Svindyrt träns på annons

Sv: Svindyrt träns på annons

Ok, *glimten i ögat* du är en ovanlig ryttare. Själv är jag helt besatt i att allt ska vara av toppkvalite, så därför har jag exklusivt valt ut Kingston och Maxam som det enda jag har på mig och min häst :)

:)

har en kompis som fick ett passierkandar i present. Ett härligt rundsytt i en så fin brun färg...vill också ha:love: (inte för att jag skulle ha användning av det då jag e hopperyttare:angel: )

Handlar ju om pengar!!

Har man pengar så köper man väl självklart utrustninga av bästa kvalitet(menar nu inte att dyrast är bäst) men dyra träns är ju oftast dyra av en anledning. Läderkvalitet och utmärkt hantverk.

Har flera fina träns som kostat en del, men sen håller de också. Bättre att satsa på bra kvalitet än att hela tiden behöva byta ex träns för att det blivit fult och tappat färg efter bara några månader...som en tjej i mitt stall gör. Snart har hon lagt ut lika mycket pengar på alla hennes billiga träns som går sönder än vad jag gjort på ett av mina dyra träns!

Har väl tur som har föräldrar som betlar det mesta till pållen, men min mamma har alltid sagt att det är bättre att lägga till några hundra för att få bra kvalitet på saker och ting, och kan verkligen hålla med.

Om jag vill ha något som jag måste betala själv så väntar jag hellre en månad extra och sparar ihop till just den saken istället för att köpa ett billigare alternativ som jag egebtligen inte vill ha!

en del kan ju köpa en väska för 50 000 kr....

5000 är ju inte så mkt om man nu ska jämföra läder o läder........:o

Mm hade kurs i ridhuset nu med Mads Hendeliowitz, oj vad fina dressyrhästar som dök upp. Då blev man verkligen sugen på att rida dressyr igen, fina kandar och sadlar, matcha allt inför dressyrträningarna:love: Ha en härlig häst som man rider i uppförsbacke med otrolig gång, massa finlir och små detaljer som kan förbättras...men så valde man ju hoppningen istället och har ett hollänskt halvblod som är lågställd, kroniskt stel:rofl: och världens tråkigaste att trimma på backen på:( men hoppa kan hon ju iaf:)

Dressyrhästar kan också hoppa vet du, min hoppar osynliga hinder som han hittar lite här och var.... :angel: (lite laddad..... )

:rofl:
Ja jag är en konstig ryttare. Köper bara saker jag tycker är fina och är bra enligt min egna erfarenhet. Lädergrejer har jag i en hel evighet och jag älskar när grejorna är mjuka och fina av långvarig användning:love: i kombination med god kvalité och vård.
Kollar på andra ryttare gör jag bara när jag sitter i domartornet som funktionär alternativt på läktaren (båda gör jag sällan)

Jösses varje gång någon frågar om träns på nätet så måste jag kolla upp bilder på dem för jag har ingen aning om vad de snackar om;)

Apo som lever i sin egen bubbla:D

Ni som har råd att köpa dessa dyra fina grejor - finns det nån plats över på ert jobb? ;)
Jag undrar jämt var alla får sina pengar ifrån! Om man slitit arslet av sig i 10 år, om man har vunnit, om man haft en hemlig morbror som man fått ärva, om man har ett välbetalt jobb eller om man lever på sina föräldrar /sambo...

Så jag frågar lite fräckt; ni som har råd att köpa all denna fina utrustning - var får ni pengarna ifrån??

Själv jobbar jag heltid, har en endaste häst, billigt hus, sambo som oxå jobbar heltid, två "varannanveckabarn" å skulle aldrig i mitt liv ha minsta möjlighet att lägga 5000 kr på ett träns...

För det första är jag sadelmakare och tillverkar saker.
Men det blir dyrt ändå. Kandaret hade jag en materialkostnad på över 2000:-
Men innan dess så knogade jag och sparade för att ha råd.
Nuförtiden har jag nystartat företag, med lite omsättning eftersom det är helt nytt, tar strötimmar på mitt gamla jobb, jobbar som en tok för att få ihop pengar så att jag har råd att ha hästen.
Sambon tillåter inte att jag lever på honom om jag har hästen.
Jag köper sällan nya kläder, går nästan aldrig ut, hittar ständigt nya sätt att banta matkontot mm Åker nästan aldrig på semester.

Jag lever inget fett och extravagant liv på något sätt och har inte gjort på många år då jag har haft uselt betalda deltidsjobb i långa perioder. Men där det finns vilja finns det sätt.
Köper saker som jag vet håller. Mina ridbyxor har användts dagligen i tre år och ser fortfarande nya ut.
Träns har jag byggt om för att de ska passa nya hästen och likaså förbyglar, chambon mm.
Vet man vad man ska titta efter så kan det löna sig att investera i god kvalité. Jag har hitentills inte misslyckats på den punkten. Tvärtom är det allt av mellankvalité som inte håller måttet och kostar en förmögenhet. Men det håller jag succesivt på att byta ut. Ny täcken står högst på listan just nu och då pållan inte hittar på bus på något vis med sina täcken så kan jag vara lugn för att de kommer hålla längre en de skräptäcken hon har nu som inte har hållt mer än två vintrar:mad:

Har kunder som sitter i samma sitts ekonomiskt som jag själv som köper måttbeställda träns av mig. De sparar länge och det är en otrolig motivation för min del att jag ska förvalta deras invenstering väl och producera att så bra träns som jga bara kan. Hitentills har ingen klagat på den punkten.
Man kanske borde knyta ett avtal med någon som GE Moneybank så kunderna kan köpa på avbetalning:idea:

Apo

Hmm... OS-ryttare, i dressyr, har ju ofta Passier, iaf de svenska (har putsat mååånga träns åt en :p ) och det är en kvalité som inte går av för hackor.
När jag kommit till Grand Prix ska jag belöna mig med ett rundsytt kandar från Passier, så är det bara. Tills dess duger mitt Stübben, det kostade 3000kr.
Hade ett jättefint träns från Hubertus förrut, 1400kr.

Det finns bra mycket trevligare saker att slänga bort så mycket pengar på, ja.

JAg säger inte med detta att man måste köpa svindyra träns... men det är VÄLDIGT kul att komma till stallet och sätta på tränset som man suktat efter länge...
Jag använder ju ändå tränsen mer än något annat... Mina kläder kommer ju inte i närheten... möjligtvis jackor och så...
Varför inte köpa det man VERKLIGEN vill ha???

Till dig som undrar hur man har råd... Man prioriterar... jag lägger nog 80% av mina pengar på hästen typ...

Jag köper dyra träns för att jag vet att de kommer att hålla länge och man är stolt över sitt fina träns som någon annan skrev så varierar jag också mina saker genom att byta färg på schabrak och lindor istället..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka