Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 673
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Shit vad snygga din grejer är:love: du är verkligen duktig på att sy!

Okej vad bra!! :)

Ska försöka få med mig pojkvännens kamera imorgon och rota fram mitt täcke så ska ni få se! Lite för varmt att använda det, men man kan ju alltid ta fram och fota med det på!

Jag återkommer. /Fanny.

ååh, men jag kan skicka mina tyg till dig och så kan du få göra min pad:idea: haha! Hur ska ländtäckena se ut?

Minns du drak-ländtäcket? Ett drakländtäcke till en kompis och ett likadant fast med lejon till mig själv :D

*kl

Ok, så efter en sisådär 14 evigheter så har jag tagit mig samman och sytt klart det där reflextäcket det var tal om i våras :angel:

Och, tja. Jag hade inte riktigt tid att mäta sådär i stallet så jag gick mest efter minne, och då blir det som det blir :rofl:
Men huvudsaken är att vi syns och det gör vi. På väldans långt håll :banana:

Och jag är nog inte riktigt klar än, tänkte sätta fast lite mer reflexer vid svansen och kanske sy fast någon anordning så jag kan fästa det runt mina ben. Jag vill ju inte sitta fast i täcket så kardborreband kanske skulle funka?

http://pets.webshots.com/photo/2744901200053799270POacEX

2744901200053799270POacEX_ph.jpg

http://pets.webshots.com/photo/2889257010053799270HYwNeD

Senast ändrad:

Knapplån

Nu är schabraket jag visade tidigare färdigt :bump:
Bilden gör inte färgen rättvisa, det är mycket mörkare blått igentligen, de svarta stropparna (sy stroppar i fleece är ingen höjdare... de töjer sig!) syns nästan inte alls irl.

schabrak_blastrass1.jpg

jag sydde fleecetäcke till shettisen och gjorde som du beskrev. det blev jättebra, men tyvärr töjde det sig på längden när det var fuktigt, så en morgon stod hon där med sitt fina täcke som ett släp efter sig. det hade nya bruna fläckar därbak och halsen var dubbelt så vid. så var noga med kvaliten på tyget, och ta kraftiga kantband, mina var för tunna. vi har även sytt vojlockar, men det är svårt att få till bra vaddering tycker jag.

Schabraket är hur fint som helst!!! :love: Jag vill också ha bomsadel nu så jag också kan få sy schabrak:D

Vad smart föresten att hänga en sån där reflexgrej vid stigbygeln! mina är så klumpiga och lyser inge bra.. dom är säkert för gamla föresten...

Senast ändrad av en moderator:

Nu har sparf tänkt igen...^^

Jag har funderat och funderat och kommit fram till en sak och nu behöver jag era råd och tips!

Jag skulle så gärna någongång vilja göra tex vattentätt täcke/ländtäcke mm.

Borde man inte då kunna köpa ett duschdraperi och lägga över tyget och sedan impregnera det? Draperier är ju lite stelare i tyget såd et borde väl gå att impregnera?? Eller tar ajg heeelt fel?

Kanske rent av att någon har provat redan?

:bump:

oj:) Täcket är verkligen jättefint gjort! Blir så jäkla inspirerad att man vill börja göra ett själv nu:D Du får säga till hon som gjort täcket att det är skitsnyggt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka