Bukefalos 28 år!

Svullet framben med sår? Avdragen klo?

London

Trådstartare
Hej! :) Jag har en utekatt som igår (?) kom in med hälta på ena frambenet. Han vill inte stödja på det och ligger still för att han får jobbigt och gå. Det är svullet och om jag inte ser fel så är det antagligen ett sår han har, eller att han dragit av sin klo (vågar inte röra). Han brukar vara ute nästan hela dagarna och har man honom inne och han vill ut så går han runt och skriker ;) Men nu skrek han bara på morgonen och nu ligger han mest still. Han tvättar sig fortfarande som vanligt.

Vad kan det vara? Ska jag ringa veterinär? :)
 
Sv: Svullet framben med sår? Avdragen klo?

Ja, ring veterinär. Sådär ont ska han inte behöva ha.
 
Sv: Svullet framben med sår? Avdragen klo?

Båda skadorna kan behöva behandlas (särskilt om det är en avdragen klo) så veterinär behövs nog i vilket fall som helst.
 
Sv: Svullet framben med sår? Avdragen klo?

Vad kan det vara? Ska jag ringa veterinär? :)

Naturligtvis ska du ringa veterinär. Det är veterinären som kan avgöra om du bör åka in med katten och kolla upp den eller inte.

Jag blir alltid så förundrar när människor lägger in trådar på forum istället för att bara lyfta luren och ringa veterinären och fråga. Det kostar ingenting och man får troligen ett bättre svar. ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 616
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 438
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 252
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 493
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp