare minuspoäng. :rofl:
 
Jag kan inte heller dansa... :(

kanske beror på efter vems pipa?

Jimmi (inte Hendrix) dansar inte efter svärmors...

"Det här är en maktsjuka"
Larsson nämner bland annat den interna övervakningen i partiet - som Expressen kunde avslöja i somras - som ett exempel på hur partiledningen detaljstyr och kontrollerar partiet.

– Det här är en maktsjuka. Jag kan likna det vid en sjukdom som inte går åt rätt håll utan åt det sämre hållet. Med tanke på att Sverigedemokraterna är ett parti som avskyr kommunismen så är det ganska förvånande att man kör med samma metoder själv, säger hon.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 316
Senast: Fetaost
·
C
Träning Jag och min tjej har ganska nyligen blivit medryttare på två hästar. Jag på en shire och Emelie på en Shire/PRE. Ägaren till hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
3 325
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp