SvRF går vidare med uppmärksammade domarfallet

Efter att ha fått bakläxa av Riksidrottsnämnden, RIN, gällande det uppmärksammade fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist går nu Svenska Ridsportförbundet vidare med fallet.
 
https://www.tidningenridsport.se/my...xH5GWQm1hl4drjgQLoEmsdQIxCL7Bl1dNyqx1HdvkSzu4
Är det någon här som kan läsa den här artikeln?
för enligt en kommentar på Facebook står det
C-G Leissner skriver att My skadar Svenska Ridsportförbundets rykte
O_o

Ursäkta, men skrattsmilyn som gilla-kommentar var den enda passande i min bok.

Men är det frekking sant?! Lever de i ett parallelluniversum där både målgruppen och styret är män som representerar pedofil/predator-genren?!
 
Det som förbundet alltså säger är, att det är viktigt att se och agera när någon lyfter problemet ut i ljuset där alla kan se det. Nolltoleransen mot övergrepp kan ju bara gälla förövaren, som inte ska behöva bli utpekad och därmed riskera att stå för vad som har skett. :yuck: För det är ju uppenbarligen bara skvaller och förtal, även om gärningarna är erkända.

Är det så som SvRF vill att deras medlemmar ska förstå det som sägs?
 
Det som förbundet alltså säger är, att det är viktigt att se och agera när någon lyfter problemet ut i ljuset där alla kan se det. Nolltoleransen mot övergrepp kan ju bara gälla förövaren, som inte ska behöva bli utpekad och därmed riskera att stå för vad som har skett. :yuck: För det är ju uppenbarligen bara skvaller och förtal, även om gärningarna är erkända.

Är det så som SvRF vill att deras medlemmar ska förstå det som sägs?
Ja så tolkar jag det också
 
Det stör mig dessutom att Ulf får komma till tals i öppna artiklar medan de flesta som innehåller Mys ord är bakom betalvägg :meh:
Antagligen beror det på att det Ulf rabblar ur sig är totalt ointressant, vem vill betala för det dravlet liksom? Det MY säger är garanterat en möjlig inkomstkälla.
Jag tycker att det är fel iom att det skapar obalans (?) i debatten men kan samtidigt förstå varför man gör så ur ett ekonomiskt perspektiv. (Sen vet jag inte om debatten blir så obalanserad. Jag menar vem sjutton tar en sådan som Ulf på allvar. Han driver ju motståndarsidans kampanj väldigt bra genom de dumheter han låter ramla ur käften offentligt)
 
Antagligen orealistiskt, men starta ett nytt ridsportsförbund så alla som rider har ett val vilket förbund man vill ansluta sig till. Lite som i kattvärlden där SVERAK är det största men man även har TICA och WCF.

Så kan Uffe se lämmeltåget som lämnar SvR.
 
Kan man stänga av folk för att de skadar SvRF:s rykte borde nuvarande ledning åka på porten omedelbart. Allvarligt talat innehar de väl alla förtroendepositioner, och jag är knappast ensam om att känna att förtroendet ligger på oerhört mycket minus för tillfället.
 
Ja glöm att jag prenumererar på Tidningen Ridsport
Men det känns som om tidningen tar ställning för Ulf vilket väl i och för sig inte är någon överraskning antar jag
Jag började prenumerera i samband med detta och tycker att de rapporterar bra. SvRF:s representanter får visserligen komma till tals och göra bort sig offentligt så mycket de vill, men de har också bra intervjuer från andra sidan. Tycker att de verkar betydligt mer förbundskritiska än jag tidigare fått intryck av.
 
Kan man stänga av folk för att de skadar SvRF:s rykte borde nuvarande ledning åka på porten omedelbart. Allvarligt talat innehar de väl alla förtroendepositioner, och jag är knappast ensam om att känna att förtroendet ligger på oerhört mycket minus för tillfället.
Då borde man kunna anmäla alla de som för SvRF räkning uttalat sig på idiotiska och klantiga sätt i fallet skadar SvRFs rykte. För som de uttalat sig om fallet, så har de ju skadat SvRFs rykte, mer än vad My gjort.
 
Antagligen orealistiskt, men starta ett nytt ridsportsförbund så alla som rider har ett val vilket förbund man vill ansluta sig till. Lite som i kattvärlden där SVERAK är det största men man även har TICA och WCF.

Så kan Uffe se lämmeltåget som lämnar SvR.
Problemet är att RF kommer vägra att ta in ett annat ridsportförbund. Det tog ju många många många år innan islandsfolket fick komma in i RF som eget förbund istället för som en del av SvRF
 
Ja glöm att jag prenumererar på Tidningen Ridsport
Men det känns som om tidningen tar ställning för Ulf vilket väl i och för sig inte är någon överraskning antar jag
Jag känner faktiskt att jag skulle kunna börja prenumerera igen efter den här skandalen, tycker de gjort bra reportage!
 
Ja glöm att jag prenumererar på Tidningen Ridsport
Men det känns som om tidningen tar ställning för Ulf vilket väl i och för sig inte är någon överraskning antar jag
Jag tycker att de har varit bra i den här härvan. De har vid flera tillfällen varit mer kritiska än vad jag trott att de skulle vara. Som när de ställde CG mot väggen för ett tag sen. Det var verkligen inte bara det förväntade.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Replik till krönika av Lisa Lidbeck, Tidningen Ridsport nr 12, 7 juli 2023 Veterinär Lisa Lidbeck efterlyser i en krönika en förklaring...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist har nu lett till ännu större svallvågor utanför ridsportens värld...
Svar
3
· Visningar
1 596
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter Safesport Sweden engagerade sig nyligen i fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist, som skrivit i en Flashbacktråd...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dressyrdomaren My Jeppsson Lindvist från Matfors i Sundsvall blev avstängd från sitt uppdrag som domare i ett och ett halvt år av...
Svar
18
· Visningar
2 339
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp