Sv: Switch

min häst får jätte ont i ryggen om vi andevänder de men de e ju olika för hu alla reagerar.jag ha en arab o dom e ju ''känd'' för att ha känsligare hud än andra hästar..
 
Sv: Switch

tycker det fungerar väldigt bra mot fästingar. Men ett år som dett är det nog hugget som stucket mot knotten :crazy:
 
Sv: Switch

På min shettis funkar det jättebra.
På halvblodet däremot måste jag även svampa på det på de värst utsatta ställena, men hon blir alltid helt uppätet, men då funkar det jättebra!
 
Sv: Switch

Tänk bara på att det är karens på RB 86 om du skall tävla.
 
Sv: Switch

På min arabkorsning funkar det mot knott också. Bulorna försvann efter att han switchats första sommaren jag hade honom. För mig fick det lov att vara värt att "förgifta" honom, eftersom han verkligen höll på att bli galen på knotten, och jag vill att han ska kunna njuta av sitt sommarbete.
I år har han än så länge inte blivit bulig alls *peppar, peppar*, så jag hoppas på att slippa behandlingen:) Några fästingar har han heller inte haft, verkar inte finnas så gott om dom där han går, trots bäck och damm i hagen.
 
Sv: Switch

En fundering... Min lilla tjej är switchad men det hjälper inge bra mot knott å sånt. Kan man använda annat mygg-flugmedel på hästen om man använt switch?
 
Sv: Switch

Förra sommaren gick min ponny helt utan någonting och han kliade sönder manen och svansen totalt, fanns knappt ett enda hårstrå kvar. I år provade vi switch och hittills har han inte kliat ett dugg, han är jättefin i både svans och man så för mej har det verkligen funkat! :rofl:
 
Sv: Switch

sofflan82 skrev:
En fundering... Min lilla tjej är switchad men det hjälper inge bra mot knott å sånt. Kan man använda annat mygg-flugmedel på hästen om man använt switch?

Jag har nu införskaffat en flaska, och det står då inget om att man inte får använda två medel.
 
Sv: Switch

Vad är orsaken till att det är karans på rb som är naturliga varor och inte på swich då?
 
Sv: Switch

islands_lover skrev:
Hur bra är det igentligen?

Hur mycket mindre bitna blir dom? Blir dom mindre bitna över huvud taget?

Hej,

Förra sommaren använde vi Switch på Lukas, men satte på det något sent så han hann bli biten innan vi fick på det...

I år var vi dock ute i god tid och Switchade en vecka innan knott och elände sattes in. Han har inte blivit biten nåt i år alls trots att det finns gott om dom här uppe. Jag brukar ändå då och då sätta på " Fly Star" på utsatta ställen (ljumskarna).

Så för oss har det hjälpt. Vi ska snart sätta på vår andra omgång Switch för i år.

~Ingrid
 
Sv: Switch

Ja, säg det den som vet...? Ingen aning och det finns många preparat som jag kan ställa mig frågande till på den listan. Men man skall inte invaggas i någon falsk trygghet så fort det heter "naturligt" för det finns många potenta växter att använda i medicinskt syfte. Så bara för att det är naturliga råvaror betyder det inte att det är harmlöst. Exakt vad det är i RB 86 som anses som dopingklassat vet jag ej tyvärr!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
619
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 292
Senast: Badger
·
Tjatter Nåt du aldrig hört eller sett förr!? Nåt du i hela ditt liv inte kunnat ana fanns över huvud taget! Nyheterna dumpas här:
2 3
Svar
40
· Visningar
2 598
Senast: Keb71
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp