SWR Summer Show 09

Sv: SWR Summer Show 09

jag hörde å andra sidan en hel del beröm.. att det var så Lungt, att hästarna såg så avslappnade ut, att dom inte låg på och stressade.

Läckert hår du har förresten Cindy! ;) Satt jämte dig men var för sjuk å seg för att peta till dig.

Tack! Tyckte jag kände igen dej med men vågade inte hejja. Är en sådan person som aldrig vågar ta kontakt men när man pratat några minuter med mej så går det aldrig få stopp på mej.

Hörde med att folk tyckte ridhuset och läktaren var jättefina!

hehe jag kan vara lite blyg jag med "jamen.. tänk om jag stör!" ;)

jättetrevlig anläggning tycker jag.. riktigt mysig!

Tyckte mycket om ridhuset, även om det kanske inte var ultimat stoppunderlag!

Liona blev halt lagom till Freestylen, så jag fick springa omkring som en skållad bäver i vit kjol och först stryka mig, för att sedan efteranmäla mig på en annan häst. Har inte suttit på hästen på ett år. Bara att länga stiglädrerna, upp i sadeln och in på banan :rofl: Men OJ vad kul jag hade!

Föresten, Bew, jag tror jag kände igen dig också (nästan helt säker) men jag är också för blyg för att hällsa :o

haha å jag som trodde du var för uppe i varv.. :) jag flinade lite till dig å din syster (tror jag? o0) men ville inte störa när ni stod med hästen... Såg dig räna runt i freestyle kläderna med, vad fin du var! :)

Haha, ja det var jag i och för sig! Eller mest grötig i skallen som jag blir på tävling :rofl:

..vi är två... jag brukar vara i min egen lilla värld på tävlingsplats, tokfokuserad på det jag har i huvudet och heeeelt borta när det kommer till annat.. spelar lixom ingen roll om jag såtr med Gutan å grejjar med kläderna eller håller nåns häst eller vad jag nu gör.. *flin* man blir lite tunnelseende tror jag

Fan! Nu gick mitt snöre med rosetter sönder och jag fick en hjärtattack när de dröste i marken! :eek::devil:

Jag får också tunnelseende! Hehe. Jag blir både blind och döv innan klass, och supernervös och lättretlig! Från det att Liona vrickade sig tills det att jag suttit i husvagnen i en timme stressade jag som fan och kunde inte lugna mig! Jag behöver nog jobba på mina tävlingsnerver!

du får köra meditationsövningar på hästryggen!! ;)

eller nej, skämt å sido... jag har ingen aning hur man råder bot på tävlingsnerver eller för den delen tunnelseende.. mindre kaffe, mer banan och en sjuhelsikes självdistans? o0 :rofl:

Haha, jag dricker inte kaffe så det kan vi stryka! En liten dos självförtroende hade nog inte suttit fel :angel: Det hade nog lugnat ner både en och två nervösattacker och besparat mig själv och framförallt min stackars häst en hel del. Att hon orkar med mig är ett under...

självförtroendet kommer!! (säger jag som inget har heller..) Men det är väl helt enkelt erfarenhet och rutin som gäller.. fast liiite tävlingsnerver tror jag är bra ändå, så man inte tappar focus. Ungefär som liiiite scenskräck kan vara bra ibland.. ^^

Hej Elanor
Vi körde om dig och din syster med transporten på fredagkvällen mot tidaholm.
Jag trodde att det var eran häst i transporten sen så såg jag att det var ni när vi körde om. En stor blå Nissan Terrano damma förbi vid raksträckan innan rondellen för att hinna till Gatutravet.
Tyvärr såg jag inget av tävlingarna i helgen. Jobbade. Hade velat tävla själv.
Men kan inte nån berätta hur det var att se brudarna från over there. Har nån några kort att lägga upp?

Ja det är väl så! Jag har bara tävlat två säsonger i hela mitt liv, så jag ska nog inte förhasta mig ;) Helt dönervös är jag inte innan, men tillräckligt för att rida dåligt :cool::angel:

:rofl: rida dåligt gör man väl varje dag tycker jag.... aldrig är det bra nog, nån häl som smiter, en axel man tappar, "Varför i h*lvete gjorde jag SI när jag skulle gjort SÅ?!" (folk garvar åt mig när jag ser mig själv rida.. tacka gudarna för videokameror!!)

Det kommer ska du se.. jag är övertygad! Förr eller senare så... nån gång. I framtiden. Typ.. nästa liv - DÅ ska jag kunna rida vettigt! ;)

Haha! Jag ska kunna rida när jag är.... 25! Det får bli mitt mål! :D Då har jag några år på mig att träna, eller att ta tillbaka mitt löfte :angel:

Eller nästa liv kanske :D

haha ja jag kan inte haka på det där med 25... då blir det taaaaajt för mig att lära mig rida, blir ju halvvägsfemtioochåldersnojja i vinter... :eek: vart har tiiiiden tagit vägen?!

Jag får väl säga... att kan jag rida när jag är 50 så är jag glad ;) annars får det bli nästa liv.

Men Bewwan min vän...halvfemtioårsnojja ska du väl inte ha. Tänk på mig som har halvsextioåttaårsnoja.
Haha...take it easy..det är nu livet börjar :D

:rofl::rofl:
ska vi slå vad om att jag om två år drar omkring på en barnvagn på rodeos, skäller på hunden som drar i kopplet och fräser till Mr T att han minsann får hålla ungen för jag ska gå och röka innan jag stryper speakern? :P har lärt mig bränna kalvar, behandla konstiga kosjukdommar och svär som en hel redneck? (fast det sistnämnda gör jag ju alla redan!) Och mr T kommer ha ölmage, vara heeeelt vithårig och ha kommit på att dash4cash och hancock helt enkelt ger för mycket häst för en så "gammal" man att rida... :rofl: och ha en hall där det är belamrat med overaller, ha syskonbarnen hemma för jämnan, röka i smyg bakom huset, springa omkring i flipflops och glömma glasögonen ÖVERALLT? :angel:

*ser det vanliga normala svenssonlivet i all dess glorifierade ära och börjar fundera på om det där med att rymma med en rysk cirkus kanske inte hade varit en så dålig idé ändå*

..och aldrig lär jag hinna lära mig rida vettigt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på... 2
Svar
20
· Visningar
4 874
Hästmänniskan Nu behöver jag lite hjälp om hur jag bemöter ägaren till en häst som gått på bete med min... Historian är ganska lång. Får i maj tag på... 2
Svar
35
· Visningar
5 496
Senast: Lyraolissy
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka