Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 676
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Var hemma och skulle fota kräken, men hittade inte den gamla grimman. Gjorde en ny, den här gången av läder. Rundflätat av smala svarta remmar, hade helst velat ha en rundsydd men materialet passar inte till det, det är tunnt och kromgarvat tyvärr. Kedjan trodde jag skulle vara tillräckligt stark, så jag drog i den för att visa mamsen hur stark den var. Jag blev väldigt tyst, och hon hade vänligheten att inte kommentera det hela... Hursomhelst så höll vi oss i hagen med den efter denna incident. Ledtygeln är den ena ur ett par westerntyglar, mörkbrun var det närmsta svart vi hittade.

Erythema AKA Maja AKA Majsan AKA kräk fick agera modell.

Arabgrimma_pa_Maja.jpg

Har fortfarande inte fått det riktiga lädret. De skulle få in det veckan efter jag beställde så jag sa att det var ok, men det hade fortfarande inte kommit när jag åkte ner till Småland igen i onsdags. Tyvärr innebär det här att jag inte kommer få se det förrän jag flyttar upp till Värmland, vilket jag inte vet riktigt när det blir. Längtar efter mitt läder...

/Ida

Grymt snyggt utställningshuvudlag. Den som kunde åstadkomma sådana där fina saker ändå...

Vilken fin färgkombination. Dessutom ser täcket jättepro ut :love:

Tack alla! Var mycket roligare att fota dem i en sådan här grimma än i de vanliga nylongrimmorna. Är det araber ska det ju liksom synas...

-> Palle: Går det inte alls? Vet ju inte vad som bråkar med händerna dina, men går det inte att göra lite i taget? Mycket av det man gör är ju mest pilljobb, och ska man ta i och köra en nål genom lädret så kan man använda en tång för att kunna hålla bättre. Sylar man först så får man ju se till att ha en syl med ordentligt handtag osv. Det är inte hastigheten som räknas, bara hur roligt det är att se att man tillverkat något som faktiskt kan användas.

/Ida

jag vill göra en tjock padd. en riktigt tjock.. tror jag ska sy en sådann.

knapplån

Jag vill sy en pad till bomlös i det där rosa tyget jag hade... Hur svårt kan det vara? Måste man tänka på nåt speciellt?

knapplån

Jag vill sy en pad till bomlös i det där rosa tyget jag hade... Hur svårt kan det vara? Måste man tänka på nåt speciellt?

Jag ska göra en sådan:banana: Men har lite av samma problem som du... jag kommer på saker som jag skulle kunna ändra på för att den ska bli bättre än den jag har nu men då kanske det blir negativ på ett annat sätt istället. Funderar på att Göra en fri luftkanal över ryggen istället för att sy ihop den. alltså sätta nylonremmar på ca 5 ställen istället. Hittade en sådan pad på ebay, men då är frågan om det istället kan tryckas ner mot ryggraden mera och göra tryck på dessa 5 ställen. Jag har iallafall tänkt göra öppningen för iläggen längst fram. precis som en annan person gjorde här på buke. Hon har bilder på den lite lägre bak i tråden.

Vi får väl se om den första blir bra:angel: Så fort sadeln väljer att dyka upp så börjar mätandet:D Hur kan det ta dryga två veckor för en sadel att förflytta sig från gotland till stockholm:confused:

*knapplån*

När jag väntade på att nä'sta buss skulle anlända efter skolan så typ gick jag så fort till gardinaffären så det säkert såg ut som gång som dom tävlar. Väl i affären så köpte jag 6 meter reflexband och 4 meter grönt satinliknande band som sedan ska bli fina mönster på mina två andra pannband. Ett till vardera häst. Tyckte det skulle vara perfekt med reflexen just nu när det börjar bli mörkt och träligt ute... Om det blir band över så tänkte jag använda det för att fläta in i svansen på hästarna, som svansreflex. Måste dessutom göra ett reflexländtäcke har jag kommit på... Om jag köper ett så kommer det bli för litet eftersom jag måste göra om det för att det ska passa min bomlösa. Förlänga det på sidorna lite och så.. så jag får nog göra ett nytt av ett gammalt lakan och min gula fleecefilt som ligger i garderoben.. sedan ska jag sy på massor och åter massor med reflexer.

nä, nu ska jag sova. God natt!

Haha jag har sytt ett par chaps i syslöjden :p Blev hur konstiga som helst :rofl:

Bild:
hoho.jpg

*kl*

Själv har jag suttit o broderat.
Jag köpte tyglock till mina mathinkar på Hööks för ganska längesedan.
Så i somras hade jag tvättning av diverse stallgrejor och killen slänger in dessa lock i 60-tvätten...så texten försvann:angel:

Så nu har jag äntligen tagit mig i kragen(hästen går dock ute än så det var inte bråttom) och broderat "Ettan frukost" och "Ettan middag".

Tyvärr har jag ingen bild men det är inte mycket att se.:D

Novelette: Hade ju varit jättekul att se, funderar nämligen på att göra samma sak :banana:

Kom ihåg att visa bilder sedan bara, när det är färdigt :D

puuuttt ;)

nu har ja sytt ett vintertäcke och ett täcke av filt :bump: :bump:

blev hur bra som helst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår