Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

*host* haha,, Tack:D Ditt vart nog ursnyggt skulle jag tro!

*knapplån*

idag var jag på ikea och inhandlade tyg och täcken för att göra schabrak och fodrade ländtäcken.
lägger upp bilder så snart det är färdigt!

*kl*

det är syn att man aldrig riktigt har tid att sitta och pyssla:(
fast jag måste nog köpa mig en symaskin iallafall, så kanske jag får dåligt samvete av att inte använda den och får gjort massor:idea:

här är iallafall kort på schabraket jag gjort... börjar man granska detaljerna är det kanske inte så vackert:p det var verkligen inte lätt att sy fast kantband med en så tjock passpoal tyckte jag
P0309_180829.jpg
fyfan vad läckert hörrdu!:d Riktigt påhittigt!

Och jag har varit på Skillingaryd Marknad och köpt teddytyg med gummibaksida som jag ska ha under det fina fleecerumptäcket som min vännina sydde åt mej tidigare :banana:

ingen som har nåt att säga om mitt schabrak på förra sidan??:confused:

Oj vad fina grejer ni gör! *avundsjuk*
Har ni nåt råd till en som inte ens har sett en symaskin på över ett, kanske tom två år och har svagt G i syslöjd, vad en sån kan hitta på?
Något enkelt, som inte är ett par lindor? ;)

Dessan, jag tycker ditt schabrak var görfint! Speciellt för mig som älskar pickar och rosa! :love:
Men du kanske kunde sy på en... va heter det? Öhh.. Kant?
(haha, jag är så obildad inom syslöjd!)
Men jag tror det skulle bli ännu finare med en såndär.. ja, kant! =)

jag tänkte tillförst göra en luddig kant, men jag har inte hunnit köpa det :) men det kan hända att jag syr dit kant ännu :)

tack för komplimangen :):D :bow: :bump:

Dessan, jag tycker ditt schabrak var görfint! Speciellt för mig som älskar pickar och rosa! :love:
Men du kanske kunde sy på en... va heter det? Öhh.. Kant?
(haha, jag är så obildad inom syslöjd!)
Men jag tror det skulle bli ännu finare med en såndär.. ja, kant!
=)

:rofl: :rofl: :rofl: Nej jag vet inte heller vad det heter men det där lät väldigt roligt ;) Men jag håller med. Schabraket är snyggt men behöver en kant ( :angel: ) för att se lite proffsigt ut :)

Åh, det var ju jättesnyggt med rosa och alla pRickar. Men håller med dom andra att de skulle va snyggt med en "kant" (heter väl passpoal?!) i typ svart eller rosa!

Till alla: Allt blir ju så fint, synd att jag är så dålig på att hitta tyg!

Tack Anna, nu vet vi vad det heter! Passpoal! Och kommer aldrig komma ihåg det.. kommer säga passopal..
Och jag har massor med tyger om du vill ha. :p (för jag kan ändå inte sy.) Annars kan du köpa billigt gardintyp på Ellos! =) Min mamma gjorde sin bröllopsklänning av gardintyg därifrån, så det blir nog skitbra! =)

Gud va lustiga man kan vara då. :p Tänk att ett R hit eller dit kan få folk att associera så fint! :p :devil:

Senast ändrad:

tack ;) jag ska ta och sy dit en passpoal så fort som som jag tar hem det ;) :d någon som gjort ett vintertäcke av ett människotäcke? skulle behöva lite råd :P :bump: :bump:

ang vintertäcke, har inte gjort det, men jag ska.
vad är det du behöver hjälp med?

Jag tycker ditt schabrak va jättefint! En svart passpoal skulle passa in oxå:d

by the way så har jag bara gjort paddar av människosommartäcke.. Men skulle vara kul att försöka göra ett lite varmare utetäcke någongång:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?