SWR Summer Show 09

Elanor

Trådstartare
Vilka ska dit, och vad ska ni rida? :D

Jag och syrran är där fredag-söndag
Jag ska rida Pleasure, Freestyle Reining och Trail.
Syrran rider Horsemanship, WR och Reining.

Sen ska vi rida Allsvenskan med, och vad jag vet ska jag rida Pleasure än så länge i alla fall :)

(Och för en gångs skull tänker jag inte skriva att jag är nervös.....:angel:)

Sv: SWR Summer Show 09

Jag ska vara där lördag och söndag. Jobbar fredagen men kanske jag kan titta dit på fredagskvällen men det beror på hur länge klasserna håller på.

Inga starter för egen del utan håller mig till hästskötare, supporter och alltiallo :D

Jag ska också dit och tävla! Trail youth, Western Horsemanship youth och Versatile Horse youth. :)

Jag hörde rykten om att tävlingen kanske ska ställas in! :crazy: Nån mer som hört nåt?

För få anmälningar. Men jag hoppas på att det bara är rykten :)
Vilken klass är det föresten?

Nä jag såg det med. Jaja, vi får väl se. Vet som sagt inte vartifrån informationen kommer så då ska man aldrig tro på det helt!

Jag skulle ju ha åkt med er fredag-söndag, men nu kom jag på att jag skall åka till nässjö från fredag-lördag. Så jag kommer nog bara upp på söndagen och tittar på allsvenskan :)

Min äldsta son rider på den ridskolan där tävlingen kommer att vara. I går på lektionen sa ridläraren att tävlingen troligtvis inte kommer att bli av. Alla lektioner som var flyttade är åter tillbaka på ridskolan. Tydligen så var det bara 6 anmälda enligt ridläraren.

Tävlingen blir av, men endast på Lördag och Söndag istället för Fredag, lördag och söndag! Jag har hört att det skulle vara 15 anmälda ekipage, men jag vet inte säkert. Alla mina klasser blir av i alla fall! Syrran går miste om sin WR men hon sörjer inte så mycket! Nu måste jag hitta på ett freestylemönster ändå! :o Vet du föresten hur (ungefär) stort ridhuset är? Så man kan planera sin ritt lite :)

Vi åker upp på fredag kväll, så får föräldrarna komma med husvagnen! :D
Det ska bli superkul! Hoppas på fint väder och trevligt folk!

Vet du vilka klasser som är inställda?
Såg inget om det på deras hemsida, hade ju varit bra att veta så man kan planera lite... ;)

Eftersom hemsideansvarige är bortrest har Helene Hokkanen lagt upp infirmation och ny propp på sin hemsida! (http://www.hokkanenperformancehorses.com)(tror jag fick adressen rätt... googla Helene Hokkanen annars :D)

Eftersom tävlingen nu blir en dag kortare, tycker ni inte att boxhyran borde bli lite billigare?.... Vi kommer ju använda våran 2 nätter istället för 3 osv. Fast det kanske inte spelar ngn roll.

Klart det borde bara billigare.........
Trist med bes för att rida freestyle reining med :(

Den nya proppen hittar ni på RHA:s hemsida, upp till höger.
Swr:s hemsidefixare har åkt till Kreta, därför finns ej info där. Ni som vet någon som ska tävla får gärna vidarebefodra all information.

*KL*
Tänkte bara säga att de jobbar på det där med hemsidan och försöker lösa det... rekommenderar att folk kanske ringer till någon ur styrelsen/tävlingsledningen och frågar ist för att spekulera..:idea:

vi kommer troligen dyka upp lördag f.m. iaf.. halv elva har vi blivit informerade om att det drar igång.. :)

Självklart jobbar vi på att få in det på vår egen sida - tyvärr är tiden knapp så vi får se om det lyckas.
Det börjar med två cuttingklasser kl 10,30, sedan reining (full), herd work, WH, Pleasure, Working Cow, FR slutar och med tre ropingklasser. Trailen ligger som första klass på söndag kl 10,00.
Det går fortfarande bra att anmäla sig till klasser (ej reining), och det kostar inget extra - bara ordinarie avgift.

De klasser som är borttagna var det tre eller mindre anmälda till.
Det blir inga uppställda boxar, utan vi löser det med att få in hästarna i närliggande stall alt i ridskolans egna alt rephagar. Självklart blir det inte lika dyrt. De flesta behöver ju ingen box när det bara blir över en dag.

Vi har försökt lösa problem på bästa. Tyvärr blir det alltid någon lidande, men eftersom det kostar många slantar att anordna en tävling så kan vi tyvärr inte göra alla nöjda. Vi

Vi hoppas på en trevlig helg med många glada ansikten både på banan och i publiken :)
Väl mött!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på... 2
Svar
20
· Visningar
4 874
Hästmänniskan Nu behöver jag lite hjälp om hur jag bemöter ägaren till en häst som gått på bete med min... Historian är ganska lång. Får i maj tag på... 2
Svar
35
· Visningar
5 496
Senast: Lyraolissy
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka