Svullet ben i 1 dag

Sporthorse

Trådstartare
Kollade hästarna igår och idag. Ser då att hagkompisen har ett väldigt svullet ben, inte svullet som i senskada utan bara allmänt tjockt från knä och ner.
Inte halt men något varm.
Inga sår eller liknande på benet.
Tänkte att hästägaren bör ringa ut veterinär om det inte ger med sig, kontaktade henne direkt och dom bokar tid på kliniken idag, men så idag var benet lika torrt och fint som vanligt. Ingen anledning att åka in tyckte veterinären.

Vad tusan kan det ha varit? Eftersom hon inte var där när jag kollade hästarna igår så tror hon säkert att jag överdrev hur tjockt benet faktiskt har varit. Hade ingen telefon på mig så kunde heller inte ta kort.

Någon som varit med om samma?
 
En del hästar är ju känsliga och svullnar för mikroskopiska sår som man inte hittar.. Eller reaktion på foderbyte/gräsbyte?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en 19-årig hopphäst som inte har hoppat på ca 1½ år men nu skulle jag vilja komma igång med lite hinder igen. Jag har ridit en...
Svar
3
· Visningar
903
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
1 925
Senast: ll.96
·
Hästvård Min treåring kom igår in med en KRAFTIGT svullen has. Han är halt, något varm men inte märkbart öm vid beröring. Inga som helst sår...
2
Svar
28
· Visningar
3 340
Senast: jakobe
·
Katthälsa Hej, såg igår hur våran ena katt gick lite haltande men knappt som man märkte det. Han är gammal så morsan tänkte att det bara var att...
Svar
9
· Visningar
1 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp