Svullen arm vaccin

Linn-Nora

Trådstartare
Mitt barn fick femårsvaccin igår och är idag öm, men framförallt svullen om armen.
Är det normalt med svullnad? Alltså det är svullet runt hela översta överarmen.
Mätte den sida som fått vaccin och den är 20,5 cm omkrets och den andra är 16,5 cm (hade måttband precis till hands, annars hade jag inte kommit på att mäta).
1177 går inte att ringa nu då jag bara får meddelande om att försöka senare..
Nån som varit med om samma?
 
Mitt barn fick femårsvaccin igår och är idag öm, men framförallt svullen om armen.
Är det normalt med svullnad? Alltså det är svullet runt hela översta överarmen.
Mätte den sida som fått vaccin och den är 20,5 cm omkrets och den andra är 16,5 cm (hade måttband precis till hands, annars hade jag inte kommit på att mäta).
1177 går inte att ringa nu då jag bara får meddelande om att försöka senare..
Nån som varit med om samma?

Dottern fick samma spruta igår. Hon är öm, rejält svullen och har haft feber hela dagen idag. Jag blev varnad av bvc sköterskan att det var helt normalt om det blev så. Antar att det är som ett litet kvitto på att vaccinet fungerar.
 
Vad bra!
Jag blev mest så förvånad att det blev svullet runt hela armen 😳
Vår sköterska sa ingenting om det utan varnade för lite feber.
 
Ja det måste vara så, jag blev bara så förvånad över hur svullet det blev, minns inte det från senast 😳 men å andra sidan har det nog givit effekt då 😊
I och med att det finns allergier dock blev jag fundersam. Men det verkar ju gått bra!

Torsdag nästa vecka är det tbe vaccin, känns lite tätt inpå men ändå viktigt!
 
Ta tbe i andra armen för säkerhets skull skulle jag göra. Även om svullnaden borde lagt sig då.

Storebror fick påfyllnad mot tbe igår och han fick inte en reaktion.
 
Ja det måste vara så, jag blev bara så förvånad över hur svullet det blev, minns inte det från senast 😳 men å andra sidan har det nog givit effekt då 😊
I och med att det finns allergier dock blev jag fundersam. Men det verkar ju gått bra!

Torsdag nästa vecka är det tbe vaccin, känns lite tätt inpå men ändå viktigt!
Det lät på vår bvc som att särskilt 5åringar reagerar mer. Men är du orolig ska du såklart ringa och rådfråga.
 
Ja, samma här! Tog sprutan på morgonen och lämnade sen på förskolan men han blev hemringd efter lunch pga både svullen och hade väldigt ont i armen. Men dagen efter var det markant bättre 😊👍🏼
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min underarm från någon cm från handen och uppåt är svullen. Längst ner är det några cm skillnad i diameter mot andra armen. I överarmen...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: Pigan
·
Hundhälsa Vår tik var annorlunda igår morse. Hon var stel och mindre villig att röra sig, från att vanligtvis sprattla runt i sängen och väcka...
Svar
6
· Visningar
5 108
Kropp & Själ Hejsan! Nu har jag i snart en vecka haft en (vad jag tror att det är) svullen lymfkörtel, men bara på ena sidan av halsen. Annars är...
Svar
0
· Visningar
854
Senast: Tropic
·
Hästvård I förrgår var en av hästarna väldigt halt i ett bakben. Ville inte stödja på benet och kraftigt halt i skritt. Ringde till veterinären...
Svar
1
· Visningar
1 350
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp