Tunga jurister engagerar sig i My Jeppsson Lindkvists fall

Fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist har nu lett till ännu större svallvågor utanför ridsportens värld. Safesport Sweden engagerar sig nu i ärendet och kritiken mot Svenska Ridsportförbundet är förödande.
 
Jag hoppas grundproblemet till frågan också lyfts utifrån. Det är fan dags att städa upp den sport där troligen mest övergrepp mot minderåriga eller folk i beroendeställning begås. Egentligen hoppas jag hela styrelsen i ridsportförbundet lämnar sina platser till förfogande eftersom de själva helt uppenbart inte tycker det är någon big deal att det ser ut så här, skyller på att flickorna minsann får lära sig säga nej istället för att skicka gubbslemmen åt helvete, men det lär inte hända om inte högre instanser än oss som betalar dem säger ifrån.
 
Jag hoppas grundproblemet till frågan också lyfts utifrån. Det är fan dags att städa upp den sport där troligen mest övergrepp mot minderåriga eller folk i beroendeställning begås. Egentligen hoppas jag hela styrelsen i ridsportförbundet lämnar sina platser till förfogande eftersom de själva helt uppenbart inte tycker det är någon big deal att det ser ut så här, skyller på att flickorna minsann får lära sig säga nej istället för att skicka gubbslemmen åt helvete, men det lär inte hända om inte högre instanser än oss som betalar dem säger ifrån.
Jag tror att det här är en mycket viktig pusselbit för att något sådant ska kunna ske. Nu är det inte bara några "hysteriska" kvinnor som skriker på nätet nu är det helt plötsligt ett officiellt uttalande från "makten" om att SvRF ägnar sig åt skumraskaffärer. Det måste svida som alt i öppna sår för dem när fasade fläckas på det sättet och förhoppningsvis tvingar det igång lite tankeverksamhet.
 
Jag tror att det här är en mycket viktig pusselbit för att något sådant ska kunna ske. Nu är det inte bara några "hysteriska" kvinnor som skriker på nätet nu är det helt plötsligt ett officiellt uttalande från "makten" om att SvRF ägnar sig åt skumraskaffärer. Det måste svida som alt i öppna sår för dem när fasade fläckas på det sättet och förhoppningsvis tvingar det igång lite tankeverksamhet.
Jag håller med. Det plus att det är svårt att få folk att stå med sina namn... Är medlem i flera hästgrupper på facebook, bland annat en för ponnyföräldrar. Är ju helt säker på att ALLA, SAMTLIGA, tycker att det här är fel. Men ingen vågar ta upp saken till diskussion. Man har för mycket att förlora helt enkelt eftersom man märker att förbundet verkar vilja sätta munkavle på olika sätt. Det riskerar att gå ut över barnen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Safesport Sweden engagerade sig nyligen i fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist, som skrivit i en Flashbacktråd...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av september engagerade sig organisationen Safesport Sweden i fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet stängde nyligen av dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist i 18 månader. Detta efter att hon gjort...
Svar
4
· Visningar
1 361
  • Artikel
Hästnyheter Efter att ha fått bakläxa av Riksidrottsnämnden, RIN, gällande det uppmärksammade fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 355
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp