Svullet.knä?

norpan85

Trådstartare
Någon.som.man.vet.vart.man.får.tag.på.ett.knäskydd.till.hästen.jag.kan.ha.när.jag.hoppar??Min.häst.har.antagligen.fått.en.liten.smäll.på.knät.och.är.lite.svullen.där.men.e.helt.ohalt.å.varken.öm.eller.varm.så.jag.fick.till.mig.att.jag.kunde.rida.som.vanligt.men.bör.ha.ett.knäskydd.på.han.om.jag.ska.
hoppa.så.han.inte.slår.i.det.igen...
Har.aldrig.sett.nått.sånt.så.därför.frågar.jag.här!:)
Behöver.få.tag.på.ett.snabbt...

(ursäkta.punkterna.men.mitt.mellanslag.har.pajjat:smirk:)

Sv: Svullet.knä?

Tror Back on Track säljer knäskydd. Fast de är typ mjuka...

Det beror väl lite på var hästen slår på sig. Travhästar går ju med knäkappor som är hårda och slagtåliga.

Okej...men.kan.man.änvända.backontracks.vid.ridning.också??Grejjen
är.ju.att.han.slår.sig.inte.hela.tiden.men.vill.ha.ett.skydd.på.så.han.inte.får.en.smäll.från.en.bom.igen.nu.ibörjan....

på tradera på travsport ligger det ute ett par knäskydd, dock vet jag inte om de går att använda under ridning, men håll utkik annars på knäkappor till travare.

Jag skulle kolla upp det svullna knäet innan du hoppar mer. Av förståeliga anledningar. För att VETA att det inte är något värre.

I övrigt så det är ont om knäskydd som täcker framsidan av knäet och som går att ha vid ridning. Du får kika på utländska sidor, i t ex England används de hyfsat flitigt vid roadwork. Har sökt som en besatt men inte hittat i Sverige.

BoT och liknande som sitter 'tight' är inte lämpade vid ridning, dels kasar de, och dels hindrar de lite.

Men som sagt, köpt från utlandet (via internetbutik eller e-bay t ex) och det finns =)

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 358
Hästvård Brukar ni använda vinterskorna första sommarskoningen utan broddar? 2
Svar
30
· Visningar
1 624
Senast: Mia_R
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 245
Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
7
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka