Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

*KL*

Jag önskar någon kunde sy mej ett par ROSA sporremmar och stigläder a la´ webbers :angel:

Alldeles riktigt det är från hööks.
De har inte dem längre...

Jodå jag kan fota det utan pannband. Har haft det utan sista gångerna :D

funderar på att slakta ett par gamla ridbyxor...ta bort knäskoningen och sy fast snäskoningen på min vita ridbyxor så jag får lite fäste när jag ska rida med dom senare....vad tror ni kan det gå?

Åhh, jag bara måste veta hur man syr ett ländtäcke!? I fleece !:) :bow:

*ta ett ländtäcke du har sen innan, eller låna av en kompis
*mät och överför måtten till det tygstycke du ska använda
*sy där det behövs
*låt kanterna vara som dom är eller sy med en grov tråd för en häftig effekt
*sy fast band att fästa i sadeln och under svansen
done!!

Sparf skrev:
vad fint:) du borde kanske satsa på tränstillverkning;)

Jag blir så sugen på att göra ett eget träns nu.

Ärligt talat, har funderat på det. Är ju ändå arbetslös liksom, även om det nog är på väg att ordna sig.

Har ju inte kunskap än till att tillverka väldigt avancerade saker som sadlar, men remarrangemang av olika slag skulle jag nog fixa. Har tänkt typ träns, bröstor, vissa hjälptyglar, grimmor, tyglar osv, både western och andra stilar. Har även lite idéer om att konstruera sidepulls som man monterar på sitt vanliga träns där man normalt sätter bettet. Och så repgrimmor såklart.

Problemet som för min del känns oöverstigligt är att få sakerna sålda och att sköta redovisningsdelen. Att fylla i giroblanketten varje månad är det mest avancerade jag gör ekonomiskt sett. Men ni kan ju hojta om det är något ni vill ha :idea:

/Ida

ååh, det där var farligt sagt.
jag vill nämligen ha ett nytt träns med V-format pannband (helt enkelt, ingen fodring) och engelsk nosgrimma (dvs ingen aachenflärp)

Gör och sälj för att testa på tex Tradera. Är du intresserad av att starta eget? Annars så kanske du kan hitta någon att samarbeta med.

*kl*
Jag kan visa mitt ridtäcke som jag sydde igår när alla andra var ute på superfredag:p Ska bara åka och köpa lite snygga passpoaler och sy på först:D

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att det skulle fungera för dig. Enkla, snygga, personliga saker är som jag fattat ganska eftertraktade. folk brukar väl inte tycka om sånt som är en massa fibbel och tryck på? Själv skulle jag tycke det va toppen om det fanns någon som man kunde gå till och berätta hur man skulle vilka ha ett träns och så blir det gjort så. Testa som någon annan sa att lägga ut på köp och sälj sajt med en lite inflikare om att du kan göra på beställning eller nåt;)

Jisses vilken respons :eek:

Har beställt en katalog från Tjäderläder som inte har kommit än. Har gjort slut på alla mina spännen och det mesta av lädret, så man får väl ta och lägga några tusen på mer material nu. Med en hel hud att skära ur så kan jag även göra saker som inte bara är raka remmar.

Starta eget ja, som sagt så kan jag ingenting om ekonomi egentligen. Men det kanske går att köra som hobbyverksamhet ett tag först, man får ju gå upp till 30 000:-/år plus då, innan man måste göra företag av det.

Kanske borde fundera mer på det, men under de närmaste månaderna så har jag en flytt på gång och ska sedan gå en svetsutbildning, som förhoppningsvis leder till jobb. Men extrainkomster kan man ju aldrig få tillräckligt, kul att kunna finansiera sin hobby dessutom :D

Och jag har inte varit mer kreativ sedan tränset med silver, så har jag svarat på den frågan också.

/Ida

haha, Tycker du det är roligt så varför inte;) Jag skulle definitivt köpa träns av dig! Du skulle ju kunna stå på olika marknader och sånt och visa upp dina hemmagjorda utrustningar:) Tänk vad roligt att ha dom finaste grejerna då:D :banana:

Nu låter det ju nästan som om jag bestämmer hära:o jag fantiserar bara egentligen:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur