SWR Summer Show 09

Sv: SWR Summer Show 09

Tror säkert att det kommer att bli en trevlig tävling ändå :) Synd att det var så få anmälningar, man vet ju inte men kanske kommer SMet att läggas på just denna anläggningen och då är ju detta ett ypperligt tillfälle att testa underlag mm.

Vi kommer iaf :banana: med 2 hästar. Min man ska vara med i reining med Ericsson och själv är jag anmäld i pleasure på min lille gule - detta är dock hans debut och om han inte sköter sig på framridningen så kommer jag inte gå in i klassen då risken är stor att förstöra för de andra tävlande :o

åh jag hade gärna åkt....men men!
Men hur kan det vara fullt i en reining om man har dåligt med starter?
Det borde väl kunna vara 100 i en reining om man vill ha starter?????
De brukar väl begränsa typ paid warm up men en reining klass?

Sen var det vet bes för en fresstyle.....bara grejen liksom....

Hade proppen kommit ut i april hade de vart fler!
Alla yrade om inställd tävling då är det inte lätt att få till det sen?

För att hinna med det som planerat kan vi inte ta in fler starter i reiningen. Det är inte kul för varken hästar eller ryttare att tävla kl 2 på natten, eller? Det är även planerat med en uppvisning med två av Usa:s bästa kvinnliga ropingryttare på kvällen, och det vill inte jag missa iaf :laugh:

Att proppen blev så sen beror på att det uppstod strul med den bokade domaren. Trots av vi bokat förra sommaren, så uppstod missförstånd och vi stod utan domare. De som sedan tillfrågades (vilket är en stor mängd domare) kunde ej tacka ja pga olika omständigheter - därav inga aqha klasser och ingen propp i april. Vi försökte in i det längsta med att ordna en aqha domare, men detta lyckades inte.
Sedan har vi lagt ner mycket tid och möda på att hitta en ny anläggning som ska kunna hålla bra standard på westerntävling ("ni" tävlande har en lång radda krav som ska tillgodoses ;)), och som accepterar att vi har "våra" regler vad gäller olika saker, samt våra kossor. Detta har vi nu lyckats med, men det gäller att vi (dvs Swr OCH tävlande ryttare) sköter sig till max, annars ställer inte Tidaholm upp fler gånger.

ps: även jag ska upp på hästryggen och in i manegen är det tänkt. Med detta sagt hoppas jag alla tittar åt ett annat håll när vi kommer in på banan :angel:

Tack för att du klargör lite mer! :bow: Det kommer säkert bli en kanontävling! Jag är väldigt förväntansfull! (och nervös... Fasen nu gjorde jag det igen! :devil:)

Ang återbetalning av inställda klasser och boxar och allt det där, löser man det på plats eller?

KL

shit alltså, hade jättegärna kommit o tittat både lördag o söndag, o hejat på vårt klubblag också!! Men på söndag ska vi resa bort på släktkalas för att min brorsson ska fira sin födelsedag (6 år!!), och på söndag ska vi resa bort på släktkalas för att min mans systerdotter ska fira sin examen som polis. Så inga hästar för min del denna helgen:mad::mad:

Det var meningen att vi skulle vara med på barrelrace med ena hästen och reining med den andra men då jag har ett jobb i sjukvården så fick jag ingen som kunde byta lördag med mig. Skit tråkigt!!!
Hade så gärna velat se dessa två ropingryttare med. Är det nån som kan svara på cirkus när dom kommer visa sina talanger???

Hade så gärna velat se dessa två ropingryttare med. Är det nån som kan svara på cirkus när dom kommer visa sina talanger???

Lari Dee Guy och Jackie Hobbs kommer vara med under lördagskvällen, när ropingklasserna är :D Dom är gryma så jag tänker iallafall inte missa det ;)

// Malin

Kanske kan smita tidigt från kalaset..... Är det kl 17 eller 21? ngn som har kontakt med arr?

bra bew heja åt mig med,
jo hade varit kul att vara med utan att stå på banan, så man kan tjöta lite med er!

mhm det hade varit gött å tjöta lite med dig innan jag sticker.. verkar som det blir nästa helg som jag tar mitt pick å pack i äkta zigenarstuk å drar ;) :banana:

Hoppas verkligen jag kan smita från kläderna å kika på dom där två.. det hade varit skitroligt!!

Det var meningen att vi skulle vara med på barrelrace med ena hästen och reining med den andra men då jag har ett jobb i sjukvården så fick jag ingen som kunde byta lördag med mig. Skit tråkigt!!!

Kl. 18 är den tid jag fått höra men det kan ju ha ändrats.

Tanken är att ropingklasserna ska starta runt 18,00. Det är ett önskemål från de som håller i den närliggande clinicen där tjejerna är med. Så förhoppningsvis håller schemat, när vi nu begränsat antal starter i reiningen ;)

Tanken är att ropingklasserna ska starta runt 18,00. Det är ett önskemål från de som håller i den närliggande clinicen där tjejerna är med. Så förhoppningsvis håller schemat, när vi nu begränsat antal starter i reiningen ;)

Aha!:cry: Synd då hinner jag inte..:(

Ska åka ner och titta idag utan sambo och barn då barnen inte har tålamod att sitta max en halvtimma-timma.
Ska heja på min tränare och hans sambo:bump:

Ska åka ner och titta idag utan sambo och barn då barnen inte har tålamod att sitta max en halvtimma-timma.
Ska heja på min tränare och hans sambo:bump:

Hej Cindy Lou
Jag såg dig där. Jag med familj åkte dit i raket fart en snabbis vi kom vid 1.30 men de hade inte börjat än. knallade upp på läktaren och väntade ett tag men tyvärr så tog de lite tid och jag var tvungen att åka på kalas. Skit trist att missa tjejerna.:(
Tänk vad roligt de hade varit att ha dom här på chappen blnad sååå mkt folk!!
Synd att det var så tunt med folk i denna tävling. :( Ha det gott allesamans så ses vi på chappen.:bump:

Oj, vet inte ens hur du ser ut:o

Var aldrig där med barn och sambo faktiskt. Var där och kollade på greencutting och reiningen. Sedan åkte jag tillbaka med grannbarnen och deras mamma men kom fram lagom för prisutdelningen för freestylereiningen och så säger de att det är paus i 70 minuter:mad: Vi tittade en klass i ropingen iaf innan de andra tröttnade. Det var en hel del tjejer på läktaren som under hela dagen som pratade om att de inte fattade vittsen med western och att den inte gick ut på något. Dom sa men titta dom kan varken rygga sina hästar rakt eller rida vägarna ordentligt.

Min granne fick tag i två hattar, beige med svart band till sina döttrar som ska vara tärnor på mitt westernbröllop. Blir extra ljusigt till deras beigea och svarta klänningar:bump:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på... 2
Svar
20
· Visningar
4 874
Hästmänniskan Nu behöver jag lite hjälp om hur jag bemöter ägaren till en häst som gått på bete med min... Historian är ganska lång. Får i maj tag på... 2
Svar
35
· Visningar
5 496
Senast: Lyraolissy
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka