svullander under ganasherna

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 702
M

Mithra

ett av mina föl har under någon vecka haft lite svullna ganascher...knutor som verkar sitta lite löst om man trycker på dem, jag har inte reagerat på det direkt eftersom de ibland fått det just vid installningarna, och de är vaccinerade för några veckor sedan, inga andra symtom, ingen feber, eller hosta eller snor, pigg och äter. Men idag så hade han två likadana knutor under hakan precis,och här nere har jag aldrig sett dem. Fortafarand einga andra symtom. Ska ringa vet i morgon och höra...är det någon som varit med om liknande?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 400
Senast: Marty
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 882
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej alla kloka kattmänniskor! När vi hämtade hem vår (nu 18-veckors) kattunge vid 13 veckor hade han ett ”klart nosflöde” som han även...
Svar
6
· Visningar
1 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka