Svullen lymfkörtel

Tropic

Trådstartare
Hejsan!
Nu har jag i snart en vecka haft en (vad jag tror att det är) svullen lymfkörtel, men bara på ena sidan av halsen. Annars är svullnaden alltid på båda sidor i dom flesta kännbara lymfkörtlar samt att dom ömmar, men denna gång verkar det vara något annat. Det är en knöl där hakan och halsen möts, den ömmar inte och är stor som en ärta ungefär. Ringde sjukvårdsupplysningen idag och dom sa åt mig att suga på en citron eftersom det skulle kunna vara en spottkörtel som samlat på sig för mycket. Det hjälpte inte, och då tyckte hon att jag skulle ringa VC. Dock tycker jag att det är lite fånigt att söka hjälp för en sån liten grej... Så tänkte höra med er först, någon som haft liknande? Tänker väl i första hand på om jag drabbats av något speciellt virus eller bakterie. Vet ni om det är normalt att lymfkörteln (eller spottkörteln?) svullnar upp på bara ena sidan utan att ömma?
Såååå tacksam för svar!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
429
Kropp & Själ Hejsan! Nu har jag i snart en vecka haft en (vad jag tror att det är) svullen lymfkörtel, men bara på ena sidan av halsen. Annars är...
Svar
7
· Visningar
1 963
Senast: Tropic
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst var svullen på ena sidan av ganaschen för en vecka sedan, alltså förra söndagen. Det är en mjuk svullnad ca...
Svar
2
· Visningar
3 783
Senast: iloveyou
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 247
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp