SVTs julkalender 2023 Trolltider

Är det någon fler som börjat titta? 😊

Jag är positivt inställd efter första avsnittet.

Tror för övrigt att den likt förra årets kalender har lite äldre barn som målgrupp.
Tre avsnitt in är jag och 5-åringen positiva! Spännande med det farliga bergatrollet och kul att hon kunde bli liten o hälsa på hos trollen.
Jag tycker Mara är rolig och gillar generellt skådespelarna hittills 😊
 
Jag har sett de två första avsnitten och är lite rädd att det kanske blir en liten väl utdragen historia i år. Det kändes som att det som hände i avsnitt två hade kunnat sträcka sig över 2-3 avsnitt och jag erkänner att det kanske låter lite konstigt i en "fantasy"-värld men; det kändes lite otroligt att Pappans insats känns också lite tvivelaktig...
 
Jag har sett de två första avsnitten och är lite rädd att det kanske blir en liten väl utdragen historia i år. Det kändes som att det som hände i avsnitt två hade kunnat sträcka sig över 2-3 avsnitt och jag erkänner att det kanske låter lite konstigt i en "fantasy"-värld men; det kändes lite otroligt att Pappans insats känns också lite tvivelaktig...
Syns min spoiler-grej eller ser det bara ut som att jag missat avsluta meningen och börjat med Pappans insats därefter?
 
Jag har sett de två första avsnitten och är lite rädd att det kanske blir en liten väl utdragen historia i år. Det kändes som att det som hände i avsnitt två hade kunnat sträcka sig över 2-3 avsnitt och jag erkänner att det kanske låter lite konstigt i en "fantasy"-värld men;
det kändes lite otroligt att hon inte skulle bli rädd när hon träffar på ett troll utan att de blir vänner direkt känns lite konstigt
. Pappans insats känns också lite tvivelaktig...
 
Var det någon mer som reagerade på spiralen som trollen kastade upp på skrivbordet i dagens avsnitt 😄😄
Såg precis ut som en hormonspiral eller liknande
 
Jag såg två avsnitt och tyckte väl att det var ganska blah.
Som att det hade kunnat bli riktigt bra men dom fick slut pengar till vissa saker.

Dorabella vill jag klä på mer kläder då dom andra springer runt i vinterkläder medan hon har en pytteliten klänning 🥶 men det kanske har sin förklaring att hon inte behöver klä sig?
 
9-åringen tycker den är tråkig och ville inte se dagens avsnitt. Jag har väl inte heller fastnat utan mer stört mig på samma saker som flera andra med pappan tex.
 
Min mamma säger att jag gillade den förra men jag var för liten då för att minnas den.

han fattade att det var en kultplats men ändå väljer att förstöra den, men det blir väl ingen story annars. Eller i alla fall inte den storyn. Sjukt klåfingrigt.

Jag tycker själva julkalendersagokonceptet är mysigt men ser det som otroligt att den slår fjolårets, som i mina ögon var underbar. Lite krockigt med samtidslingo bland småfolket (men det är väl min förutfattade mening).
Jag känner att jag måste upprätta min heder lite här: den julkalender jag tyckte så mycket om förra året var Kristianias magiska julteater (? Ja ni vet vilken jag menar hoppas jag), inte den där skrikiga med prinsen som rymde/kidnappades eller vad det var. (Japp, fenomenalt minne som ni märker. :cautious: :laugh:)

Tillägg: jag tycker årets är tätt tröttsam. Så extremt stereotypa och trista representationer av de olika icke-mänskliga folken. Ja, av de vuxna människorna också. Men det verkar ju snarast som något julkalenderkoncept att alla utom hjälten ska vara störiga, platta och stereotypa.
 
Gillar den men stör mig på att de inte har svansar, och att Saga tog det så lätt hur troll existerade när hon inte verkade tro pappan.
 
Jag har fått titta ikapp under helgen då jag inte iddes kolla i början av veckan. Men jag gillar den nog faktiskt än så länge.

Undrar vem det var farmorn kände när hon var barn/ung.
 
Jag gillar den! Men jag har inte heller sett original Trolltider så har ju inga referenser till den. Men är det ens sagt att den skulle vara som den förra?
 
Vi tittar och gillar den! Jag gillade dagens avsnitt, spännande som sagt vem det var farmorn kände....
Tycker det är kul med Tinder-dejterna också!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 361
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 887
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 705
Senast: Jeps
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 412
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp