Sv: Svindyrt träns på annons
För det första är jag sadelmakare och tillverkar saker.
Men det blir dyrt ändå. Kandaret hade jag en materialkostnad på över 2000:-
Men innan dess så knogade jag och sparade för att ha råd.
Nuförtiden har jag nystartat företag, med lite omsättning eftersom det är helt nytt, tar strötimmar på mitt gamla jobb, jobbar som en tok för att få ihop pengar så att jag har råd att ha hästen.
Sambon tillåter inte att jag lever på honom om jag har hästen.
Jag köper sällan nya kläder, går nästan aldrig ut, hittar ständigt nya sätt att banta matkontot mm Åker nästan aldrig på semester.
Jag lever inget fett och extravagant liv på något sätt och har inte gjort på många år då jag har haft uselt betalda deltidsjobb i långa perioder. Men där det finns vilja finns det sätt.
Köper saker som jag vet håller. Mina ridbyxor har användts dagligen i tre år och ser fortfarande nya ut.
Träns har jag byggt om för att de ska passa nya hästen och likaså förbyglar, chambon mm.
Vet man vad man ska titta efter så kan det löna sig att investera i god kvalité. Jag har hitentills inte misslyckats på den punkten. Tvärtom är det allt av mellankvalité som inte håller måttet och kostar en förmögenhet. Men det håller jag succesivt på att byta ut. Ny täcken står högst på listan just nu och då pållan inte hittar på bus på något vis med sina täcken så kan jag vara lugn för att de kommer hålla längre en de skräptäcken hon har nu som inte har hållt mer än två vintrar
Har kunder som sitter i samma sitts ekonomiskt som jag själv som köper måttbeställda träns av mig. De sparar länge och det är en otrolig motivation för min del att jag ska förvalta deras invenstering väl och producera att så bra träns som jga bara kan. Hitentills har ingen klagat på den punkten.
Man kanske borde knyta ett avtal med någon som GE Moneybank så kunderna kan köpa på avbetalning
Apo