SWB Elitfölauktion

Gabby_Ossi

Trådstartare
Nu är äntligen bilder och filmer på årets Elitföl ut på hemsidan http://swbelitfol.se/

Har ni någon favorit?

Har inte hunnit titta igenom alla men några som jag fastade direkt på förstasidan + efter att ha sett filmerna var Zac Fly F, Harissa, Fighting Falcon och Prelude CML :love:
 
Hade inte tacka nej till nån av dom ;) Men av favoriterna finns, Harissa, In Touch, Hamley B, Futura la Belle och Illegal CML, dvs många fina :love:
 
Jag kan ju egentligen ingenting om avel av hästar och hur en lovande fölunge ser ut, men jag lägger mig i ändå! :p Överlägset sötast tycker jag att Any Con Tina, Vaterloo och Zac Fly F är. Jag älskar uttrycket särskilt på den förstnämnda - så vackra ögon! :love:
Med min begränsade kunskap tycker jag ju också att Harissa ser väldigt fin ut, väldigt tilltalande trav. Fighting Falcon är också fin, jag gillar när det är mycket vita tecken.
 
Jag har totalt kärat ned mig i nr 3 Fious. Går i lite köpplaner på föl Nästa år men nu blir jag bra sugen. Tror dock den blir väldigt väldigt dyr så jag behöver nog inte oroa mig för att bli m föl igen för tidigt...:d
Jag blev också kär i den :love: Jag ska dock inte köpa föl så du får buda utan konkurrens från mig :D
 

Jag tycker det är väldigt svårt att se på föl... Jag var sekreterare när vi hade fölbedömning och vår domare var väldigt noga med att påpeka veka kotor och höll nere exteriörpoängen på flera just pga detta. När hon säger det ser jag det men det är inget jag lägger märke till om jag inte verkligen tittar efter det, så noterade inte det på de här filmerna när jag bara tittade igenom lite snabbt.
 
Jo då, jag har sett några (mycket välmeriterade) avelsston där bakkotorna varit så veka på framför allt den ena att jag tyckt det sett helt abnormt ut och tänkt "björnfot"... Personligen är jag mycket noga med benen på hingstarna jag väljer, framförallt inom dressyren där jag haft ston som varit lite inåttåade och med långa kotor till att börja med. För mig är det rätt meningslöst att avla fram gång för en 9a om hästarna inte håller på grund av felaktig kroppskonstitution..
 
Jo då, jag har sett några (mycket välmeriterade) avelsston där bakkotorna varit så veka på framför allt den ena att jag tyckt det sett helt abnormt ut och tänkt "björnfot"

Jag har överseende med ett äldre avelssto - de blir inte sällan veka i bakkotorna. Däremot om de är långa ovch veka från början hade jag nog valt bort det stoet i avelsboxen.
 
Jag har haft ganska många (20?) ston i avel, flera som fått 10+ föl. Min erfarenhet är att det är deras grundkonstitution som avgör om de blir veka bak eller inte. Visst, tyngden i kombination med att de inte rids och stärker sig bidrar såklart till att det händer snabbare/blir värre, men ett sto som står bra på sina bakben blir sällan särskilt veka.

Det första jag tittar på när jag granskar ett nytt sto exteriört är bakkotorna (och i kombination, hasvinkeln). Det är mycket viktigare än något annat och det enda tillsammans med ordentlig parallellförskjutning som får mig att välja bort dem.
 
Futura la Belle, Vaterloo, Hamley B, Prelude CML och Adorable M kan allihop få flytta in hos mig :love:
 
Herreminje, jag skulle inte ha tittat! 🙈🙈🙈 Men det är väl här årets Swart-vinnare ska shoppa? Isf lär jag få se ett av fölen iaf eftersom Rebecca bor granne med min syster, som också rider hästar som är inackorderade hos Rebecca :)
 

Liknande trådar

Avel Vi har ju ingen auktionstråd än! Vilka är era favoriter? Vilken tror ni blir dyrast? Någon som ska dit och/eller funderar på att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 680
Senast: ranunkel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 313
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 734
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp