svullen i haserna

slitenhest

Trådstartare
Hej alla smarta hästmänniskor! Min häst blev opererad för en.månad sedan i båda haserna för lösa benbitar, (de gamla ägarna fixa operation och igångsättning) fick tillbaka henne igår och kom var fortfarande jätte svullen i båda j haserna men idag var hon jätte varm i hela benet och halt.. Några spekulationer är det normalt?

Ring veterinären och hör, bästa är nog att åka in till klinik för en ordentlig utredning om vad som är fel.

Hej alla smarta hästmänniskor! Min häst blev opererad för en.månad sedan i båda haserna för lösa benbitar, (de gamla ägarna fixa operation och igångsättning) fick tillbaka henne igår och kom var fortfarande jätte svullen i båda j haserna men idag var hon jätte varm i hela benet och halt.. Några spekulationer är det normalt?

Är hon redan igångsatt, en månad efter operationen?

Det var tydligen 2 månader sen kollade fel :-) det visade sig att hon fått en blödning i hoven och att haserna var inflammerade :-/

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
403
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 176
Senast: MayGrace
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka