C

Clawfinger

Vet nån nåt om han. Lever han (hittar ingen sån info :confused:), vilka egenskaper nedärver, både positiva och negativa.
 
Swift dog för några år sen, i sviterna efter kolik. Tror bestämt att det var när han var utlånad till Finland, eller nåt sånt...

Det säjs att många Swiftavkommor är lite svåra att få att samla sig, ffa i galoppen.
Jag har själv haft en Swiftdotter och där var det absolut inga problem med samlingen...
Och generellt är det relativt stora avkommor.
 
Sv: Re: Swift 690

Han dog 97. av kolik
Det var en ren hoppstam på honom men lämnade mest dressyrhästar.
Dom tog ofta tid på sej att mogna och blev oftast väldigt stora!
 
Sv: Swift 690

Swift lämnade mkt snygga men stora hästar, med bra temprament. Dom som jag träffat på. Däremot om man pratar med folk så vill dom helst inte ha honom som pappa till sina hästar utan som morfar.
 
Sv: Swift 690

Kan det bero på Zeus? Gärna franskt, men inte för nära?
Halvbrorsan vill ju folk också gärna ha lite längre bort än som far! ;)

Och när det blir så lyckat som med Arko III, så får man ju bara ta av sig hatten!

Jag har bara sett trevliga och STORA avkommor efter Swift.

mvh
 
Sv: Swift 690

Så kan det vara. Fast jag säger åt andra hållet, jag vill gärna ha Zeus. Har ju det i sonens sto. Tror det kan slå bra ut vid en vidare avel på henne med rätta hingstar.
 
Sv: Swift 690

En tysk uppfödare sade en gång till mig att Zeus är en hingst som man har delade åsikter om... En del ansåg att han temperament var galenskap andra ansåg att han var ett geni.

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com
 
Sv: Swift 690

Det var nog sant, fast jag sellar mig till den skaran som säger att han var ett geni.
 
Sv: Swift 690

hej,
vart kan jag hitta ett foto på Swift 690?? Kommer inte in på asvh:s sida med hingstkatalog...
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Senaste månaderna är det några främmande människor från utlandet som kontaktat mig på nätet, den ena sa sig vara familjeterapeut och den...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Praefatio
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
343
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 705
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp